جلسه ی ماهیانه ی شورای مشاورین برگزار شد

2014-05-23
432 بازدید

جلسه ی ماهیانه ی شورای مشاورین که از جلسه قبل بنا شده بود اولین پنجشنبه ی هر ماه  برگزار شود ،  از ساعت 9  شب گذشته در دفتر شورای شهر تشکیل شد . در آغاز جلسه  آقای دکتر عباسعلی اسکندریان  بعنوان سخنران قبل از دستور به ایراد سخن پرداخت . وی فرصت ها و تهدیدهای میمه […]

DSC04958

جلسه ی ماهیانه ی شورای مشاورین که از جلسه قبل بنا شده بود اولین پنجشنبه ی هر ماه  برگزار شود ،  از ساعت 9  شب گذشته در دفتر شورای شهر تشکیل شد . در آغاز جلسه  آقای دکتر عباسعلی اسکندریان  بعنوان سخنران قبل از دستور به ایراد سخن پرداخت . وی فرصت ها و تهدیدهای میمه را در حوزه های فرهنگی ، کشاورزی ، امنیتی ، اجتماعی و سیاسی بصورت کارشناسی شده دسته بندی نمود و چشم انداز میمه ی 1420 را بعنوان شهری توسعه یافته در ایران مرکزی ترسیم کرد .

DSC04960

دکتر اسکندریان ظرفیتهای لازم میمه را برای تبدیل شدن به قطب های دانشگاهی و گردشگری بر شمرد .

DSC04965

وی در خصوص پدیده ی مهاجرت از میمه و بویژه مهاجرت تحصیلکرده ها و افراد با بهره ی هوشی بالا که می توان آن را فرار مغزها نامید اظهار نگرانی کرد و امکانات جلوگیری از این پدیده ی نگران کننده را نیز تشریح نمود .

DSC04969

دکتر اسکندریان در حوزه ی سیاسی تبدیل میمه به شهرستان و سعی در کاهش حساسیتها و حرکت هماهنگ بخش میمه برای نیل به اهداف کلان را مورد تاکید قرار داد .

DSC04971

در ادامه ی جلسه اعضا پیرامون اولویت بندی فرصت ها و تهدیدها ، آسیب شناسی و آسیب آسیب ها ، سطح بندی مسایل ، بیم ها و امیدها در کشاورزی ، ایجاد فرهنگ احساس مسئولیت بیشتر در مردم ، تشکیل کارگروههایی برای پیگیری کارشناسی شده ی مباحث و … به بحث و تبادل نظر پرداختند .

DSC04966

نظر به تاکید اعضا  به ضرورت برگزاری این جلسات پیشنهاد آقایان غلامحسین حیدریان و احمد ابرام برای تشکیل حداقل دو جلسه در ماه به تصویب اعضا رسید .

DSC04970

لازم به توضیح است که برای حضور علاقمندان و صاحب نظران در شورای مشاورین هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و اعضای شورای شهر بعنوان مسئول برگزاری این جلسات انتظار دارند که فعالان و صاحب نظران و بویژه جوانان با حضور خود بر غنای  مطالب مطروحه بیفزایند . این گزارش می افزاید جلسه ی شورای مشاورین ساعت 12 شب خاتمه یافت .

DSC04959