گزارش ستاد نماز جمعه ی وزوان – ۹۳/۳/۱۶

2014-06-07
150 بازدید

خلاصه ی خطبه ها : مهدی باتقوی  تصاویر : جهانگیر حدادیان نماز پر شکوه  جمعه ی این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا زمانی  در مسجد جامع شهر وزوان اقامه گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان  در آغاز خطبه ی اول نماز  ، خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت […]

CIMG5393

خلاصه ی خطبه ها : مهدی باتقوی

 تصاویر : جهانگیر حدادیان

نماز پر شکوه  جمعه ی این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا زمانی  در مسجد جامع شهر وزوان اقامه گردید .

CIMG5361

خطیب جمعه ی شهر وزوان  در آغاز خطبه ی اول نماز  ، خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و مبحث خطبه ی اول نماز را به ” اصل اساسی  امامت و رهبری ” اختصاص داد . اهم مطالب خطبه ی اول نماز بدین شرح است : از اصول اساسی ادیان آ امامت و رهبری است به لحاظ تاثیر گذاری هایی که در جامعه دارد .

CIMG5346

امامت و رهبری از اصول اولیه ی اسلام است . هر انسانی عقلا و شرعا باید معتقد به امامت باشد . زیرا امام برگزیده ی خداوند است و دارای علم و ایمان و شجاعت و عصمت و آگاه ترین فرد به به احکام الهی و آسمانی است .

CIMG5360

ولایت امام شرط قبولی سایر کارهای انسان است و پیروی از امام به هدایت در مسیر خدا منجر خواهد شد .

CIMG5359

پیامبر اکرم فرمودند : پس از من فتنه هایی بر پا خواهد شد پس در آن زمان به دامان علی ع چنگ بزنید که ایشان برای شما کشتی نجات خواهد شد  و در روز قیامت در نزد خداوند شفاعت شما را خواهد کرد مشروط به پیروی از ائمه در دنیای مادی .

CIMG5362

امام باقر ع فرمودند : حق امام  بر مردم آنست که سخن او را شنیده و از او پیروی نمایند . در صلوات شعبانیه تاکید بر پیروی از ائمه و اهل بیت آمده  و مورد تاکید بسیار قرار گرفته است . ائمه مانند کشتی نوح هستند .

CIMG5368

خطبه ی دوم نماز جمعه با توصیه به تقوی و درود و صلوات بر معصومین آغاز شد و امام جمعه ی شهر وزوان با اشاره به ماه نورانی شعبان گفت : پیمبر این ماه را ماه تقسیم روزی بندگان می داند .

CIMG5376

اهم مطالب خطبه ی دوم نماز بدینشرح است : امام باقر ع فرموده اند کار خیر در روز جمعه پاداش دو برابر دارد . امام خمینی فرمودند : از محاصره ی اقتصادی نترسید . از روزی بترسید که به جان هم بیفتید . . امام خامنه ای فرمودند : غفلت مسئولین بزرگترین و خطرناکترین چالش برای آنان است .

حضور زائرین امام میثاقی دوباره بود با آرمانهای امام . هشدار مقام رهبری بر حمایت غرب جهت ایجاد آشوب در منطقه ی خلیج فارس در سخنرانی مرقد امام ، ایجاب می کند که مسئولین بسیار هشیار باشند و بر نیروی جوان و خودی تکیه کنند و عزت و شکوه انقلاب را با توکل بر خدا حفظ کنند .

مناسبت ها :

روز جهانی محیط زیست  : توجه به منابع و ثروت ملی که مربوط به همه می باشد . تاکید پیامبر به کاشت نهال و درختکاری .

CIMG5351

۱۱ شعبان روز ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان . توجه بیشتر به نیروهای جوان ، اشتغال و ازدواج و اهمیت دادن به ابتکارات آنها .

CIMG5386

اوضاع پیچیده ی منطقه و حاکمیت نظامیان بر مصر نشان دهنده ی نفوذ اسرائیل می باشد که راه حل آن وحدت اسلامی و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی آنان می باشد .

انتخابات سوریه نشان دهنده ی شکست اهداف شوم غرب در این کشور بود و غرب باید نتایج انتخابات سوریه را بپذیرد .

CIMG5348

استقبال از جشن های شعبانیه و نیمه ی شعبان و تشکر از دست اندر کاران . پیامبر انتظار فرج را بهترین عبادات می داند . مبادا به اسم جشن امام زمان مرتکب گناه شده و کارهای نابجا انجام دهیم . امام جمعه ی بخش میمه در پایان خطبه ی دوم نماز با تاکید بر چراغانی و نصب پرچم و شادمانی در میلاد امام عصر بر کار در چارچوب اسلامی اعیاد و جشن ها تاکید کرد .

CIMG5377

آقای عاصمی پور ، مجری نماز امروز

CIMG5396