اعتراض 180 نماینده ی مجلس به رییس جمهور

2014-08-12
139 بازدید

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از جمع آوری امضاء برای برگزاری جلسه غیر علنی به منظور بررسی نوع ادبیات سخنان روز گذشته رئیس جمهور خبر داد. حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان این مطلب گفت: بر اساس آیین‌نامه چنانچه حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان تقاضای جلسه غیر علنی داشته باشند رئیس مجلس موظف است آن را […]

مجلس

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از جمع آوری امضاء برای برگزاری جلسه غیر علنی به منظور بررسی نوع ادبیات سخنان روز گذشته رئیس جمهور خبر داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان این مطلب گفت: بر اساس آیین‌نامه چنانچه حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان تقاضای جلسه غیر علنی داشته باشند رئیس مجلس موظف است آن را انجام دهد. این نماینده اصولگرای مجلس افزود: پیرو مطالب روز گذشته‌ای که رئیس جمهور در سخنرانی خود ایراد کرد این مطالب بسیار ناراحت‌کننده بود و از وی انتظار نمی‌رفت که در سال اول ریاست جمهوری این گونه با منتقدین برخورد کند.

نماینده شریف آباد و بوانات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تاکنون بیش از ۱۸۰ نفر از نمایندگان برای تشکیل جلسه غیر علنی پیرامون بحث و بررسی نسبت به اظهارات اخیر رئیس جمهور درخواست کتبی را به امضا رساندند.

رحیم زارع ، گفت: جمعی از نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۱ مرداد) مجلس شورای اسلامی درخواست تشکیل جلسه غیر علنی پیرامون بررسی اظهارات اخیر رئیس جمهور را به صورت کتبی به امضا رساندند. وی گفت: در این درخواست اشاره شده که برای بحث و بررسی و تصمیم گیری نسبت به اظهارات اخیر رئیس جمهور جلسه ای تشکیل شود.

به گفته زارع این درخواست تاکنون به امضای بیش از۱۸۰ نفر از نمایندگان رسیده است.

متن درخواست کتبی نمایندگان مجلس به این شرح است:

“مطابق اصل ۱۱۳ قانون اساسی رئیس جمهور دومین شخصیت جمهوری اسلامی است که از این جهت دارای جایگاهی رفیع است؛ سخنرانی روحانی در تاریخ ۲۰/۵/۹۳ در جمع سفرای جمهوری اسلامی موضوع هتک حرمت جایگاه ریاست جمهوری بود.

نسبت هایی مانند بزدل و لرزان به منتقدان مذاکرات هسته ای داده شد که این عبارات رکیکی است که موجب تضعیف ارتقای جایگاه ریاست جمهوری است لذا ما امضا کنندگان خواستار برگزاری جلسه غیرعلنی پیرامون بحث و بررسی اظهارات اخیر دکتر روحانی هستیم.”