تیم رباتیک نوآوران ــ بخشداری ــ سال 88

2011-01-06
112 بازدید

روز نوشته ی ۸/۶/۸۸   محمدرضا رحیم پور و محمد حسین زمانی پیامبر اعظم : خداوند متعال عملی که در آن اگر چه به مقدار ذره ای ریا باشد را قبول نمی کند. – جلسه ای براساس دعوت قبلی به منظور تصمیم گیری پیرامون پیامدهای خشکسالی و تعیین پروژه های حوادث غیر مترقبه ی شهرستان […]

روز نوشته ی ۸/۶/۸۸



 


محمدرضا رحیم پور و محمد حسین زمانی



پیامبر اعظم : خداوند متعال عملی که در آن اگر چه به مقدار ذره ای ریا باشد را قبول نمی کند.


– جلسه ای براساس دعوت قبلی به منظور تصمیم گیری پیرامون پیامدهای خشکسالی و تعیین پروژه های حوادث غیر مترقبه ی شهرستان با حضور مهندس شیشه فروش مدیرکل بازسازی و حوادث غیرمترقبه در دفتر فرماندار برگزار شد . در این جلسه مدیران آب و فاضلاب و آب روستائی استان ، جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی ، بانک کشاورزی و آب منطقه ای شهرستان و استان حضور داشتند . آقای مهندس شیشه فروش در آغاز جلسه گفت : کلاً اقلیم جهانی عوض شده است و خط برف بالا می رود و باین دلیل باید سند خشکسالی شهرستان تهیه شود تا منابع آبی و مصارف در آن مشخص باشد . وی همچنین توضیح داد که آدم ها در سختی ها شکوفا می شوند و انسان سالم محور توسعه ی پایدار است . در ادامه ی جلسه مسئولین جهاد کشاورزی ، آب روستائی ، منابع طبیعی و آبخیزداری و آب شهری طرح های خود را بیان کردند .


– آب روستائی برای اصلاح شبکه ی شهر لای بید که هنوز در اختیار آب روستائی است ، ادامه ی اصلاح شبکه ی اذان و تکمیل آبرسانی مجتمع زرکان اعتبارات ویژه ی در نظر گرفته است . بخشدار هم ضرورت اصلاح شبکه در ونداده و ترمیم ترانشه ها همراه با اصلاح شبکه در نقاط مختلف و واگذاری چاه آب شرب قبلی زیادآباد  به فضای سبز این روستا را یادآور شد .


–  مدیر جهادکشاورزی ، استخرهای زیادآباد ، مرآوند ، کانال چغاده و سد ذخیره ی آب در اذان ، موته و خسرو آباد و لای روبی قنوات بخش میمه و ایزولاسیون استخر چاه ملی میمه را در دستور کار دارد . ادامه ی تکمیل استخر ذخیره ی آب مزدآباد و اعتبار نهایی برای آبرسانی چاه ملی وزوان به قنات این شهر هم از پیشنهادات جلسه برای حوزه  ی کشاورزی بود .يكپارچه سازي و اصلاح شيوه هاي آبياري از اهم موضوعات كشاورزي در بخش ميمه است.


–  در حوزه ی آب و فاضلاب شهری علاوه بر طرح های مدیریت ، فرماندار،افزایش آب کوهرنگ به میزان 5  لیتر درثانیه را برای بخش میمه به دلیل اضافه شدن شهرک صنعتی به شبکه ی این بخش ارائه کرد .


– منابع طبیعی و آبخیز داری مهمترین مشکل شهرستان را جاری شدن سیل و سپس خشکسالی می داند . مهندس آزاد معاونت آبخیز داری استان بارش60 میلیمتر باران را برای جاری شدن سیل پرخسارت کافی می داند . آبخیزداری هم در لای بید ، چغاده ، مرآوند و اذان طرح های اجرایی موثری دارد و مهندس کاظمی مدیر منابع طبیعی شهرستان بر ضرورت اجرای این طرح ها تأکید کرد.


– فرماندار،فضاهاي سبز شهر داريها و ضرورت جدا سازي آن از آب شرب را نيازمند تامين اعتباربراي شهرداريها دانست و بر تحصيل آن تاكيد كرد.



– در پایان جلسه باتفاق مهندس شیشه فروش مدیرکل ، عاصمی معاون فرماندار ، اسدی کارشناس استانداری و اوحدی مدیر فنی فرمانداری از سالن جدید الافتتاح فرمانداری بازدید كرديم .



– کار در مسجد الزهرای ونداده در حال شتاب گرفتن است . پس از انجام کف بندی ، آرموتورگذاری در حال اجراست و پروژه برای سقف زنی آماده می شود.




– آبرسانی به حرم شهدای گمنام میمه انجام شد . سیمانکاری نمای بیرونی گنبد فردا به اتمام می رسد و پس از ایزوگام کاشیکاری گنبد در دستور کار قرار دارد .



– اعضای تیم رباتیک نوآوران به دفتر آمدند . آقایان محمدرضا رحیم پور کلاس اول دبیرستان شریعتی در رشته ی ریاضی و محمد حسین زمانی هم در همین پایه و رشته تحصیل می کنند و رباط مسیریابی را طراحی کرده اند كه در مسابقات کشوری صائب اصفهان،در استان و کشور حائز رتبه شده است .



 این نوآوران نوجوان باید مورد حمایت های مختلف قرار گیرند تا دیگر نوجوانان و جوانان  مستعد بخش هم اعتماد بنفس کافی برای پروازهای بلندتر را پیدا کنند . فرهنگ عمومی مردم بخش باید در جهت تقویت روحیه ی دانش پژوهی و نوآوری،تعیین مسیر گردد .



حاج لقمان اشراقی از جمله افرادی است که در امور مختلف شهر با دلسوزی مسایل را پیگیری می کند . او علاوه بر تئوری پردازی ، مرد عمل هم هست و در زمان بروز فوریت ها ، دست بکار می شود . امروز ساعت 15 که هوا هم فوق العاده گرم است مشغول هرس کردن درختان کمپینگ گردشگری است و من هم بصورت اتفاقی با او برخورد کردم و دقایقی را هم گفت و کلام شدیم . با دقت و وسواس قابل تحسینی مشغول کار است . شهرداری باید از مشارکت این نیروهای افتخاری و مردمی با ساماندهی مناسب ، بهره وری مطلوب را داشته باشد .


**************************


صبح میمه در نظر دارد هرازچندگاه عکسهای انتقادی کاربران گرامی را در پایان روزنوشته ها ارائه نماید . بازدیدکنندگان می توانند عکس انتقادی و شرح آن را از طریق پست الکترونیکی  SOBHEMEYMEH@Gmail.com یا غیر آن ارسال نمايند.


 


ارباب رجوع در سالن ورودی بخشداری میمه


 


ارسال کننده : الف – ش