برای اولین بار در میمه برگزار شد .

2013-07-06
878 بازدید

زهره اسدی – خبرنگار فارس: اولین جشنواره بازی های بومی و محلی شهرستان شاهین شهر و میمه در ورزشگاه شهید ایراندوست میمه برگزار شد. به گزارش خبرنگار فارس از میمه اولین جشنواره بازی های بومی و محلی شهر ستان شاهین شهرو میمه با همکاری هیئت روستایی و بازی های بومی و محلی استان اصفهان، شورای […]

1

زهره اسدی – خبرنگار فارس:

اولین جشنواره بازی های بومی و محلی شهرستان شاهین شهر و میمه

در ورزشگاه شهید ایراندوست میمه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فارس از میمه اولین جشنواره بازی های بومی و محلی شهر ستان شاهین شهرو میمه با همکاری هیئت روستایی و بازی های بومی و محلی استان اصفهان، شورای اسلامی و شهرداری میمه و  همچنین دفتر نمابنده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با حضور بیش از 845 نفر شرکت کننده برگزار شد.

 DSC00325

این جشنواره در سه بخش آقایان،بانوان و بومی و محلی یرگزار شد که در بخش آقایان بازی های : تیر اندازی-طناب کشی-هفت سنگ-لاچ و توسگایی و در بخشبانوان بازی های: تیر اندازی-طناب کشی-هفت سنگ-داژبال (وسطی)-لی لی و یه قل دو قل و در بخش بومی ومحلی : پخت نان – پخت شیره انگور – تولیدکشمش برتر و محصولات محلی به مسابقه گذاشته شد.

 omrani (1)

لازم به ذکر است که در این جشنواره تعدادی از مسئولان استان و شهرستان شاهین شهر و میمه از جمله : حاجی-نماینده شهرستان شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی و اسدی – رئیس هیئت روستایی و بازی های بومی و محلی استان اصفهان و پور مهدی – رئیس اداره ورزش جوانان شهرستان شاهین شهر و میمه واحمدجو – بخشدار میمه و همچنین یعقوبی رئیس هیئت روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان شاهین شهر و میمه حضور داشتند.

jashnvare (1)

رئیس هیئت روستایی و بازی های بومی ومحلی شهرستان شاهین شهر و میمه استقبال مردم از جشنواره را بی نظیر و فوق العاده عنوان کرد و گفت شور واشتیاق مردم به حدی بود که به طور مثال در بخش تیر اندازی در قسمت آقایان ۱۲۰ و در قسمت بانوان ۱۴۰ شرکت کننده داشتیم.

 jashnvare (3)

وی افزود در این مسابقات علاوه بربازی های محلی رایج ۲ بازی توسگایی ولاچ که بازی محلی میمه هستند نیز به مسابقه گذاشته شد.

افراد برتر مسابقات بنا بر اعلام یعقوبی رئیس هیئت روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان شاهین شهر و میمه به این شرح هستند:

omrani (24)

 در بخش آقایان- تیراندازی:

فریبرز احمدجو(اول)،مسعود ادریس،محمد رضا رحیم،محمد حسین عمرانی،مهدی حیدری،علی یعقوبیان،محمد رضا عبداللهیان،میلادگنجی،غلامرضا طهماسبی،محمد حسین صانعیان.

jashnvare (4)

طناب کشی:

تیم اذان ۲ اول و تیم میمه دوم شدند.

omrani (68)

هفت سنگ:

زیادآباد۳ اول و برخندق زیادآباد دوم.

omrani (25)

لاچ:

تیم اذان ۲اول و تیم اخراجیهای میمه دوم.

omrani (19)

توسگایی:

تخت محمد جعفر میمه اول و بَروِز میمه دوم.

omrani (64)

در بخش بانوان-تیراندازی:

ندا اسماعیلی،سمیه نوروزی،لیلا قرقانی، لیلا واسعی، معصومه اسفندی، آمنه صدیقی،مرضیه سفیدکار،الهام اسد،مولود اسفندی،فریده حدادی.

omrani (30)

طناب کشی:تیم پایگاه حضرت زینب اول وتیم میمه دوم.

هفت سنگ:تیم زیادآباد اول و تیم ماهور دوم.

وسطی(داژبال):چارچوین اول و قرقچی دوم.

omrani (32)

لی لی:نوجوانان-سمیه احمدجو.جوانان-طالبیان.بزرگسال-فتانه پهلوان.یه قل دو قل:حیدریان،عابدی،قنبری.

omrani (62)

بومی و محلی-پخت نان:پایگاه حضرت سکینه موته.

پخت آش،حلوا شادونه و حلوای ساده:پایگاه حضرت زینب میمه.

سایر محصولات محلی و بومی ازجمله:کشک-قارا-ماست-زردآلو خشک-آلبالو خشک-لواشک-مویز و …تیم خندق۱ و ۲٫

در پایان به افراد برتر، مدال و حکم قهرمانی و از طرف هئیت روستایی و بازی های بومی و محلی جوایزی اهدا شد.