وصیت نامه و پیامهای شهید مهدی اسماعیلی

2013-03-16
634 بازدید

  – منبع : کتاب شهادت نامه ی شهدای شهر میمه  – وصيت نامه شهيد مهدي اسماعيلي «من وصيت مي كنم شما را تا زنده ايد شعار هيهات مِنَ الذّله را فراموش نكنيد و با زور و ظلم مبارزه نمائيد.» نام: مهدي اسماعيلي نام پدر: محمد ابراهيم اسماعيلي نام مادر: حميده سلطان مقصودي تولد: نيمه […]

شهید مهدی اسماعیلی

 

– منبع : کتاب شهادت نامه ی شهدای شهر میمه  – وصيت نامه شهيد مهدي اسماعيلي

«من وصيت مي كنم شما را تا زنده ايد شعار هيهات مِنَ الذّله را فراموش نكنيد و با زور و ظلم مبارزه نمائيد.»

نام: مهدي اسماعيلي

نام پدر: محمد ابراهيم اسماعيلي

نام مادر: حميده سلطان مقصودي

تولد: نيمه شعبان 1341

ورود به جلسات انس با قرآن و مسائل سياسي 1353

آغاز فعاليت در هسته مبارزاتي و فعاليتهاي زير زميني عليه رژيم ستم شاهي 1354

اوج گيري مبارزات شهيد، 19 دي ماه 1356 همراه با تظاهرات مردم قم و بي وقفه تا پيروزي انقلاب و پس از پيروزي انقلاب تا زمان شهادت

شهادت: ساعت بين 12 تا 1 بعد از نيمه شب جمعه 30/11/60 در عمليات چزابه ـ پيكر شهيد تا ارديبهشت ماه سال 1361 مفقود بود و اواخر ارديبهشت ماه 1361 پيكر شهيد را يافته و دفن گرديد.

بسم الله الرحمن الرحيم

متن وصيت نامه شهيد مهدي اسماعيلي

و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتاً بل احياءٌ عند ربهم يرزقون

«تصور نكنيد كساني كه در راه خدا جان پاكشان را تقديم نمودند مرده اند، بلكه زنده اند نزد خداي خود روزي مي خورند.

با سلام بر امام نجات دهنده ي مستضعفين از دست مستكبران و با سلام بر همه شهيدان اسلام و شهيدان ميمه

اكنون كه اين وصيت را مي نويسم رأس ساعت 6 بعدازظهر روز جمعه 30/11/1360 است و آماده شده ايم تا مجدداً بر اين مزدوران بعثي بتازيم و باقيمانده سرزمين كشور اسلاميمان را در تنگه ي چزابه (در تپه هاي نَبَئه) از اشغال دشمنان اسلام با نيروي خدا و به فرماندهي امام زمان(عج) آزاد سازيم و هم اكنون در 3 كيلومتري دشمن هستيم و قرار است ساعت 12 حمله باشد و اگر لياقت داشتم و خداوند سعادت را نصيبم ساخت و در اين حمله شهيد شدم شما مردم دست از رهنمودهاي امام برنداريد.

و از دستورات امام امت كه سعادت دنيا و آخرت ماست اطاعت كنيد ولو اگر به قيمت جان و مال شما باشد، كه ما هر چه داريم در سايه امام حاصل شد و من وصيت مي كنم شما را تا زنده ايد شعار هيهات مِنَ الذّله را فراموش نكنيد و با زور و ظلم مبارزه نمائيد.

اين آمريكاي پوشالي فكرهاي بيهوده اي كرده ولي نمي داند كه هيچ قدرتي بالاتر از قدرت الله نيست.

در آخر سلام به خواهر و برادرانم مي رسانم و مي گويم كه هيچ گونه ناراحتي نداشته باشيد و اگر شهيد شدم همچون كوه استوار و همچون سدي آهنين مقاوم باشيد و گريه براي شهادت من نكنيد.

سلام مرا به تمام برادران مؤمن برسان و بگو اگر كسي از دست من (مهدي) ناراحتي ديده است ببخشد كه من تا بودم اشتباه مي كردم.

مهدي اسماعيلي

30/11/60

پيامهاي مكتوب شهيد مهدي اسماعيلي از جبهه

وقتي ما مي بينيم برادران با دست خالي كفار مزدور را از خاك پر بركت اسلاميمان بيرون  مي نمايند واقعاً انسان به قدرت الهي فكر كرده و شهادت را نفي تمام پيوندهاي دنيوي و مادي مي داند.

به برادران ايمانيم (در ميمه) پيام مي دهم به اين كه اين ادارات با زحمات و شهادتهاي زيادي به دست اسلام افتاده، بنابراين شما بر احوال اين اداره ها مراقب باشيد و توجه كنيد كه آيا آنها كه كار مي كنند آنقدر لياقت دارند كه اسلام را در اداره پياده كنند و خون شهيدان را پاسداري كنند يا نه، و اگر لياقت ندارند ساكت نباشيد.

من فكر كردم به اين كه امروز اسلام در خطر است و قرآن مظلوم است و من هم ادعاي پيروي از امام حسين(ع) را دارم، بنابراين به ياري اسلام به جهاد آمدم و از امام حسين(ع) آموخته بودم كه مُردن در گليم ذلت براي مسلمان ننگ است و فكر كردم كه چگونه من آسوده باشم و اسلام مورد حمله بيگانه است كه سكوت و راحت طلبي ننگ است براي مسلمان به هنگامي كه فرياد حسين(ع) بلند است.

و اما خطاب به خواهرم مي گويم: خواهرم بدان اين ناراحتي ها در پيشگاه الهي اجر عظيمي را در بر خواهد داشت و اين سختيها را كه تو الان در اين موقعيت مي كشي پاداش آنرا انشاءالله خداوند در نامه اعمالت ثبت خواهد كرد و براي اسلام سختي كشيدن چه زيباست.

شما در مورد آمدن من سئوال كرديد ولي نتوانستم شما را پشت تلفن ناراحت كنم ولي بدان خواهرجان نويد الهي امام عزيزمان را كه شنيده اي «اگر بكشيد پيروزيد و اگر كشته شويد هم پيروزيد» شما بايد همانطور كه حضرت علي(ع) نيز گفته «لا يرجون اِلّا به» دل به هيچ كس نبند جز به خدا.

من وقتي شور و احساسات و ايمان برادران ده، يازده ساله را مي بينم در خود احساس شرم مي كنم كه چرا زودتر نيامدم.

به تمام خواهران مؤمن سلام برسان و به آنان بگو اگر ما در جبهه با خون خود اسلام را ياري   مي كنيم بر شماست كه با حجاب و پوشش اسلامي بر دشمنان غلبه يابيد.

آري خواهر جان، تو بايد افتخار كني كه چنين برادري را در راه اسلام به خداوند داده اي و اين را هم بدان تا خواست خدا نباشد مو از سر آدم كم نمي شود از شهيد شدنم يا نشدنم ناراحت نباش كه اگر سعادت و لياقت داشته باشم مورد رحمت و لطف خداوند قرار خواهم گرفت، تو بايد مانند زينب همچون كوهي آهنين اسطوره مقاومت باشي، تو بايد با ايماني خالص و نيروي فوق العاده الهي نيرو بخش به خانواده و بقيه باشي.

خواهرم به تو مي گويم تا زنده اي نگذاري در جامعه امام عزيزمان و نصايح علي گونه اش تنها باشد با جان، با دل، و با خون خودت هم اگر شد راه امام را هميشه و براي هميشه زنده نگهداري، هميشه براي طولاني بودن عمر امام دعا كن شعار خدايا خدايا …… را فراموش مكن، بعد از نماز شب براي فرج امام زمان دعا كنيد و از خدا بخواهي كه فرج امام زمان(عج) را نزديك گرداند.