احداث خیابان حد فاصل بلوار حضرت محمد ص و خیابان امام رضا ع

2014-09-22
193 بازدید

وضع موجود  جاده ی محوری اصفهان – تهران ، میمه را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده است . بتدریج و بویژه در سالهای اخیر بالغ بر 500 واحد مسکونی در قسمت شرقی میمه ساخته شده است و این تعداد با توجه به جمعیت 2000 خانواری میمه قابل توجه است . اهتمام قابل […]

emam-reza-st01

وضع موجود 

جاده ی محوری اصفهان – تهران ، میمه را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده است . بتدریج و بویژه در سالهای اخیر بالغ بر 500 واحد مسکونی در قسمت شرقی میمه ساخته شده است و این تعداد با توجه به جمعیت 2000 خانواری میمه قابل توجه است . اهتمام قابل تقدیر شهرداری و شورای شهر به احداث زیرگذر دوبانده ، نقش مهمی در تسهیل رفت و آمد مردم ایفا می کند و علاوه بر ساکنین قسمت شرقی میمه ، مجتمع اداری و بیمارستانی و شهرک صنعتی نگین و مجمع های کشاورزی شهر نیز از زیرگذر مزبور منتفع می گردند . بدیهی است سهولت رفت و آمد محلات مختلف واقع در شرق جاده ی اصفهان تهران به رونق افزایی این بافتهای جدید مسکونی منجر می گردد و غالبا ساخت و سازها در املاک این قسمت به دلیل قواره بودن زمینها ، بیشتر از الگوهای شهرسازی تبعیت می کنند و قانون منع تغییر کاربری باغات و مزارع ، ساخت و ساز در غرب میمه را با مشکلات بیشتری مواجه می سازد و جا دارد که در چشم انداز آتی شهر میمه که شهردار محترم بدنبال تدوین آن با حضور صاحب نظران بومی شهر هستند ، تعادل ساخت و ساز و اسکان جمعیت  ، در دو نیمه ی شرقی و غربی  شهر مورد نظر قرار گیرد .

emam-reza-st02

پیشنهاد اول 

در ارتباط با تسهیل رفت و آمد بین محلات مسکونی و اداری شرق میمه پیشنهاد می گردد کار احداث خیابان حد فاصل خیابان امام رضا ع و مجتمع مسکونی رضوی با بلوار حضرت محمد ص و مجتمعهای مسکونی 22 بهمن ، گلزار ، هواشناسی ، کوثر و مسکن مهر در دستور کار قرار گیرد و با توجه به مطالعات مقدماتی انجام شده ، خیابان مزبور در حدفاصل تامین اجتماعی و بیمارستان حضرت محمد ص که کمترین هزینه برای آزادسازی را در پی داشته و بعلاوه برای بیمارستان و تامین اجتماعی نیز به لحاظ قرار گرفتن در مجاورت خیابانی با عرض احتمالی 20 متر مفید خواهد بود ، مطابق با تصاویر این پست احداث گردد.

پیشنهادات بعدی 

emam-reza-st04

emam-reza-st03

emam-reza-st03x