گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۳/۱/۱۵

2014-04-05
104 بازدید

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز تصاویر – امیرحسین اسماعیلی نماز جمعه این هفته میمه با شکوه هرچه تماتر به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر اقامه شد. خطیب جمعه میمه خطبه اول خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرد و با بیان این حدیث از امام علی(ع) که فرموده اند […]

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز

تصاویر – امیرحسین اسماعیلی

DSC04105

نماز جمعه این هفته میمه با شکوه هرچه تماتر به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر اقامه شد.

خطیب جمعه میمه خطبه اول خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرد و با بیان این حدیث از امام علی(ع) که فرموده اند «ای مردم ،خدا ترس باشید و از دنیا فریبنده بپرهیزید » خطبه اول خود را به بیان موضوع صداقت و راستگویی اختصاص داد.

DSC04112

ایشان صداقت را نشانه شخصیت و ایمان انسان دانستند و آن را لازمه سپاس گذاری از نعمت زبان برشمردند و با بیان این حدیث از امام علی (ع)  «  انسان باید زبان خویش را همیشه نگاه دارد و از ناشایستگی ها دور کند و در مقابل با زبان خود عبادت و بندگی خدا را به جا آورد» بر این نکته تاکید کردند و اهمیت آن را خاطر نشان نمودند.

DSC04114

حجت السلام زمانی در ادامه از دروغ ، غیبت و شایعه پراکنی به عنوان آفات زبان نام بردند و بیان این حدیث از امام سجاد(ع) که فرموده اند « حق زبان بر تو آن است که آن را از بدی ها دور نگه داری و به گفتن خوبی آن را عادت دهی» خطبه اول خود را به پایان رسانید.

DSC04118

خطبه دوم به بیان مناسبت های هفته از سوی امام جمعه محترم اختصاص یافت که از آن جمله میتوان به

۱۸ فروردین ماه روز بهداشت جهانی،

DSC04140

۲۰فروردین ماه روز ملی فناوری هسته ای و سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی

۲۱ فروردین ماه سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی اشاره کرد.

پایان بخش خطبه های این هفته تشکرامام جمعه محترم از برگزارکنندگان و بانیان مجالس عذاداری بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین تشکر ایشان از اهالی محترم جهت آنکه حرمت ایام فاطمیه را در نوروز نگه داشتند بود.

DSC04124

بر اساس این گزارش در بین دو نماز مراسم سوگواری ایام فاطمیه برگزار شد و با نوحه خوانی مداح اهل بیت ، حاج محمد بیکیان

DSC04129

نمازگزاران جمعه به سینه زنی پرداختند . در همین رابطه امام جمعه ی محترم نیز در خطبه های نماز از برپایی مراسم با شکوه ایام فاطمیه در نقاط مختلف بخش میمه تشکر و قدردانی کردند .

DSC04144

 آقای حسین مختاری  ، مجری نماز امروز