گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۱/۱۲/۱۸

2013-03-09
101 بازدید

  علیرضا هاشمی     خبرنگار نماز       تصاویر : مجتبی رجبی نژاد / حسن اسفندی نماز جمعه این هفته با حضور پرشور مردم بخش در مسجد جامع شهر میمه  به امامت حجت الاسلام والمسلمین خلیلی امام جمعه محترم  اقامه شد. امام جمعه میمه در ادامه بحث خطبه های پیشین خود پیرامون موضوع […]

نماز

  علیرضا هاشمی     خبرنگار نماز       تصاویر : مجتبی رجبی نژاد / حسن اسفندی

DSC07905

نماز جمعه این هفته با حضور پرشور مردم بخش در مسجد جامع شهر میمه  به امامت حجت الاسلام والمسلمین خلیلی امام جمعه محترم  اقامه شد.

DSC07904

امام جمعه میمه در ادامه بحث خطبه های پیشین خود پیرامون موضوع سیرو سلوک الی الله این نکته را بیان داشت که مقصد نهایی ما رسیدن به ذات باری تعالی است و باید برای رسیدن به این هدف مانع زدایی کنیم.

DSC07919

همان موانعی که  گاهی از درون صورت میگیرد با نام نفس اماره، و گاهی از بیرون به نام ابلیس که لازمه زدودن  آن ها زهد و تقوی الهی است.

DSC07921

وی همچنین بیان داشت که اگر صحنه قلب  مبری از تعلق به غیر خدا باشد تمام مشکلات حل میشود و راه رسیدن به قرب الهی آسانتر میشود.

DSC07917

حجت الاسلام خلیلی با توجه به نزدیک شدن ایام عید نوروز  خطبه دوم خود را با این حدیث از امام محمد باقر (ع) که فرموده اند: ” پاکیزه کردن خانه ها فقر و بیچارگی را از بین میبرد” آغاز کرد و خاطر نشان کرد که چه قدر خوب است که همزمان با خانه تکانی منازل دل هایمان را نیز خانه تکانی کنیم و در این ایام به جنبه های مادی توجه زیادی نکنیم و از چشم و هم چشمی ها و اصراف بپرهیزیم.

DSC07916

ایشان همچنین از  کسبه و بازاریان محترم خواست که رعایت انصاف و عدالت را در کسب و کار خود فراموش نکنند و همیشه به آن ارج نهند.

DSC07949

امام جمعه  که آخرین خطبه های  نماز جمعه ی سال جاری را در مسجد جامع میمه ایراد می کرد ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و با اشاره به روز درختکاری نقش و اهمیت حفظ مراتع و ایجاد فضاهای سبز در استمرار زندگی سالم را مورد تاکید قرار داد و ضرورت فرهنگ سازی در این خصوص را یادآور گردید.

DSC07920

خطیب جمعه میمه درپایان به پرونده سازی های اخیر غرب علیه ایران با بهانه های حقوق بشری اشاره کرد و گزیده ای از سخنان مقام معظم رهبری را در دیدار با اعضای محترم مجلس خبرگان  یاد آوری نمود.

DSC07936

DSC07931

DSC07937

DSC07947

آقای مرتضی اسفندی مجری نماز امروز