اثار فرهنگی وزوان چرا از بین رفت ؟ چه عوامل ودستهایی پشت پرده بود ؟ درصورتی که درک ونوع دیدگاه مردم عمیق باشد بیشتر به اثار تاریخی اهمیت میدهند.چرا که اثارگذشته گان ادمی رادگرگون خواهد کرد در این صورت به راحتی دست به تخریب و تهدید آثار نمی شد.درچند سال اخیر کسبه دورگرد وسایل بسیار قدیمی […]
اثار فرهنگی وزوان چرا از بین رفت ؟
چه عوامل ودستهایی پشت پرده بود ؟ درصورتی که درک ونوع دیدگاه مردم عمیق باشد بیشتر به اثار تاریخی اهمیت میدهند.چرا که اثارگذشته گان ادمی رادگرگون خواهد کرد در این صورت به راحتی دست به تخریب و تهدید آثار نمی شد.درچند سال اخیر کسبه دورگرد وسایل بسیار قدیمی وزوان را به دلیل بی توجهی شورا ومسئولین چپاول کردند. در صورت ادامه روند این دیدگاه تنفر آمیز در آینده میراثی در وزوان باقی نخواهد ماند و نابودی آثار در مجموع زوال اندیشه ها و توانایی های نسل آدمی است . حمامهای عمومی وزوان را بیاد دارید شاید کمتر از دو دهه از تخریب آنها توسط شهرداری می گذرد .این حمام ها خیلی زیبا بودند . شاید اکثر افراد قدیمی به یاد داشته باشند دو حمام در کنار هم به نامهای حمام ” کنیه ” و حمام ” نووه ” . از لحاظ معماری غالبا دارای در ورودی پیچ داری بودند که با پنج شش پله ورودی به رختکن منتهی میشد. در گوشهای از رختکن محل استقرار صندوق دار حمام قرار داشت. این رختکن بدون کمد وابزارهای کنونی بود دراین رختکن حوض بسیار زیبا بود واطراف حوض ابی جریان داشت وبرای ابکشی پا ها بود وبعد وارد حجره میشد. ورابطه بسیار صمیمانه با بقیه افرادی که حضور داشتند برقرار بود.
سقف اتاقهای حمام گنبدی شکل و دارای نور گیرهایی بود که به وسیلهٔ دریچههایی شیشهای بسته میشدند تا بدین ترتیب فقط نور آفتاب به داخل حمام بتابد و از ورود هوای سرد جلوگیری و حمام به صورت طبیعی روشن شود.معمولا در ساخت حمامها آجر،و سنگ بکار رفته بود . وتون حمام معمولا دارای یک در پشتی بود که از طریق آن سوخت مورد نیاز به آن میرسید وفضای عمومی حمام که محل شتشو و کیسه کشی بودخزینه آب گرم و حوض آب سرد و فضاهایی خصوصیتر برای استحمام در مجاورت گرمخانه یا همان فضای شستشوقرار داشت ومواردی دیگر که خیلی نگران کننده است که چرا به این وضع دچار شد . مسجد بسیار قد یمی جهانگیر ملا عبدالرسول ومسجد میرزا و اسیا بهای قدیمی بسیار ارزنده تمام به دلایل نا معلومی ازبین رفت واین روال معلوم نیست تا کی ادامه دارد که امید است شهردار محترم از ادامه این کا ر جلوگیری نماید.
سلام.متاسفانه زماني كه اقاي…… شهردار وزوان بودند با ندانم كاري هايشان و افراد كوته فكري و خيانت كاري كه در اطراف ايشان بودند اين مكان تخريب شد.و رليل اصلي و احمقانه ي اين كار اين بود كه چون حمام جديد ساخته شده بود آقاي ……خواستند به كسب و كار خود رونق ببخشند كه متاسفانه از روي احتمالا ناداني شديد دنبال خراب كردن حمام قديمي بودن.كاش قدر دانسته هايمان را بدانيم.قنات در وضعيت خوبي به سر نميبره. در ضمن بايد بگم پايه هاي حمام هنوز در زير خاك هستند و تخريب نشدند به دليل عمق زياد اين بنا. اميدوارم خدا و مردم از بانيان اين خيانت ها كه در حال حاضر هم كم نيستند بگذره.
وجود و حفظ و نگهداشت این آثار -که بار غنی فرهنگی دارند – از اهمیت فوق العاده ای بر خوردار است.شاید معماری ساختمان، مصالح به کار رفته در آن ، تعداد پنجره ها ، عرض کوچه ، ارتفاع پنجره از زمین ، شکل در ورودی ، وسایل مورد استفاده و … برای برخی از ما عادی جلوه کند و از کنار آن به سادگی بگذریم اما همه ی اینها زوایای پنهانی از هویت و فرهنگ گذشته ی ما را عیان می کند.
سلام. اتفاقا در چند سال اخیر مسولین نسبت به اثار تاریخی توجه بسیاری داشته اند.
“درچند سال اخیر کسبه دورگرد وسایل بسیار قدیمی وزوان را به دلیل بی توجهی شورا ومسئولین چپاول کردند.”
وسایل قدیمی مالک شخصی دارد و هیچ ربطی به شورا و مسولین اخییییییییییییر ندارد . در ضمن کدام وسایل بسیار قدیمی بوده است که در سالهای اخیر به انها بی توجهی شده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
اما مطالبتان درباره حمام ها و مساجد صحیح است و قطعا عده ای از مردم و کسبه و همچنین مسولین نزدیک به 20سال پیش در تخریب و بی توجهی به این اثار نقش داشتند.
افسوس و صد افسوس که چشمانم دیگر طاقت گریستن ندارد.
نادانی سنگی در چاه می اندازد و صد عاقل از…………………………عاجز.
یادش بخیر سکوهای که برای نماز خواند مهیا شده بود!مراسم جشن حنا بندان برای داماد و برای عروس در حمام زنانه برگزار می شد.برای مراسم حنابندان معمولا حمام را اختصاصی می کردند یعنی کسی جز اقوام عروس ودامادکسی دیگر وارد نمی شدجشن حنابندان با رقص و آواز و شعر خوانی همراه بود. سورنای اقا فضل الله شباش شبا ش رفقای اقا داماد اقاداماد حمام می رفت و طی مراسمی دلاک او را شست و شو می داد و در پایان در رختکن طی مراسمی لباس دامادی بر او می پوشیدن و بعد مراسم شعر و ترانه و رقص انجام می گرفت الاغ عروس خانم چه تزئینی داشت !!!! ای کاش تیغت می شکست لودر
جناب اقای شیبانی بی نهایت تشکر که کامنت این جانب را رابا تصویر های جالب در دریچه سایتت کذاشتی
حمّامهای قدیمی وزوانکه زیر خاک پنهان شده وروی ان چمن شده از نظر معماري و مصالح ساختماني و وسعت، جزء بناها و آثار تاريخي بی نظیرمحسوب ميشود. آب مصرفي آن اوایل با جوی ابی که از قنات تاریخی منشعب شده بودتامین ميگرديد و جالب تر اینکه هم سطح زمين ساخته شده بود واکسیزن کافی هم وجود داشت وشاید افراد فهیمی باشند در شورا که اگر اراده کنند بابرداشتن خاکها روی ان مجددا باز سازی شود. اين حمّامها بسيار زيبا داستانهاي جالبي به یاد ماندنی دارد که سزاوار نیست ایندگان این شهر بی اطلاع باشند. چند سال قبل شهرداری وزوان با تشویق عدهای نا اگاه انرا زیر خاک مدفون کرد ورویش را چمن کرد
حمام قدیمی میمه که متعلق به دوره صفویه است این روزها خیلی مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. این حمام هم قرار بود تخریب شود و بجایش پاساژ ساخته شود. شهردار وقت جناب آقای شیبانی با درایتی که داشت این محل را مرمت کرد و به ثبت میراث رساند و به موزه تبدیل کرد. متاسفانه این نیرو در وزوان نبود .
پاسخ هم ولایتی اگر شورا مکانی به عنوان موزه یا محل نگهداری اشیا قدیمی در نظر می گرفت ودر سر درب ان می نوشت موزه وزوان خیلی مناسب بود ومردم تشویق می شدند به خوبی جمع اوری می شد همین کار خانه برق قدیمی خانه قدیمی که معوض ان دارالقران شده فعلا بهترین مکان است تاجای مناسبی در نظر گرفته شود وساختمانی احداث شود موزه به عنوان محل نگهداری انواع اشیای قدیمی و سنتی است و در ایام عید نوروز مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد. همین زیلو وپلاس نسخ خطی قدیمی مانند عقدنامههای قدیمی که بعضا موجود می باشد روشناییهای قدیمی ی سوزها نفت سوزها سفالها خمره ها و…..و.. اینها بسیار ارزشمنداست درست است که مالک شخصی دارد تدبیر شورا می طلبد دید بلند می خواهد
هم ولایتی به قدیمی فروشی ها رفتهای هرچه بخواهی هست جواهرات ظرف وظروف گیوه همان گیوه های که اجدادما ن داشتند وسایل خانه فرش قالیچه لحاف سنگ قبر به اصطلا قدیمی حتی عینک کافی است قیمت رابپرسی این چبق یا این قلیان یا این بشقاب چنده شروع میکه برا ی شما کلاس بزاره ازاستاد بالاتر تاریخچه ای ازقدمت چه کسی استفاده کرده چه پادشاهی چه کدخدائی خلاصه بعد با خیلی چک وچانه بیست میلیون تومان چی بیست میلیون تومان ؟!! بله میگه بر وبرو نگاه نکن چون درک نمی کنی این چیه هم ولایتی عزیز به نظر من وشما یک پشقاب ساده است ولی ماجراها دارد دوره های تاریخی داشته .عکسی از اجدادت اگر باشد چقدر برایش ارزش قائلی یک کاغذاست ولی خیلی ارزش دارد سنگهای مر مر قبرستان وزوان به یاد داری چه شد ؟ گود برداری مساحت زیا قبرستان چه کسی مجوز داد مگر غیرازشوری و مسئولین سالهای اخیربود نباید صورت مسئله را اک کرد باید تدبیر اندیشه شود
سلام اقای حسین از وزوان.
1- به ارزش اثار تاریخی توجه دارم و اصلا بحث چیز دیگری است
2-خرید و فروش اثار تاریخی شخصی ربطی به شورا ندارد
3- ایجاد یک موزه برای شهر پیشنهاد خوبی است
4- گود برداری قبرستان اگر با مجوز شورای شهر بوده و موجب صدمه به اثار تاریخی شده قطعا محکوم و قابل پیگیری قضایی است(چون اطلاع دقیق ندارم قضاوت نمی کنم)
5- بودجه های دولتی در این چند سال اخیر جهت حفظ و مرمت قنات و مساجد چندین برابر شده اما توجه کنید که تقریبا تمام اثار تاریخی تقریبا 20سال پیش معدوم شده اند . هرچند دولت و شورا دو نهاد متفاوت هستند و در تصمیم گیری ، ربطی به هم ندارند
6- اینکه اقای شیبانی بعد از چند سال کار رسانه ای اکنون مطلبی را انتقادی پیرامون وزوان و شورای کنونی مینگذارند کمی تعجب برانگیز است حا ل انکه این روزها شهرستان شدن و اصرار شورا برنام وزوان و عدم عقب نشینی می تواند قابل توجه باشد
دليل اين تفرقه افكني ها چيه؟!!! وزوان ميمه يا هر جاي ديگه.مهم پيشرفت منطقه مهمه.درست نيست سر اسم از پيشرفت جلو گيري كنيم.ميمه اي هاي عزيز آخه وزوان مگه با شما چه كرده كه اينقدر با اين اسم حساسيت داريد؟
صبح میمه همانطور که آقای شیبانی هم می گوید متعلق به بخش میمه است و خیلی فراگیرتر از ساتهای دیگر میمه و وزوان است. در انعکاس درخواستهای مردم ثابت شده که صداقت دارد. مطلب خوبی را هم شهروندان وزوان دادهاند و چاپ کرده است. در مورد شهرستان شدن و بودن نام وزوان هم مطلب بدهید اگر بدون دلیل چاپ نکرد حرف زیادی بزنید. تنها بخشداری که واقعا با وزوانی ها خوب بود شیبانی بود.
سلام. بین بد و بدتر بله حرف شما درسته
اقای شیبانی شما هم که فردی خدوم می باشید وبه فکر پیشرفت این منطقه هستی اسم این سایت را اگر متعصب نیستی شهرستان میمه وزوان کن وبا اتحاد دو شهر وروستاهها شهرستان نمونه ای بسازید
——————
شیبانی: با سلام ، شهرستانی با این نام نداریم . ضمنا اگر میمه و وزوان شد یعنی دو شهر و بقیه ی منطقه در این نام نمی گنجند ولی میمه می تواند در برگیرنده ی بخش میمه باشد. من به قانون و عدالت تعصب دارم .
کاروانسرای عباسی در سه راهی سه و وزوان است رباط اغا کمال وچغاده وحمزاوه ساکنین ان وزوانی می باشند این کاروانسری که ازاثارباستانی ارزشمنداست ودرحال تخریب می باشد اگر شوری احساس مسئولیت می کرد و پی گیری میشد برای وزوان خیلی ارزشمند بود ترکهای ایجاد شده در حال تخریب تدریجی می باشد. این کاروانسری یکی از شاهکارهای معماری دوران شاه عباس که در حال حا ضر بدلیل بی توجهی مسئولین میراث فرهنگی وعدم پیگیری شورای وزوان که انتظار میرود شورای وزوان برای ان تدبیری بیندیشد و از افزایش ترکهای ایجاد شده وامکان فروریختن ان هر لحظه میرودجلو گیری نماید…این معماری دوران شاه عباس صفوی که در حال تخریب می باشد. شورای شهر وزوان قبل از تخریب می تواند اطلاع رسانی کند وبا پیگیری باز سازی واز تخریب ان جلوگیری نماید وجای مناسبی را برای گردشگرا ن دراین مکان تاریخی ایجاد نماید
————————————-
با سلام فکر بازسازی کاروانسرای عباسی سال هاست که وجود دارد و در حال حاضر هم با مدیریت بخشداری در دست اقدام است . ضمنا کاروانسرا خارج از حریم شهر وزوان است و شوراها در خارج از حریم نمی توانند مصوبه داشته باشند. وزوانی بودن ساکنین شهرها و روستاها ، باعث تغییر حریم نمی شود.
اقای شیبانی شما هم که فردی خدوم می باشید وبه فکر پیشرفت این منطقه هستی اسم این سایت را اگر متعصب نیستی شهرستان میمه وزوان کن وبا اتحاد دو شهر وروستاهها شهرستان نمونه ای بسازید
——————
با سلام ، شهرستانی با این نام نداریم . ضمنا اگر میمه و وزوان شد یعنی دو شهر و بقیه ی منطقه در این نام نمی گنجند ولی میمه می تواند در برگیرنده ی بخش میمه باشد. من به قانون و عدالت تعصب دارم .
افرادی که ثبت نام کردند در شورای باید بدانند که باید شبانه روز بفکر این مردم باشند نه صرف تملق وچاپلوسی رای مردم راجمع کنند و به حق جلسه دل خوش کنند افرادی از بین ما بودند از جان خویش مایه گذاشتند ورفتند “: شهدا :” علا وه براین که شورای اینده به ارزشهای انقلاب در شهر وزوان همت گماردوراه شهدا هدف شهدا راسرلوحه خویش نمایند ودر اولین فرصت موزه ای تحت عنوان آثار به جاي مانده از شهداي بخش در ۸ سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامي در وزوان احداث شود شاید هم اکنون متوجه نباشیم سالهای اینده حتی یک پوتین بسیجی شهید وسردار شهید برای شهر چه افتخاراتی دارد
نمازهای جمعه وزوان چندین سال است که هر جمعه در سایت صبح میمه می آید. اخبار دیگر مثل مدارس کارهای شهرداری پیام تبریک شهردار و … همه را صبح میمه دارد ما وزوانی ها نباید بی چش و رو باشیم . درود بر صبح میمه
1- نماز جمعه متعلق به هر دو شهر است و موضوعش وزوان نیست
2-اخباری هم با موضوع مدارس وزوان و کارهای شهرداری وزوان حداقل در یکسال گذشته در صبح میمه نداشته ایم
3- پیام تبریک شهردار چه ربطی به وزوان دارد؟
4- تلاش صبح میمه در همین حد که یک کار فرهنگی است و بدیع قابل تقدیر است .
5-صبح میمه به هیچ وجه عملکرد منصفانه و عادلانه ندارد و در بسیاری از مواقع جهتدار عمل می کند البته بعضی گزارش هایش غیرمنصفانه است که بگوییم منصفانه نیست.
6- به عنوان یک وزوانی از حداقل تاثیر مثبتی که صبح میمه دارد از مسولینش تشکر می کنم و امیدوارم عملکردشان بهتر شود زیرا موفقیت صبح میمه موفقیت وزوان و دیگر شهرهای همجوار است
كسي منكر زحمات و لطف هاي بي چشم داشت اقاي شيباني نيست.به راحتي همه ميتوانند بفهمند كه ايشان يكي از باسواد ترين و دلسوز ترين فرد براي منطقه ما هستند.زبان ما قاصره براي تشكر از زحمات ايشان.فقط ميتونيم براشون ارزوي موفقيت و خوش بختي كنيم.
سلام
“شهرستانی با این نام نداریم . ضمنا اگر میمه و وزوان شد یعنی دو شهر و بقیه ی منطقه در این نام نمی گنجند ولی میمه می تواند در برگیرنده ی بخش میمه باشد. من به قانون و عدالت تعصب دارم .”
خیلی خنده دار است تفسیر قانون و عدالت از دید کسی که سالها در نظام جمهوری اسلامی (نظامی که یکی از اهدافش بدون شک عدالت بوده است)مسول بوده است.
چگونه نام شهرستان”میمه تنها “می تواند در بر گیرنده کل منطقه باشد! ولی نام شهرستان”وزوان و میمه”نمی تواند؟ !چگونه است که شهرستان “شاهین شهر و میمه” می تواند در برگیرنده کل منطقه باشد؟!
این تعصب کور شما نسبت به میمه و بی عدالتی محض در حق اولا وزوانیها و ثانیا مردم دیگر روستاهای منطقه است .بپذیرید.
اقای شیبانی ایا صحیح است اینکه مردم و مسولین شهر وزوان سالها برای پیشرفت منطقه ، حاضر شده اند در همه ی جوانب با مردم میمه همکاری و مراوده داشته باشند و در بسیار ی موارد از حقوق خود بگذرند را شما به عنوان شخصی که ادعای تعصب بر عدالت و قانون دارید ، نادیده گرفته و مسلم ترین حق مردم شهر وزوان یعنی حفظ این نام را نیز برنتابید؟
روستا های اطراف ،تعدادی از توابع شهر وزوان و تعدادی از توابع شهر میمه هستندو از انجایی که رویکردشان به سمت پیشرفت کل منطقه و ارتقاء خودشان به شهر و ارتقاء منطقه به شهرستان است با همه ی توان در جهت تبدیل شدن بخش به شهرستان همکاری کرده اند حال این چه منطق و عدالتی است که حاضر نیست حق مردم شهر وزوان (که سالها با گذشت از حقوق خود و صرفا در جهت همکاری)برای یک قدم به جلو را بپذیرد؟
شهر میمه با تمام همکاری ای که روستا های اطراف و وزوانی ها داشته اند چیزی از شهروزوان بیشتر ندارد و حتی در بعضی موارد مزایای شهر وزوان بسیار بیشتر از شهرمیمه است ضمن انکه مالکیت چندارگان و زمین صنعتی و کشاورزی بین دو شهر بنابر اسناد متعلق به هر دو شهر و کل منطقه است و نه فقط میمه پس دلیلی وجود ندارد حال که برای پیشرفت کل منطقه موقعیتی به وجود امده است عده ای (هرچند قلیل) از شهر میمه با کوتاه نظری ،همکاری های مردم شهر وزوان و روستا های اطراف طی سالهای گذشته را به پای برتری و قلدری خود بنویسند.
با این عدالتی که مدنظر اقای شیبانی است از کجا معلوم اگر اکنون نیز مردم و مسولین شهر وزوان با خوشبینی و رویکرد همکاری از حق مسلم خود کوتاه بیایند سالهای اینده امثال اقای شیبانی نیایند و به کلی منکر وزوان و وزوانی و نقش مردم این شهر نشوند؟ ایا صحیح است که مردم شهروزوان منکر نام میمه شوند؟!
این کدام قانون است که امثال اقای شیبانی به ان تعصب دارند و حاضر است حقوق مردم یک شهر 6000 نفری را با بی عدالتی ای که سالها پیش نهادینه شده است بپذیرد؟!
و چه ظلم بزرگی در حق کل مردم منطقه است که کس یا کسانی بخواهند به خاطر تعصبات کور و نه منطقیشان مانع از شهرستان شدن منطقه شوند.
انشا الله با رویکرد فخیمانه دولت خدمتگزار و پیگیری نماینده محترم مردم و همکاری و همدلی مردم و مسولین شهرها و روستاهای منطقه ، شهرستان “وزوان و میمه” تشکیل خواهد شد و در سایه ان روستاهایمان به شهر و شهرستان و منطقه مان برخوردارتر خواهد شد.
——————————
با سلام ، متاسفانه عدم وقوف بر قانون باعث زیاده خواهی ها و قضاوتهای نادرست شده است . شهر وزوان با همه ی خوبی ها و شایستگی ها و مردمان شریفی که دارد یک شهر است و در تقسیمات کشوری شهرها توابع ندارند شهر میمه هم به دلیل شهر بودن توابع ندارد . از باب اینکه مرکز بخش است دارای توابع است و کلیه ی شهرها و روستاهای بخش توابع آن محسوب می شوند. در مورد اینکه نام ” میمه ” به تنهایی می تواند نشانگر بخش میمه باشد روشن است. موته و حسن رباط و لای بید و خسروآباد جزئ بخش میمه محسوب می شوند و این نام دهه های متمادی برای آنها احساس تعلق را بهمراه داشته است . حالا اگر کلمه ی میمه را که هم نام یک شهر و هم نام یک بخش است با نام یک شهر دیگر مثلا “لای بید” یا یک روستای دیگر مثلا “ازان ” ترکیب کنیم ، حصر در دو شهر یا یک شهر و یک روستا بوجود آورده ایم . بطور مثال اگر گفته شود اصفهان می تواند مراد استان اصفهان باشد ولی اگر گفته شد ” اصفهان و نجف آباد ” قطعا اینجا دیگر شهر اصفهان مراد است و کاشان و شهرضا و نائین و وزوان و شاهین شهر را در بر نمی گیرد.دقیقا به همین دلیل شهرستان شاهین شهر و میمه اطلاق عام دارد و منظور از میمه در این ترکیب بخش میمه است. با توجه به این شرح مختصر و تاکید بر اینکه بدلیل نداشتن مسئولیت قصد ورود به این مبحث را نداشتم در صورتی که حرف پذیرفته ای داشته باشید وعقل و منطق و قانون بر آن صحه بگذارد هیچ تعصبی نسبت به اظهارات خود ندارم و ضمن پذیرش سخن حق شما از باب روشن کردن حقیقت از شما متشکر نیز خواهم بود.
سلام.
نسبت به قانون واقف هستم و بحث من در ان قسمت از متن در مورد نام شهرستان جدید بود و نه قانون.اقای شیبانی صحبت شما در مورد “توابع” مانند این است که من به شما بگویم به دلیل عدم وقوفتان به قانون نمیدانید که در هیچ کجای قانون خدمات کشوری نیامده است که اگر شهر یا روستایی سال های متمادی جزءبخشی محسوب شوند این نام برای انها نسبت به ان بخش”احساس تعلق” نمی اورد.
کجای قانون تقصیمات کشوری گفته است بخش با همه شهرها و روستاهایش ،هنگام تبدیل وضعیت از بخش به شهرستان ، نامش همان نام مرکز بخش سابق است؟
انتخاب نام برای یک شهرستان با تقسیمات جدید مطابق قانون یک امر اختیاری است که اختیار ان نیز به عهده وزارت کشور و هیات وزیران است و هیچ ربطی به مسائل و مثالهایی که شما مطرح کردید ندارد و حرف من هم با این پیش زمینه بود.
بحث هایی که در متن قبل مطرح شد بیشتر عرفی بود تا قانونی و اگر میدانستم میخواهید قانونی استدلال کنیم حتما پیش از این ،همان مینمودم.
احساس تعلق از آنجا می آید که هنگامی که از یک سرباز زیادآبادی یا ازانی یا خسروآبادی یا ونداده ای یا حتی بعضی اوقات وزوانی می پرسند بچه کجایی جواب میده میمه
اقای شیبانی موضوع این نیست که سالهاست فکر بازسازی کاروانسرای عباسی وجود دارد وموضو مصوبه شورا وغیره وذالک نمی باشد چرا همه را می خواهی به نام خودت تمام کنی ونمی توانی کاری انجام دهی گفته شد شورای وزوان پیگیری نماید از تخریب ان جلوگیری نماید خیلی خوب است تشویق کن بخشداری اگر می توتند انجام دهد چرا به قول شما سالهاست فکر بازسازیش وجود دارد هزاران سال پیش این صحرا صحرای وزوان بود صحرای موته صحرای موته است صحرای اذان صحرای اذان است صحرای میمه صحرای میمه است چرا جرائت نداری به صحرای موته بگی صحرای بخش میمه یا صحرای اذان و….
—————————–
با سلام ، 1 – در حال حاضر با مدیریت بخشداری مرمت و بازسازی در دست اقدام است و گزارشهای مربوط به آن نیز در سایت های صبح میمه و شهرداری میمه ارائه شده است . 2 – شورای شهر قانونا نمی تواند برای بیرون از حریم شهر مصوبه داشته باشد. 3 – شاید نام صحرایی در افواه عمومی صحرای وزوان یا شهر میمه یا موته یا حسن رباط باشد ، این نامگذاری حق دخل و تصرفی ایجاد نمی کند. دخل و تصرف و اقدامات مالکانه در این خصوص تابع قانون است .
انصافا پاسخ های آقای شیبانی مستدل است.
آقای شیبانی گفته که کاروانسرا در دست مرمت است باز می پرسی و حرف خودت را می گویی و جوسازی می کنی.
آقای شیبانی ما از کلاس درس شما در دبیرستان مدرس بهترین خاطرات را داریم به شوق کلاس شما به مدرسه می آمدیم . بعدها هم هر جا رفتید موفق بودید و دوست داشتنی. این روزها در وزوان همه گناه عدم ذکر نام وزوان در شهرستان جدید را به شما نسبت می دهند. می گویند شما تابلو شهرستان را در سایت زده اید. دوست ندارم به شما بد بگویند. لطفا توضیح بدهید.
———————————-
با سلام ، شیرینی آن روزها را هرگز فراموش نمی کنم . ” یاد باد آن روزگاران یاد باد ” در عدم ذکر نام وزوان هیچ مسئولیتی بدلیل نداشتن مسئولیت ندارم . افراد خاصی این حرف ها را با انگیزه های خاص بیان می کنند. در شهر میمه هم عکس این حرف را به قصد تخریب می گویند . اگر ماه باشیم پشت ابر نخواهیم ماند. دوستتان دارم .
اقای شیبانی مرکز مخابرات میمه وزوان یادته تنها شما معارض بودی اقای نادیپور مدیر کل مخابرا ت وقت در زمان افتتاح اعلا م کرد مرکز مخابرات وزوان میمه ولی شما برانگیخته شدی بیش ا100نفروزانی ودویست سیصد نفر میمه ای حاضر بودند که فقط شما ناراحت بودی وشاید عقب ماندگی این دوشهر که تقریبا قدمتش با اصفهان برابری میکند دراین چند سال امثال شما می باشد
نماز جمعه موضوعش وزوان نیست یعنی چه ؟ کاش اسامی خودتان را می نوشتید تا معلوم باشد چقدر بی سواد هستید و تعصب کور و کرتان کرده است. همین امروز مدرسه 22 بهمن گزارشی در صبح میمه دارد شما می گویید یک سال است نداشته است؟ واقعا همشهریان متعصبی داریم .
اقای شیبانی علی رغم اینکه بیشتر دوستانت شاید بگویم بی نظیرت دروزوان باشند وهمیشه یاریت کردند شنیده شده درجبهه هم بابچه های رزمند ه وزوانی انس داشتی سعی میکردی با انها باشی در مسائل سیاسی جلسات روبیشتر بابچه های وزوانی بوده ای وچون اتحاد بود درتمام حوادث وگرفتاریها پیروزی بوده چطور شده برای شهرستان میمه وزوان برنمی تابی
مخلص اقای صمدی هم هستیم
نماز جمعه موضوعش وزوان نیست یعنی اینکه موضوعش برگزاری اجتماع و وحدت مسلمین و خطبه سیاسی و عبادی ونماز است و برای مثال نمی ایند در انجا پیرامون شهر وزوان ، مشکلات و اتفاقات شهر وزوان، راهکارهای ارتقاء شهر وزوان به شهرستان به تنهایی صحبت کنند و اگر اینگونه باشد (که نیست و مطالب درباره کل کشور یا کل منطقه است)ظلم به شهر هایی است که در اطراف وزوان و میمه هستند و نمازجمعه و امام جمعه ای ندارند.
خیلی ممنون که امروز ،صبح میمه گزارشی با موضوع مسابقات تلاش و تیم های شرکت کننده در ان ارائه داده است که در ان اتفاقا نماینده مدرسه وزوانی مقام اول را کسب کرده است!
درود وسلام بر علی .ص که زیبا مطالب راارئه دادند اقای شیبانی می گویند نامی به عنوان شهرستان میمه وزوان نداریم تابع قانون میباشم !درست . چطور تابلو جعلی درسایت شما بعنوان شهرستان میمه بود؟
———————————–
با سلام ، معنی واژه ی جعل بر تابلو پیشنهادی صدق نمی کند. بدیهی است اگر قرار باشد بخش x بخودی خود و بدون الحاق محل جدید ارتقاء پیدا کند می شود شهرستان x .
بدیهی است؟؟!!!طبق کدام قانون؟
در مورد نام همه روستاها امضا کردند که نام شهرستان میمه باشد. الان عده قلیلی از شهر وزوان مانع پیشرفتا منطقه شده اند.
جالب است نماز در وزوان با نمازگزاران وزوانی و امام جمعه وزوان خوانده می شود می گویند موضوعش وزوان نیست. شهردار وزوان تبریک می گوید به مردم وزوان . وزوانی بودنش را قبول ندارند. بقول یکی اسم بنویسید تا همه بفهمند چه کسانی اینقدر بی منطقند.