روز نوشته ها 26/7/87

2008-10-18
237 بازدید

روز نوشته ها     26/7/87 دعاي ندبه كه در مسجد جامع ميمه از فروردين سال 81 آغاز شده است كماكان ادامه دارد و توفيق حضور در دعا را نصيب بسياري از مردم بويژه جوانان كرده است . مرثيه خواني هاي دعاي ندبه هم از مرثيه خواني هاي كم نظير در شهر و بخش ميمه است . […]

روز نوشته ها     26/7/87


دعاي ندبه كه در مسجد جامع ميمه از فروردين سال 81 آغاز شده است كماكان ادامه دارد و توفيق حضور در دعا را نصيب بسياري از مردم بويژه جوانان كرده است . مرثيه خواني هاي دعاي ندبه هم از مرثيه خواني هاي كم نظير در شهر و بخش ميمه است . شيوه هاي جديد مداحي ، سوگ سروده هاي نو و از همه مهم تر اخلاص در عمل ، اشتياقمان را به حضور در اين مراسم بيشتر مي كند معمولاً پس از دعا و صرف صبحانه كه از محل نذورات مردم تهيه مي شود مباحث اجتماعي شهر  


و بخش مطرح مي شود . حضور بخشدار و برخي از اعضاي شوراي شهر براي طرح اين مباحث وسوسه كننده است . اين بار نوبت اين مباحث بود : تشكر از حاج احمدرضا فيروزفر براي احداث غسالخانه ، انتقال گورستان از محل فعلي به خارج از بافت مسكوني و خدماتي شهر ، تشكيل هيئت امنا گلزار شهدا و اداره ي آرامستان توسط هيئت امناء زير نظر شهرداري و جلسه منازعه و مجادله ي موافقين و مخالفين احداث كارخانه سيمان در شب گذشته . پس از اين مباحث اجتماعي كه از ضرورت هاي شهر است و پيگيري آن ها توسط متدين ترين اميدوار كننده تر است  براي بازديد به روستاي مرآوند رفتم .


آقاي زور مند رييس مركز مخابرات ميمه روز چهارشنبه 24/7 اطلاع داده بود كه تلفن هاي منازل وصل شده است .  


آقاي دكتر واسعي رييس درمانگاه ميمه هم از عزيمت طبيبانه به روستاي مرآوند گزارش داده بودند . در بازديد از مرآوند نگاه سراسر محبت و عاطفه و مشحون از تشكر مردم ، خستگي را به يغما مي برد . از طبابت دكتر واسعي هم خيلي متشكر بودند . كشاورزي هم رونق داشت گندم و جو را كاشته بودند . سدهاي ذخيره سازي آبي كه شهرداري ميمه برايشان ايجاد كرده بود مثمر ثمر شده و آبياري بخوبي انجام گرفته بود . شيوه ي جديدي هم در برداشت سيب زميني داشتند كه نوآوري محسوب مي شد . ( برداشت با شيوه شخم زدن ) .



پس از مراجعه به بخشداري آقاي مهرداد يزدانيان با هماهنگي قبلي در ارتباط با سيمان سرند ميمه مراجعه كرد . خواهان حفظ منافع و مصالح مردم بود براي ايشان توضيح دادم كه منافع مردم فقط آن چيزي نيست كه مستقيماً به حساب بانكي آن ها ريخته مي شود ، نه سهام فولاد مباركه متعلق به مردم مباركه است و نه سهام پالايشگاه را مردم شاهين شهر دارند اما شهرداري ها ، بانك ها ، كسبه ، جويندگان كار ، انبوه سازان و صنوف و حرف و شاغلين مختلف در كنار اين سرمايه گذاري ها احياء شده اند و شهرها توسعه يافته و صورت هاي مردم گل انداخته است . من با جرأت مي گويم هيچ عقل سليمي با احداث كارخانه ي سيمان در فاصله ي 17 كيلومتري شهر ميمه مخالفت نمي كند و در اين خصوص بعنوان يك شهروند و نه يك مسئول دولتي با انجام همه پرسي در مسجد جامع شهر موافقم و مقدمات انجام آن را هم خود بعهده  مي گيرم . البته اين حرف ها در آن گفتگوي نيم ساعته گفته نشد برخي زبان حال بود و بعضي زبان قال .


آقاي فريدون شهبازي هم با هماهنگي قبلي در همين رابطه آمدند هر دو مراجعه كننده مباحث را خيلي منطقي و مستدل مطرح مي كردند و اين زيبنده ي شهر فرهنگي ميمه است . استاندار هم تماس گرفتند و از اقداماتي كه در مورد زمين هاي چاه انقلاب توسط مشاورين حقوقي و بازپرسي ايشان انجام شده بود اطلاع دادند . البته اينگونه تماس هاي استاندار اختصاصي ميمه نيست .از نزديك شاهد بوده ام كه با چه انگيزه و اشتياقي رأساً مسائل را در جاي جاي استان پيگيري مي كنند . بزودي خبرهاي خوبي را درخصوص زمين هاي چاه انقلاب و انتقال اسناد مالكانه ي كشاورزان از سازمان مسكن و شهرسازي خواهيم داشت .