خبرنگار نماز:محمد اسماعیلی مجری نماز:مهدی زمانی تصاویر:محمد حسین حیدری در سی ام روز از شهریور ماه ۱۳۹۷،نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی با شکوهی هر چه تمام تر در تکیه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد. خطیب نماز جمعه میمه در ابتدای خطبه اول مردم را به رعایت […]
خبرنگار نماز:محمد اسماعیلی
مجری نماز:مهدی زمانی
تصاویر:محمد حسین حیدری
در سی ام روز از شهریور ماه ۱۳۹۷،نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی با شکوهی هر چه تمام تر در تکیه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد.
خطیب نماز جمعه میمه در ابتدای خطبه اول مردم را به رعایت تقوای الهی دعوت و سفارش کردند.ایشان در خطبه اول سخنانی در مورد قیام امام حسین علیه السلام و راز و رمزهای این قیام بزرگ بیان کردند.یکی از رموز ماندگاری کربلا و قیام امام حسین اراده الهی است.خدا اراده کرده است که حسین بماند.وقتی خداوند اراده به یک چیز کند کسی نمی تواند با آن مقابله کند و خداوند به واسطه ی محبت امام حسین که در دل کسی باشد دست او را می گیرد و خداوند حساب ویژه ای رو امام حسین علیه السلام باز کرده است.
هر چه قدر دشمنان تلاش کردند برعکس این را جلوه دهند نشد و خداوند اراده کرد که کربلا و حسین بماند و مانده است و می ماند.از شهادت امام حسین چنان حرارتی در دل مومنین است که هیچ گاه سرد و خاموش نمی شود.دومین رمز اخلاص امام حسین است که از لحظه شروع حرکت و نهضت خودش این اخلاص همراه حسین بود.خیلی ها میخواستند نظر امام را عوض کنند که مگر بی وفایی کوفیان را نشنیده اید اما امام در جواب آن ها میگفت:من فقط برای دین قیام کردم.و سنت های الهی به دست فراموشی سپرده شده و بدعت های جای سنت های نبوی را گرفته است.
امام حسین در صحرای کربلا دین اسلام را کاملا به نمایش گذاشت.اخلاص یکی از اسرار نزد خداوند است.در خطبه دوم،حجت الاسلام طباطبایی به بیان مناسبت های هفته آینده پرداختند.
اولین مناسبت،آغاز هفته دفاع مقدس،از ۳۱شهریور تا ۶مهر.که در چنین ایامی رژیم بعث عراق یک جنگ تمام عیار را بر جمهوری اسلامی ایران روا داشت،جنگی بسیار ناجوانمردانه.جنگی که آمریکا و حدود ۴۰ کشور دست به دست هم دادند و به روزترین تجهیزات خود را در اختیار این رژیم قرار دادند و آن ها را بر سر شیعیان ایران اسلامی سرازیر می کرد اما شهدا و رزمندگان ما مانع از این شدند که رژیم بعث عراق بتواند حتی یک وجب از خاک ایران ما را بگیرد.
دفاع مقدس چند ویژگی داشت:اولین ویژگی دفاعی بودن آن است که یک ارزش است.دوم معنویتی که در جبهه های جنگ بود و رزمندگان قبل از عملیات ها با خدای خود راز و نیاز می کردند.ویژگی سوم،شجاعت و فداکاری های که رزمندگان به خرج میدادند.بی اعتنایی به دنیا،یک اکسیر اعظم است و خیلی ارزش دارد.شهادت طلبی و شکوفایی استعدادها در جنگ از دیگر ویژگی های دفاع مقدس بود.
مناسبت دیگر،بازگشایی مدارس و دانشگاه ها،همه ساله آغاز مهرماه نوید بخش فرارسیدن بهار آموزش و تعلیم و تربیت است.۱۴میلیون دانش آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی و حدود ۳.۵میلیون دانشجو و قطعا این آمار به مسئولین نشان می دهد که باید به فکر باشند و یک برنامه ریزی درست وصحیح برای آموزش فرزندان داشته باشند.
ایشان یک توصیه هم به خانواده ها داشتند که از کالاهای ایرانی برای خرید لوازم آموزشی فرزندان خود استفاده کنند.
مناسبت اخر،شهادت جانسوز امام سجاد علیه السلام به روایتی.بزرگواری که بیشترین بار رسالت را به دوش گرفت.بزرگترین وظیفه ای که امام سجاد داشت رسالتی بود که بر دوش آن حضرت بود.پیغام رسان واقعی کربلا،امام سجاد و حضرت زینب بودند و اگر آن ها نبودند هیچکس نمی توانست واقعیت کربلا را نمایان کند.
دورود بر حضرت حجت الاسلام و المسلین طباطبایی دامت برکاته
به امید فعالیتهای بیشتر ……..
سلام بر پناه بر خدا دامت افاضاته
خوبی رفیق ؟
هنوز درگیر فعالیتی ؟
آره عزیزم همانگونه که سراسرآیات قرآن و روایات اهل البیت .ع. در گیر این هستند که مردم عمل کنند فقط حرف نزنند و عملوالصالحات
امام جمعه عزیز هم در کنار سخنرانی باید عمل هم بکنند عمل به وظایفی که رهبری برای ائمه جمعه فرمودند.
https://up.20script.ir/file/c053-22.jpg
مملکت که نیست ! نظم از سر و کله اش میباره .
————————
با سلام آقای طباطبایی ابتدا بعنوان امام جمعه ی دو شهر منصوب شدند و بعد از پیگیری هایی که انجام شد امام جمعه ی میمه مستقل گردیدند .
احسنت بر شما و بر امام جمعه عزیز میمه
اِن شاء الله به وظایف عمل شود………
شما کلا تو کار امام جمعه ای .
نه؟
سال گذشته در اداره امو زش وپر ورش با دستور رئیس یکی از کارمندان امام جماعت می شد نماز جماعت دستوری ایا صحیح است نباید شرایط امام جماعت غیر روحانی را نماز گزاران بدون دستور خودشان در فرد ببینند واقتدا کنندایااگر یک سو ال احکام وجود داشت ایشان هرچند انسان خوبی بودند میتوانستند جو اب دهند؟۲- ایا مدیر دبستان پسرانه طبق قانون وشرع میتواند خانم باشد؟ امامجمعه محترم پیگیر وپاسخ گو باشید
باشه
سلام جناب حکیم باشی. از شوخی وزیر بهداشت با بیماری که از فیزیوتراپی گلایه داشت آگاهی دارید؟ شما به عنوان یک حکیم ، دورنمای بهداشت و درمان را چطور می بینید؟
حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت درباره شوخی خود با یک نانوا که فیلم آن در شبکههای مجازی بطور گسترده منتشر شد، پاسخ داده است.
چند روز پیش فیلمی منتشر شد که نشان میداد مرد میانسالی در یکی از شهرهای ایران ازهزینه سنگین فیزیوتراپی گلایه میکند، اما وزیر بهداشت در پاسخ به گلایه این مرد میگوید که بهتر است خودش فیزیوتراپی کند و در ادامه با گفتن “خودت بمال” باعث خنده حضار می شود.
به گزارش ایسنا، آقای قاضی زاده گفته است:”حاشیه، درست میشود و ما نیز مستثنی نیستیم.”
او همچنین گفته است: “یکی از مردم عزیزی که بارها دیدمشان، مشکل شخصی پزشکی داشت که راهنماییاش کردم و به جای ماساژ از واژه ی فارسیاش استفاده کردم.
این کاری است که ما برای مادران و فرزندانمان هم استفاده میکنیم.”
والله چه عرض کنم. هرچه بگوییم به سیاه نمایی متهم می شویم . علی ایحال معتقدیم اوضاع قمر در عقرب است . موفق باشید.
فرهادقنبری:
در نظام آموزشی ما نه هیچ معلمی از شروع دوباره مدارس ابراز خوشحالی می کند و نه هیچ دانش آموزی علاقه خاصی به حضور دوباره در آن صف ها و کلاس های کسالت بار دارد. خود همین امر نشان می دهد که چنین مکانی چقدر از کارکرد و هدفی که برای آن شکل گرفته است فاصله دارد.
مدرسه در جامعه ما به مانند همه مکان و نهادهای عمومی، مکانی خشن و آزار دهنده است.
در اغلب مدارس انواع خشونت ها اعمم از فیزیکی و کلامی با میزان بسیار بالایی جریان دارد، خشونت میان دانش آموزان، خشونت میان معلم و دانش آموز و خشونت میان مدیر و معاونان و دانش آموزان امری رایج در اکثر مدارس پسرانه کشور است.
متون درسی ناکارامدی که نشان می دهد، طراحان این دروس کاملا با جو حاکم بر نظام آموزشی و مدارس کاملا بیگانه هستند و به مانند صدا و سیما بر ساز ناکوک خود می دمند و اندک توجهی به نداشتن مخاطب و عدم برقراری ارتباط معلم و دانش آموز با این دروس بی فایده و گاها آزار دهنده ندارند.
در مدارس ما هنوز که هنوز است به جایگاه مهم و کانونی درسی مهمی مانند هنر هیچ توجهی صورت نمی گیرد و زنگ های هنر با همان ترسیم کوزه و سیب، آنهم توسط معلم های بیگانه با هنر که صرفا برای هماهنگ کردن ساعت تدریس شان این واحد را پذیرفته اند پر می شود.
هنوز در هیچ مدرسه ای واحد درسی به نام داستان، شعر نمایش نامه و رمان خوانی وجود ندارد و هنوز هیچ معلم و کتابی نه تنها سعی در پرورش قوه تخیل دانش آموزان نمی کند بلکه کم کم این قوه آنها را کور کرده و از بین می برد.
هنوز در هیچکدام از واحدهای درسی و مدارس ما چیزی از زیبایی و زیبایی شناسی به دانش آموزان آموزش داده نمی شود و کمتر فارغ التحصیلی از مدارس ما وجود دارد که با حداقلی از هنرهای نمایشی و تجسمی آشنایی داشته باشد.
هنوز در هیچ مدرسه کشور ما کلاس فراگیری ( هر چند مقدماتی) تئاتر، سینما و موسیقی وجود ندارد و دانش آموز فارغ التحصیل ما اندک درکی از هنر تئاتر، موسیقی و سینما ندارد و کاملا آمادگی این را دارد که هر آشغالی را به عنوان سینما و موسیقی بپذیرد ( به این دلیل تعجبی ندارد که پرفروش ترین فیلم های سینمای ایران چارچنگولی، هزار پا، بمبئی سلام ، اخراجی ها و امثالهم باشد و کسی بیضایی و تقوایی ها را نشناسد و کیارستمی در فرانسه و ژاپن به مراتب از سرزمین مادری خودش شناخته شده تر باشد …تعجبی ندارد که در چنین جامعه ای تتلو و بیمارانی شبیه او با ایجاد سر و صداهای آزار دهنده خود را اهالی موسیقی معرفی کنند و بزرگان موسیقی کشور مهجور و گمنام فعالیت کنند)
در مدارس ما هنوز تنها راه سریع اصلی تربیت پیروی از منطق “خفه شو” است.
منطق خفه شو در مدرسه توسط مدیر ، و معلم تنها منطق سهل و آسان برای به سکوت واداشتن و اداره دانش آموزان محسوب می شود. (منطقی که قبل از مدرسه در خانواده و پس از مدرسه در پادگان سربازی و محل کار هم با آن مواجه است) حال در جامعه انتظار داریم افرادی که از کودکی توسط تمام نهادهای آموزشی و فرهنگی تحقیر شده و با بدترین شیوه های ابراز خشونت کلامی رشد کرده اند افرادی اخلاق مدار، نوع دوست و مسئولیت پذیر باشند.
شیوه رقابت کنکوری و تست زنی حاکم بر نظام آموزشی باعث می شود در مدارس به جای تاکید بر کار گروهی و جمعی بر کار فردی و برترجویی تاکید زیادی صورت گیرد و دانش آموزان را به افرادی حسود در مقابل یکدیگر بدل کند.
در مدارس ما دروسی مانند علوم تجربی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضیات و عربی به عنوان مهمترین دروس از همان اول ابتدایی در ذهن کودکان حکاکی می شود. آنها از همان ابتدایی یاد می گیرند که شناخت مردمک چشم و زندگی انواع کرم ها و حلزون ها و اهرم و جرم و ایکس به علاوه ایگرگ و هذا تلمیذ و امثالهم از شعر حافظ و سعدی و ادبیات مهمتر است. آنها از همان ابتدایی یاد می گیرند که تاریخ و فرهنگ و اجتماعی و فلسفه و جامعه شناسی و هنر دروس اضافی و به درد نخوری هستند که صرفا برای پر کردن ساعات خالی شان در برنامه درسی گنجانده شده اند.
دانش آموزان تا گرفتن دیپلم نه واحد درسی به نام وظایف و حقوق شهروندی دارند و نه از چرایی وجود قانون چیزی می دانند و نه با مفهوم شهروند و تفاوت آن با فرد آشنا می شوند. آنها نه از دوست داشتن انسانها نه از چگونگی برقراری ارتباط با حیوانات چیزی می آموزند و نه واحد درسی به نام چرایی حفاظت از محیط زیست و طبیعت دارند….
جناب آقای شیبانی محبت بفرمایید و متن زیر را به عنوان پست مستقل منتشر بفرمایید.
عنوان مقاله : مزدت را از حسین(ع) بگیر
خاطرم هست کوچک که بودیم پدر و مادرمان از عصر تاسوعا به شدت اصرار داشتند تا مااز روز تاسوعا تا ظهر عاشورا حتما در هیات و مراسم عزاداری حاضر باشیم و در خانه نمانیم.یادم هست یک سال عاشورا به شدت بیمار بودم و در منزل ماندم تا استراحت کنم .پدرم آمد و من را به هیات برد و کنار چرخ بلند گوی هیات ، دست من را گرفت و همراهش میبرد و میگفت امروز مزدت را بگیر و بعد برو. به قول خودش میگفت دستگاه امام حسین غایب نباید داشته باشد. این جمله از کودکی در ذهنمان مانده است که در روز عاشورا به ما میگفتند امروز روز مزد است و بمان مزدت را از آقا امام حسین بگیر. آنوقت نمی فهمیدیم مزد گرفتن از حسین(ع) به چه معناست؟ مگر ما برای حسین (ع) چه کرده ایم که مزد بگیریم؟.پیامبر(ص) و اهل بیت عزیز، آنقدر بزرگوارند که به صراحت فرمودند ما اجر و مزدی از شما نمی خواهیم مگر محبت و پیروی ( الا الموده فی القربی ) .
امام زمان (عج) در زیارت ناحیه مقدسه به خوبی این موضوع را تحلیل می کنند که از چه کسی در عزاداریها مزد میگیریم و این مزد چیست؟
ایشان در زیارت ناحیه مقدسه ضمن معرفی شخصیت امام حسین (ع) ضمن بیان صفات و ویژگیهای برجسته ایشان، میفرمایند سالار شهیدان (جواد) و ( حبیب) است یعنی یک دوست بخشنده و با محبت. امام زمان شخصیت امام حسین را آنقدر زیبا معرفی میکند که هر خواننده ای با هر دیدگاهی احساس میکند که چقدر این شخصیت عزیز ، دست یافتنی و نردیک و درکنار اوست نه یک اسطوره دست نایافتنی و دور از دسترس و تخیلی. مهم ترین کار زیارت ناحیه مقدسه الگو سازی است. ارائه الگویی درست و منطقی برای زندگی فردی و اجتماعی که با نگاه کردن به او می توان جهت زندگی را تعیین کرد.مهمترین کاری که حسین برای ما کرده است تعیین جهت زندگیست . متاسفانه شناخت ما از زندگی امام حسین محدود به ده روز آغازین محرم است.اما با مطالعه زندگی امام حسین و نوع رفتار ایشان با دوست و دشمن میبینیم که چگونه ایشان روش درست زندگی را به مخاطب خود می آموزد. نمونه هایی از دوست صمیمی بودن امام حسین( جواد حبیب ) نسبت به مردم را ارائه می نمایم: امام حسین علیه السلام می فرماید:
«اعلموا ان حوائج الناس الیکم من نعم الله علیکم فلاتملوا النعم فتتحول الی غیرکم;بدانید نیازمندیهای مردم که [به شما مراجعه می کنند] از نعمتهای الهی است پس نعمتها را افسرده نسازید [یعنی مبادا با رنجاندن مردم نیازمند کفران نعمت کنید] که این وظیفه خدمت رسانی به دیگران محول خواهد شد .»
همچنین به پیروان خود چنین رهنمود می دهد:
«ایما مسلم خدم قوما من المسلمین الا اعطاه الله مثل عددهم خداما فی الجنه; هر مسلمانی که به گروهی از مسلمانان خدمت کند خداوند متعال به تعداد آنان، خدمتگزارانی را در بهشت به او عطا خواهد کرد .»
اساسا یکی از مهم ترین درخواستهای ائمه اطهار علیهم السلام از خداوند متعال توفیق خدمتگزاری به مردم بوده است و آنان این خواسته ارزشمند خویش را در قالب دعاها و سخنان گهربار خویش ابراز می نمودند . امام سجاد علیه السلام در دعای مکارم الاخلاق با پروردگار متعال چنین نجوا می فرماید:«واجر للناس علی یدی الخیر ولاتمحقه بالمن ; خداوندا! انجام کارهای خیر را برای مردم، به دست من اجرا کن و خدمات نیکم را با منت گزاری ضایع مگردان .»
اما ما در ظهر عاشورا چه مزدی از حسین می خواهیم: امام زمان (هج) در زیارت ناحیه مقدسه مزدها و اجرها را هم مشخص کرده اند : ایشان میفرمایند :
اللهم انی اسئلک خیر العاجله ( خیر در دنیا )
و ثواب الاجله ( عاقبت به خیری )
… اللهم انی اسئلک علما نافعا ( علم و دانش سودمند )
و قلبا خاشعا ( وجودی خدا ترس و متواضع )
و یقینا شافیا ( یقینی راه بخش )
و عملا زاکیا ( عملکردی پاک و صالح )
و صبرا جمیلا ( صبر زیبا در زندگی و مشکلات )
و اجرا جزیلا و پاداشی زیبا و شایسته
قطعا همه عزاداران امام حسین و همه اقشار مردم که در عزاداریهای زیبا و باشکوه محرم میمه حضور می یابند اجر و مزد خود را از سرور شهیدان و شهدای کربلا دریافت خواهند کرد اما مهم حفظ این اجر و مزد در زندگی است.
نکته آخری که حتما باید مطرح کرد و متاسفانه در تریبونهای هیاتها و تکیه ها ی میمه مغفول ماند تشکر ویژه از بانوان محترم میمه است. همه ما مدیون مادران و خواهران عزیزی هستیم که عشق به امام حسین و عشق به هیات و عزاداری را با شیره جانشان در وجود ما قرار دادند. ما هر آنچه از محبت و عشق به اهل بیت داریم ثمره تلاش و تربیت مادران عزیز است. بانوان گرامی در همه زمینه ها یار و همراه هیاتهای مذهبی بوده و بدون حضور آنها امورات هیاتها مخصوصا در زمینه نذورات و پذیرائیها به سامان نخواهد شد.