حمیدرضا سراجی – پل زیر گذر و آشتی شرق و غرب میمه

2013-12-28
555 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم روحیه انتقادی بنده و بیان مشکلات شهر در صبح میمه و وبلاگ کاکتوس بارها باعث رنجش دوستان و بخصوص اعضای محترم شورای دوره سوم گردید به طوری که آثار این دلخوری را می توان در برخورد بعضی از ایشان دید. اما رویکرد شورای فعلی در پاسخگویی به انتقادات و شفاف سازی […]

بسم الله الرحمن الرحیم

روحیه انتقادی بنده و بیان مشکلات شهر در صبح میمه و وبلاگ کاکتوس بارها باعث رنجش دوستان و بخصوص اعضای محترم شورای دوره سوم گردید به طوری که آثار این دلخوری را می توان در برخورد بعضی از ایشان دید. اما رویکرد شورای فعلی در پاسخگویی به انتقادات و شفاف سازی فعالیت ها باعث گردیده که انتقادات و پیشنهاداتم را به صورت مستقیم به ایشان ارائه نموده و مشکلات شهر را متذکر گردم. خوشبختانه اعضای محترم شورا بر خلاف شورای قبل ، نظرات مردم را با حوصله شنیده و در صورت عملی و منطقی بودن به کار می بندند.

zirgozar

یکی از انتقادات بنده وضعیت پل زیر گذر جنب بخشداری بود و نظر به این که انتقاد بدون ارائه پیشنهاد اثری ندارد. بر آن شدم که پیشنهاداتی در این زمینه ارائه کنم. بنده خود می دانم نظراتم کارشناسی نبوده و ممکن است عملی نباشد اما اعتقاد دارم گاهی ممکن است نظر یک شخص عادی مثل من باعث زده شدن جرقه ای در ذهن متخصصان شود.

برای داشتن شهری مطلوب بلندپروازی و دوراندیشی ضروری بوده و با توجه به این که بیشتر ساخت و ساز های شهر میمه اخیرا در شرق جاده اصلی صورت گرفته است ایجاد راه های ارتباطی بین این دوقسمت از شهر بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

pol (1)

همانطور که می دانید پل زیر گذر که اصلی ترین مسیر ارتباط شرق و غرب میمه می باشد به صورت دوطرفه بوده و اتومبیل ها باید به نوبت از زیر آن عبور کنند. (تصویر1)

 pol (2)

تا آنجا که من اطلاع دارم پس از پیگیری های بسیار شوراهای قبلی و فعلی طرح دوبانده شدن این زیرگذر تصویب و اجرایی شده است و قرار است زمین حاصل از عقب نشینی خانه معلم  و بخشداری به ایجاد مسیر دوم این زیر گذر اختصاص یابد. (تصویر2) با این کار رفت و آمد از زیر گذر بهتر شده و عبور اتومبیل های بزرگتر نیز امکانپذیر می گردد. اما چند ایراد مرتفع نمی شود.

الف : با توجه به این که ورودی زیر گذر به تقاطع خیابانهای مولوی و ساحلی شرقی می رسد معمولا در این نقطه ترافیک و بی نظمی مشاهده می شود.

ب: در ضلع جنوبی ساختمان های بخشداری و خانه معلم یک گودال ایجاد شده و این دو اداره نمی توانند دربی در این قسمت داشته باشند.

ج:  ادامه مسیر زیر گذر به رودخانه منتهی شده و علاوه بر خطرناک بودن ورود به خیابان مولوی را مشکل می کند.

 pol (3)

به نظر من بهتر است به جای اضافه نمودن زمین شمال زیر گذر به آن و احداث باند دوم ، بخشی از خیابان روبروی تکیه امام حسین (ع) به این امر اختصاص یابد. با این کار مسیر ورود و خروج اتومبیل ها به جاده اصلی جدا شده و با ورودی و خروجی زیرگذر در کنار هم قرار می گیرند. در صورت اجرای این طرح مشکل اول تا حدی و مشکل دوم کاملا مرتفع می گردد. (تصویر3)

pol (4)

چنانچه شهرداری امکان خریداری زمین اداره پست را داشته باشد همین کار را می توان در سمت شرقی زیر گذر نیز انجام داد. با این کار ورودی جاه اصلی به سمت شرق نیز وضعیت مناسبی پیدا می کند. (تصویر4)

pol (5)

برای حل مشکل سوم نیز با تعریض پل و ایجاد میدان می توان عبور و مرور بین 9 خیابان منتهی به آن را نظم بخشید. (تصویر5)

 pol (6)

همچنین با خرید قسمتی از زمین های تربیت بدنی و اتصال زیرگذر به خیابان شمال گلزار شهدا و نهایتا جاده کمربندی می توان شرق و غرب میمه را به صورت مستقیم طی نمود. (تصویر6)

گرچه اجرای این پیشنهادات سخت به نظر می رسد اما می توان آنها را به مرور اجرا نمود. به نظر من آنچه اکنون باید انجام شود ، جابجایی محل ایجاد لاین دوم پل زیر گذر و بالطبع خرید زمین اداره پست می باشد و مراحل بعدی مثل خرید زمین تربیت بدنی و تعریض پل را در آینده هم می توان انجام داد.