وبلاگ یا زهرا : آقای احمدی نژاد ؛ باید به این سوال مهم پاسخ دهید

2013-03-08
130 بازدید

  “نکته مهم اینجاست که آقای احمدی نژاد فقط یک رئیس جمهور و فقط رییس قوه مجریه است (نه متخصص دز علم کلام وعالم به علم غیب)و ورود وی به مسائل کلامی و روایی آن هم با تفسیر شخصی ، قطعا پذیرفتنی نیست .آقای مشائی نیز درسخنرانی خود در آن جشن مبتذل افاضاتی فرموده اند […]

 

متقی

“نکته مهم اینجاست که آقای احمدی نژاد فقط یک رئیس جمهور و فقط رییس قوه مجریه است (نه متخصص دز علم کلام وعالم به علم غیب)و ورود وی به مسائل کلامی و روایی آن هم با تفسیر شخصی ، قطعا پذیرفتنی نیست .آقای مشائی نیز درسخنرانی خود در آن جشن مبتذل افاضاتی فرموده اند که فقط از افکار بیمار کسانی تراوش میکند که به قول استاد قرا ئتی دست مرجعیت را رها کرده ا ند . این مرید ومراد بازیها نتیجه ای جز سقوط به پرتگاه انحرافهای شبه ماسونی وشیطانی نخواهد داشت .”

همدردی با مردم ونزوئلا، تلاش برای نزدیکی با رهبران جدید این کشور و بزرگداشت چاوز به خودی خود امری مثبت و درچارچوب حکمت و مصلحت به شمار می رود. لذا صدور پیام تسلیت از سوی رییس جمهور برای درگذشت چاوز در این راستا ارزیابی می شود .

در این راستا آقای احمدی نژاد رئیس جمهور ، در پیامی عاطفی و احساسی، در گذشت هوگو چاوز را تسلیت گفت.

اما صرف نظر از بخش شایسته و قابل تقدیر پیام که برگرفته از منافع مشترک ملی و هم چنین روابط صمیمانه این دو رییس جمهور است ، بخشی عجیب و قابل انتقاد وجود دارد که موجب حیرت کارشناسان و صاحب نظران شده است.

آقای احمدی نژاد در بخش پایانی این پیام این گونه نوشته است:

«تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح(ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد.»

در واقع آقای احمدی نژاد با بیان ” اوباز خواهد گشت” به مساله رجعت اشاره کرده که بر مبنای آن در زمان ظهور امام زمان (عج) عده ای از مومنان و خاصان از عالم مرگ بازخواهند گشت و درکنار امام زمان به جهاد خواهند پرداخت.

در واقع آقای احمدی نژاد در این فراز ازنامه بیان داشته تردیدی ندارد که آقای چاوز در زمان ظهور مشمول روایات رجعت خواهد شد!

اعتقاد به رجعت یکی از عقاید مهم شیعه در زمینه ظهور است است، که علما و متکلمان شیعه دلایل آن را از قرآن و احادیث معصومین علیهم السلام بیان داشته اند.

(بعد از ظهور امام زمان(عج) فوراً قیامت بر پا نمى‌شود بلکه حضرت مدتى را در روى زمین حکومت مى‌کنند. البته روایات در رابطه با مدت حکومت، مختلف است از پنج سال تا 309 سال ذکر شده است. این اختلاف شاید اشاره به دورانهاى مختلف حکومت آن حضرت باشد: علامه مجلسى مى‌گوید: بعضى از روایات بر جمیع مدت حکومت و بعضى بر زمان استقرار دولت، دلالت دارد.

رجعت در زمان ظهور و پس از ظهور امام زمان(عج) به وقوع مى‌پیوندد. عقیده شیعه امامیه آن است که خداوند متعال در هنگام ظهور امام زمان(عج) مردمى از شیعیان آن حضرت را که قبلاً مرده بودند به دنیا برمى‌گرداند تا به ثواب یارى او و مساعدت وى و مشاهده دولت آن حضرت فائز گردند.

همچنین مردمى از دشمنان آن حضرت را نیز زنده مى‌گرداند تا از آنها انتقام گیرد. بر این اساس در دعاى عهد نیز مى‌خوانیم: قبل از ظهور حضرت مرا از قبر بیرون آور تا در رکاب حضرت باشم. از روایات استفاده مى‌شود که بعضى از امامان(علیهم‌السلام)، مانند امام حسین(علیه‌السلام) به دنیا برمى‌گردند.

امام صادق(علیه‌السلام) مى‌فرماید: «نخستین کسى که قبرش مى‌شکافد و زنده مى‌شود و به دنیا برمى‌گردد؛ حسین بن علی(علیهما‌السلام) است و این رجعت عمومى نیست بلکه افراد خاصى به دنیا برمى‌گردند که یا مؤمن خالص و یا مشرک محض باشند.»)

بر اساس باور شیعه به رجعت، خداوند منان بر طبق حکمت بالغه اش، مقرر فرموده که به هنگام ظهور امام زمان (عج) واستقرار یافتن حکومت واحد جهانی، منتظران دوران امام باز گردند واز برکات بی پایان دولت کریمه ولی عصر(عج) برخوردار شوند. هنگامی که مۆمنان خالص برای مشاهده الطاف حق، ودرک لذت زندگی در پناه دولت حق باز می‌گردند، ستمگران و ملحدان نیز باز می‌گردند، تا پیش از آخرت قسمتی از واکنش اعمال خود را ببینند و مایه سرور و تشفی خاطر ستمدیدگان گردد.

حال آقای احمدی نژاد باید به این سوال مهم در این زمینه پاسخ دهد:

صلاحیت تخصصی رییس جمهور برای ورود به مباحث تخصصی کلامی و مهدوی چیست؟

بر پایه روایات و اخبار رجعت عبارت است ازبازگشت گروهى از مۆمنان محض به دنیا، و کافران محض پس از مردن و قبل از قیامت، در حکومت حضرت مهدى (عج) . ایشان با چه صلاحیتی درباره مساله خطیر رجعت و مصادیق آن سخن می گویند؟تخصص ایشان پیش از ریاست جمهوری حمل و نقل و ترافیک بوده است و ایشان در دانشگاه به تحصیل و تدریس در این رشته مشغول بوده اند. ایشان بر چه مبنای کلامی یا عرفانی وارد قضایای مهدویت شده و در زمینه یاران حضرت مهدی (عج) که رجعت می کنند “بی تردید” سخن می گویند؟

چاوز

ما بر پایه منافع ملی می پذیریم که آقای احمدی نژاد می تواند و حق دارد، به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران ، درگذشت همتای خارجی اش را در قالب عرف بین المللی و با توجه به سطح روابط دو جانبه ، تسلیت بگوید. ایشان حتی می تواند بنا به تشخیص دستگاه سیاست خارجی و کارشناسان در مراسم تدفین چاوز هم شرکت کند. اما ورود آقای احمدی نژاد به قلمرو مفاهیم مهدویت و استفاده از آنها برای بیان نظرات شخصی و دادن تفسیرهای فردی درباره ظهور و مصادیق کاملا غیر تخصصی و زمینه ساز مشکلات بعدی است.

اگرچه آقای هوگو چاوز دارای نکات مثبت سیاسی و رویکردی ضد امپریالیستی بود اما احتمالا مستحضر هستید که وی به هر حال با بسیاری از موازین اخلاقی و فقهی تشیع هیچ تناسبی نداشت و واقعا جای تعجب و حیرت است که از باورهای بنیادین ریشه ای شیعه برای او هزینه شود.

نکته مهم اینجاست که آقای احمدی نژاد فقط یک رئیس جمهور و فقط رییس قوه مجریه است (نه متخصص دز علم کلام وعالم به علم غیب)و ورود وی به مسائل کلامی و روایی آن هم با تفسیر شخصی ، قطعا پذیرفتنی نیست .

آقای مشائی نیز درسخنرانی خود در آن جشن مبتذل افاضاتی فرموده اند که فقط از افکار بیمار کسانی تراوش میکند که به قول استاد قرا ئتی دست مرجعیت را رها کرده ا ند . این مرید ومراد بازیها نتیجه ای جز سقوط به پرتگاه انحرافهای شبه ماسونی وشیطانی نخواهد داشت .