افشین صابری – تاملی بر سالن و بنای شهرداری میمه

2014-05-15
544 بازدید

                       عمارت شهرداری می تواند به عنوان سمبل معماری و فرهنگی هر شهری آمیخته ی از فرهنگ آن دیار  بوده وهمچون موزه ای فعال در دل ان بدرخشد . با توجه به پشتوانه فرهنگی میمه پیشنهاد میگردد بنای شهرداری و سالن آن ترکیبی از معماری قدیم  همراه […]

                  n00000401-b

    عمارت شهرداری می تواند به عنوان سمبل معماری و فرهنگی هر شهری آمیخته ی از فرهنگ آن دیار  بوده وهمچون موزه ای فعال در دل ان بدرخشد . با توجه به پشتوانه فرهنگی میمه پیشنهاد میگردد بنای شهرداری و سالن آن ترکیبی از معماری قدیم  همراه با تکنولوژی جدید بوده تا هنر و فرهنگ در کنار تکنیک یک اثر جاودانه خلق نمایند .
1 – نمای کلی ساختمان  بجای مکعبهای ساده و بی روح میتواند از ترکیب یک قلعه قدیمی  (مثلا قلعه خودمیمه) الهام گرفته و با ساختار و مصالح جدید طراحی گردد .
2 – ساختار داخلی  بنا می تواند با الهام از اتاقهای قدیمی میمه  ، طاق و چشمه ، گنبدی ، همراه با پنجره های چوبی    گرد و شیشه های رنگی  و  گچ بریهای دوران صفوی  ،  همراه با مواد  و مصالح امروزی  ادغام گردیده و ترکیبی با روح و زیبا را خلق کنند .
  – طراحی محوطه داخلی با یک حوض بزرگ در وسط و الهام از عمارتهای قدیمی شهر کاشان مثل عمارت  عامری ها  و طباطبائی ها  ، طراوت و زیبائی طبیعت را به روح فرهنگ بومی  گره میزند .
4 – ارائه یک همه پرسی و برگزاری یک مسابقه طراحی برای این مهم  ، با توجه به وجود استعدادهای فراوان داخلی و افراد توانا و خبره در این خطه  و  استفاده از نبوغ صاحبان نظر  و اصحاب فکر و فن  ، که مسلمآ ءنتیجه آن طرحی خواهد بود کامل و جاودان  ، آمیخته به فرهنگ بومی و ذوق ایرانی