گزارشی از مسکن مهر

2013-03-10
477 بازدید

در ساختمان سازی وقتی کار به مراحل پایانی نازک کاری می رسد منحنی نمودار پیشرفت فیزیکی سیر افقی دارد و تغییرات محسوس نیستند. مسکن مهر بعنوان بزرگترین پروژه ی ساختمان سازی تاریخ بخش میمه هم از این قاعده مستثنی نیست . در حالیکه اکیپ های مختلف مشغول بکار هستند و قندیل یا ” قرقشم ” […]

DSC07746

در ساختمان سازی وقتی کار به مراحل پایانی نازک کاری می رسد منحنی نمودار پیشرفت فیزیکی سیر افقی دارد و تغییرات محسوس نیستند. مسکن مهر بعنوان بزرگترین پروژه ی ساختمان سازی تاریخ بخش میمه هم از این قاعده مستثنی نیست .

DSC07893

در حالیکه اکیپ های مختلف مشغول بکار هستند و قندیل یا ” قرقشم ” به ضم هر دو قاف و شین به زبان محلی ، نشان از روزهای سرد هوای میمه پس از نفس کشیدن زمین دارد ، گچ و کاشی و سرامیک آخرین روزهای کاری را می گذرانند

DSC07871

” لوله های آب در پارکینگها علاوه بر قرار گرفتن در پوشش فوم برای جلوگیری از آسیب با پشم شیشه نیز در مقابل یخ زدگی محافظت می گردد.”

و پارکینگ ها پس از اجرای شبکه های آب و فاضلاب و برق برای شیب بندی و ایجاد تراکم لازم و مفروش شدن با موزائیک آماده می شوند.

DSC07977

کار در این مرحله نیز حساسیتهای خاص خود را دارد و باید ایمنی و استحکام لازم برای عبور شبکه های آب و برق و فاضلاب و دفع آبهای سطحی ایجاد گردد.

DSC07981

پس از اجرای شبکه های آب و برق و فاضلاب و کانال سازی و مستحکم سازی حفاظ های مربوطه ، غرقاب سازی بمنظور ایجاد تراکم برای مفروش شدن انجام می گیرد .

DSC07888

در عین حال مراحل اداری واگذاری واحدها هم در دست اجراست. نقشه های زمین پروژه پس از ماه ها پیگیری به اداره ی ثبت میمه رسیده است و انتظار می رود کار ثبتی اعیانی واحدها در زمان مقرر انجام شود.

DSC07750

اصلاح شبکه ها ی برق حسب الامر ناظر الکتریکی پروژه

در تخصیص واحدها ، اعضای محترم بر اساس امتیاز ، حق انتخاب خواهند داشت که فرم امتیازات هر فرد تحویل گردیده تا با توجه به برگه های واریزی آورده که علاوه بر ضبط در پرونده یک نسخه نیز  نزد آنان است مطابقت داده شود و با جمع امتیازات بعدی ناشی از رساندن آورده به مبلغ 195 میلیون ریال رتبه ی نهایی عضو اعلام شود وبا رعایت اولویت واحدها بر اساس انتخاب اعضاء به آنان واگذار گردد. مقرر شده است در جلسه ای با حضور اعضا قبل از فرارسیدن سال جدید ، جزئیات بیشتری از سهم نهایی آورده و چگونگی قیمت گذاری واحدها اطلاع رسانی گردد.

  DSC07895

قندیل یا ” قر قشم ” روز جمعه 91/12/18

DSC07878

عکسی از مسجد رضوی که تصادفا با عکسهای مسکن مهر آپلود شده است و این روزها در حال رنگ آمیزی و نقاشی است و قرار است با نو نوار شدن به استقبال مسافرین نوروزی برود .