اطلاعیه – دعای عرفه و نماز عید قربان 🔸به اطلاع عموم مردم عزیز می رساند مراسم پرفیض و معنوی دعای عرفه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز عرفه برگزار می گردد. 🔸همچنین همزمان مراسم عزاداری سالروز شهادت مظلومانه مسلم بن عقیل (ع) اولین سفیر امام حسین (ع) به کوفه نیز برگزار خواهد شد 🔸زمان:سه شنبه۹۷/۵/۳۰ ساعت […]
اطلاعیه – دعای عرفه و نماز عید قربان
🔸به اطلاع عموم مردم عزیز می رساند مراسم پرفیض و معنوی دعای عرفه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز عرفه برگزار می گردد.
🔸همچنین همزمان مراسم عزاداری سالروز شهادت مظلومانه مسلم بن عقیل (ع) اولین سفیر امام حسین (ع) به کوفه نیز برگزار خواهد شد
🔸زمان:سه شنبه۹۷/۵/۳۰ ساعت ۱۷/۳۰ بعد از ظهر
🔸مکان: مسجد جامع میمه.
🔸ضمناً نماز عید سعید قربان ساعت ۷:۳۰ صبح روز عید در مسجد جامع میمه اقامه می گردد.
کانون فرهنگی هنری وهیئت امنای مسجد جامع میمه – ستاد بر گزاری نماز جمعه میمه
خبرگزاری فارس: جلسه فوقالعاده هیئت امنای دانشگاه آزاد امروز به ریاست علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای این دانشگاه و سایر اعضاء تشکیل شد و محمدمهدی طهرانچی با اکثریت آرا جایگزین فرهاد رهبر و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی شد.
براساس این گزارش، طهرانچی متولد سال ۱۳۴۴ است، وی که در پرونده کاری خود سمتهایی همچون ریاست دانشگاه شهید بهشتی، معاونت علمی آستان قدس رضوی، معاونت پژوهشهای علم و فناوری مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مرکز نشر دانشگاهی را دارد و در اوایل تابستان سال گذشته علاوه بر عضویت در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، ریاست دانشگاههای آزاد اسلامی استان تهران را عهدهدار شد.
«فرهاد رهبر» برکنار شد
طهرانچی درجه استادی را پس از گذراندن دورههای استادیاری و دانشیاری در دانشگاه شهید بهشتی در سال ۱۳۸۵ کسب کرد. وی همچنین عضو وابسته پژوهشکده لیزر و پلاسما است و در سال ۹۱ بهعنوان استاد نمونهٔ کشوری نیز انتخاب شده است.
طهرانچی که یکی از دانشمندان فیزیک حال حاضر کشور است استادتمام دانشگاه شهید بهشتی بوده و از سال ۱۳۸۵ تاکنون به عنوان استاد فیزیک در این دانشگاه مشغول به تدریس و تحقیق است وی استاد نمونه کشوری در سال ۱۳۹۱ با اچ ایندکس ۱۴ و دارای ۸۷ مقاله با نمایه بین المللی و ۱۳۵ ارایه در کنفرانس های معتبر علمی بین المللی و ملی و دارای ۱۷ طرح ملی پژوهشی است.
وی علاوه بر آنکه دارای پتنت بین المللی است، همچنین رئیس کمیسیون علوم پایه شورای عالی عتف و صاحب نظر در حوزه سیاستگذاری و برنامه ریزی آموزش عالی است.
خبرگزاری ایسنا: رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که موافقتنامه کشورهای حاشیه خزر باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.
علی لاریجانی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) در واکنش به تذکر نمایندگان در مورد اجلاس اخیر کشورهای حاشیه دریای خزر، اظهار کرد: در مورد دریای خزر غوغایی که به پا شد یک بحث است اما تا جایی که میدانم این موضوع مربوط به تحدید حدود نیست بلکه مربوط به شرایط نظامی و محیط زیست در دریای خزر و از این جنس است.
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مراحل قانونی در این زمینه باید طی شود، گفت: این موافقتنامه باید به مجلس بیاید. امضای وزرا پای آن امضای اولیه است و لایحه آن باید در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
نادر قاضیپور نماینده ارومیه در اخطاری مستند به اصول ۷۷ و ۷۸ قانون اساسی با تاکید بر اینکه قراردادهای بینالمللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و تغییر در خطوط مرزی ممنوع است، اظهار کرد: باید رییس جمهور یا وزیر خارجه به مجلس شورای اسلامی احضار شوند تا درباره اجلاس دریای خزر به مجلس شورای اسلامی گزارش دهند و نمایندگان در جریان موضوع قرار گیرند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شبکههای مجازی و سلطنتطلبان شایعاتی را در این مورد منتشر کردند که باید اصل مطلب بیان شود!
قاضیپور بیان کرد: ما حق مسلم خود را از دست نمیدهیم و باید از نفت خزر استفاده کنیم.
صدیف بدری نیز در تذکر جداگانهای اظهار کرد: بحث دریای خزر جای سوال دارد. وزیر نفت و خارجه باید به مجلس شورای اسلامی بیایند و مفصلا در این باره توضیح دهند.
وی با بیان اینکه مسائلی که اخیرا در این باره توسط وزیر خارجه مطرح شده جای شبهه و سوال دارد، گفت: مردم تصور میکنند حق و حقوق ما در دریای خزر از بین رفته، لذا لازم است مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کند و آن را مورد رسیدگی قرار دهد.
خبرگزاری ایلنا: حسینعلی حاجیدلیگانی در اخطار بند ۱۱ آییننامه داخلی خطاب به علی لاریجانی گفت: در یک مردادماه یعنی بیست و هشت روز پیش تذکری داشتم مبنی بر اینکه دفتر و یا مجموعهای برای دریافت نظرات نمایندگان در خصوص وضعیت اقتصادی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در این یک هفتهای که مجلس نبود، ما به کف جامعه رفتیم و از مردم سوال کردیم که آنان چندین محور را در دستور کار قرار داشتند.
نماینده مردم شاهینشهر خاطرنشان کرد: اگر قبول داریم یک جنگ اقتصادی در پیش است، باید یک اتاق در مقابل این جنگ و براساس اختیارات داشته باشیم. مردم سوال میکنند اجناسی که احتکار شده و شناسایی میشود، کجا هستند.
رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: در هیات رئیسه مجلس این موضوع مطرح شد، قرار شد یک دفتر مجزا برای این کار اختصاص داده شود و رؤسای کمیسیونها که با آنها جلسه داریم نظرات را ارائه کنند و در این جلسات ما با یکدیگر در خصوص مشکلات بحث کنیم.
برترین ها :
متلک تصویری یک روزنامه به پلاکارد اجارهای!
http://www.bartarinha.ir/fa/news/760984
خبرگزاری ایسنا: ۲۰۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیهای اجرای قانون تقسیمات کشوری را از رییس جمهور خواستار شدند.
متن این بیانیه که توسط اکبر رنجبرزاده قرائت شد، به شرح زیر است:
«آقای دکتر حسن روحانی رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران
با سلام
نظر به اینکه قانون تقسیمات کشوری مصوب سال ۱۳۶۲ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن دولت را موظف نمود که نسبت به ارتقاء مناطق که برابر قانون قابلیت ارتقاء را دارند اقدام نماید.
در همین راستا وزارت کشور و سازمانهای مرتبط در خصوص روستاهایی که قابلیت ارتقاء به شهر و دهستانهایی که قابلیت ارتقاء به بخش و بخشهایی که قابلیت ارتقاء به شهرستان را داشتهاند، اقدام لازم را انجام دادهاند که جای تقدیر و تشکر دارد. لیکن مشاهده میشود که تلاشهای استانداری و وزارت کشور در دولت ناتمام مانده است.
با توجه به اینکه اجرای این قانون در راستای توسعه همهجانبه این مناطق میتواند خدمات ارزشمندی به هموطنان باشد، سالهاست که بیش از میلیونها نفر از مردم عزیر کشورمان امیدوار به این اقدام دولت بودهاند و عدم تسریع یاس و نارضایتی میلیونها نفر را ایجاد خواهد کرد. ما نمایندگان امضاء کننده از رییس جمهور درخواست داریم که با قید فوریت دستور اجرای قانون مذکور و ارتقاء مناطقی که مطابق قانون قابلیت ارتقاء را دارد، صادر نمایید.»
انتخاب: رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به رفتارهای مسئولان و جریان مذاکرات اظهار داشت: نگویید چرا چنین شد و به نتیجه نرسیدیم؛ محرومیت کمترین عقوبتی است که باید چشید. چرا که اعتماد به دشمن خدا کردیم.
آیت الله مصباح در پایان اظهار داشت: بنابراین باید استغفار کنیم و بگوییم خدایا غلط کردیم؛ ما را ببخش که به برجام و مذاکره با دشمنان دلخوش کرده بودیم؛ ما را ببخش که به اروپاییها دل خوش کردهایم!
حتی برخی به روسیه و چین دل بستهاند؛ آنها هم اشتباه میکنند؛ آیا فکر میکنند آنها ما را دوست دارند؟ کسانی که واقعا ما را دوست دارند همین خدا و اولیای الهی هستند؛ درخانه آنها برویم و ببینیم که جواب ما را میدهند.
مگر نه این بود که با همین توسلات خالصانه به این اولیای الهی و اعتماد به خدا، در دفاع مقدس بر دنیا غالب شدیم؟ امروز هم اگر مخلصانه به اولیای الهی متوسل شویم و دل از غیر خدا ببریم، قطعا نتیجهاش را خواهیم دید.
+ نظر من اینه
– بی خود می کنی که نظرت اینه
+ عذرخواهی می کنم که نظرم اینه
– بی خود می کنی که عذرخواهی می کنی
+ نمی دونم چی بگم
– بی خود می کنی که نمی دونی چی بگی
در دفاع مقدس بر دنیا غالب شدیم؟
ز بام کوفه می کنم تو را نظاره یا حسین!
تو هم مرا نظاره کن به یک اشاره یا حسین!
سرو به خون نشسته ام، زائر دست بسته ام
سلام می فرستمت از لب پاره یا حسین!
لحظه به لحظه دم به دم، مرگ دوباره دیده ام
بس که رسیده بر تنم، زخم دوباره یا حسین!
میان خنده عدو بهر تو گریه می کنم
بلکه به اشک دیده ام کنی نظاره یا حسین!
تیر به چله کمان، کمان به دست حرمله
میا به کوفه رحم کن به شیرخواره یا حسین!
پرده کنار رفته و می نگرم به دخترت
نه معجرش بود به سر، نه گوشواره یا حسین!
هدیه حاجیان بود به مسلخ ولا یکی
مرا بود در این منا دو ماه پاره یا حسین!
به آسمان دیده ام، نظاره کن که دم به دم
در آفتاب ریختم بر تو ستاره یا حسین!
نگه به مکه دوختم چو شمع بر تو سوختم
درون سینه ام شده نفس شراره یا حسین!
کرم کن و به یک نظر به نظم “میثمت” نگر
که کرده سوز او اثر به سنگ خاره یا حسین!
شهید آیت الله دکتر بهشتی
این مطلب را مکرّر در اینجا و غیر اینجا گفته ام که مراسم حجّ که امروز در جامعه ی اسلامی برگزار میشود، تا حدود هشتاد و بعضی اوقات نود درصد از حجّی که اسلام خواسته، دور است، ولی همان ده- بیست درصد باقی مانده ، آن قدر اهمیّت دارد که من تاکنون در هیچ شرایطی نتوانستهام فکر کنم که ما از حجّ صرف نظر کنیم. ممکن است بهطور موقت و در شرایط اجتماعی خاصّ، یک، دو یا سه سال مصلحت اسلام ایجاب کند که حجّ به عللی تحریم شود، اما هرگز تضعیف شود. اما اگر کار به جایی برسد که اساس حجّ تضعیف شود، آن وقت باید خیلی بیشتر فکر کرد. چون آنچه من در آنجا با چشم میدیدم و لمس میکردم و آنچه با بررسی تاریخ به صورت یک واقعیّت تاریخی لمس کردهام این است که اگر مراسم حجّ نبود، تاکنون همین مقدار مناسبات نیمه حسنهای که میان مردم مسلمان جهان باقی مانده است، را هم دشمنان داخلی و خارجی نابود کرده بودند. ایجاد فرقههای گوناگون در داخل امّت اسلام مصیبتی بس بزرگ بوده و هست، به این معنا که در داخل امّت اسلام هر گروهی میتواند به سراغ فهمی که خودشان از اسلام دارند بروند.
شیعه حق دارد شیعه باشد. شیعه میگوید فهم من از اسلام این است و هرگز نباید شیعه مجبور شود دنباله رو سُنی باشد. خود سُنی مگر یک گروه است؟ گروههای بزرگش چهار تاست، گروههای کوچکش که خیلی است. در فقه حنفی، شافعی، حنبلی و مالکی و در اصول عقاید و بینش کلی اسلامی، اشعری و معتزلی دارد. شافعی نمیتواند حنفی را مجبور کند و بگوید حتماً دنبالهرو من باش! حنفی هم نمیتواند شافعی را مجبور کند که دنبالهرو من باش! هر گروهی میتوانند بگویند ما میخواهیم آزادانه فکر کنیم و هر چیزی را که منطق ما پذیرفت، به آن عمل کنیم.
اما آنچه حرام است این است که شافعی و حنفی بگویند چون تو شافعی هستی و من حنفی هستم، ما با هم برادر دینی نیستیم. شیعه و سُنی به همدیگر بگوید چون تو سنی هستی و من شیعه هستم، دیگر برادر دینی نیستیم. تعبیر زننده ی اسلامکُشی که در میان ما، حتّی از زبان عدّهای از اهل علم، دیده میشود، سگ سنی، واقعاً نمیدانم از کجا آمده است. بحث ما در ناصبی و دشمن اهل بیت بودن نیست. آن حساب دیگری دارد. امروزه در جامعه ی چند صد میلیونی اسلام، ناصبی در خیلی جاها اصلاً پیدا نمیکنید. اگر در بعضی بلاد سنی نشین هم پیدا کنید، خود سُنیها هم از آنها بدشان میآید. پس بحث بر سر ناصبی و دشمن اهل بیت بودن نیست. بحث سر یک سُنی ساده است. حتّی بسیاری از اینها محبّ اهل بیت هستند. به تحقیق، در دایرهای که من و بعضی از دوستان از نزدیک دیدهایم، اکثریت آنها از دوستان اهل بیت هستند.
آقای سید مرتضی عسکری از سفر مصرشان نقل میکردند که من در مصر صحبت میکردم. آن آقایی که با من صحبت میکرد میگفت خیال میکنید فقط شما دوستدار اهل بیت هستید؟ ما هم دوستدار اهل بیت هستیم. شما نگاه کنید در مصر اینقدر که اسم علی و حسن و حسین هست نمیتوانید اسم عثمان یا عمر یا حتی ابوبکر پیدا کنید! اگر شما حسن یا حسین اسم میگذارید، ما یکی از اسمهای جاریمان حسنین است. من هم برای دوستان نقل کردم که یک بار که در هامبورگ با چند تا از ترکهای ترکیه که خیلی هم خشن و حنفی مذهب هستند صحبت میکردم و میخواستم از فرصت دیدار با آنها استفاده کنم، برای اینکه بذر محبت اهل بیت را در دل آنها بیافشانم، خواستم دو حدیث برای آنها نقل کنم. دیدم انگار چهرههایشان یک جور دیگر شد و به من یک جور دیگر نگاه میکنند. خیال کردم که خیلی از مرحله دور هستند. با خود گفتم لابد من از بدجایی شروع کردم و باید دو قدم عقبتر میرفتم. من که ترکی نمیدانم. دوست ترکی بود که من به آلمانی حرف میزدم او ترجمه میکرد و بالعکس. یک مطلب آزمایشی گفتم ببنیم مطلب از چه قرار است. دیدم نه تنها از جلو شروع نکردم و نباید عقبتر میرفتم، از عقب شروع کردم و باید جلوتر میرفتم. آنها گفتند به حوجه بگو که مگر خیال میکند ما دوستدار اهل بیت نیستیم که این حرفها را به ما میزند؟ ما دوستدار اهل بیت هستیم. گفتند مگر میشود مسلمانی دوستدار اهل بیت نباشد؟ بنابراین، قصه، قصه ی ناصبیها نیست، قصه، قصه ی برادر مسلمان است، نه ناصبی. یک شیعه با هیچ آهنگی حق ندارد هیچگونه موضعگیری داشته باشد که برادری دینی و بههم پیوستگی سیاسی و اجتماعی و دینی او با یک برادر مسلمان سُنی متزلزل شود.
بنده گمان میکنم اگر مراسم حجّ نبود، با این توطئههایی که علیه هم بستگی مسلمانان شده است، تاکنون فاتحه ی همه ی آن پیوندهای وحدت آوری که پیغمبر اکرم صلوت الله و سلامه علیه و مسلمانان صدر اسلام با خون جگر و با بذل جان و مال ایجاد کردهاند، از بین میرفت.
مولا علی علیهالسلام برای حفظ این هم بستگی بیست و پنج سال سکوت کرد و زندگیای همراه با خونِ دل خوردن داشت. امام مجتبی علیهالسلام با پذیرفتن قرارداد نامطلوبی که شرایط سیاسی آن زمان بر آن حضرت تحمیل کرد، به خاطر حمایت از این هم بستگی، از ادامه ی جنگ خودداری کرد. ائمه ما سلام الله علیهم اجمعین، از امام سجاد تا امام عسکری علیهالسلام، همه در راه آن تحمل رنجها را بر خود هموار کردند، وگرنه، همهی اینها تا حالا به باد فنا رفته بود.
تنها چیزی که الآن برای ما باقی مانده چیست؟ درست است که در ذهن برخی از اهل سنت این شبهات را به وجود آوردهاند که که شیعهها اصلاً پیامبر خدا را قبول ندارند و میگویند جبرئیل اشتباه کرد و قرار بود به خانه ی علی بیاید، ولی اشتباهاً درِ خانهی پیغمبر را زد؛ درست است که در ذهن برخی از شیعهها این را فرو کردهاند که سُنیها همهشان دشمن علی هستند در حالی که اکثریتشان به علی علیهالسلام و ائمه احترام میگذارند؛ درست است که این تبلیغات شوم اثر خودش را کرده است، ولی باز هم بالاخره سالی یک بار بیست، سی، چهل، پنجاه یا صد هزار شیعه، و دویست، سیصد، پانصد، هفتصد یا هشتصد هزار سُنی از کشورهای مختلف دور هم جمع میشوند و کمی در حال همدیگر دقت کنند، قدری حوصله به خرج دهند و از احوال هم جویا شوند، میفهمند تمام این حرفها دروغ است. سالی یک بار لااقل فرصت دروغ آزمایی، هنوز برای جامعه ی مسلمانان باقی مانده است.
اگر ما از همین یک فرصت درست استفاده نمیکنیم، این یک حساب دیگری است. ولی اگر همین یک فایده ی حج را حساب کنیم، فایده ی بسیار بزرگی است. خیلی اهمیت دارد. به همین علت من شخصاً به حساب همین یک امتیاز بزرگ، همواره معتقد هستم که باید مراسم حجّ باشکوه هر چه بیشتر، همه ساله برگزار شود.
این که میبینید علی علیه السلام اینقدر در وصیّتش به امام مجتبی علیهالسلام و فرزندان و خاندان خود تأکید میکند: الله الله به یاد خدا باشید و از خدا پروا داشته باشید، در زمان حج خانهی خداوندتان، کنار این خانه را خالی نگذارید وگرنه دیگران آن را پر میکنند، برای این است که حجّ هر قدر هم ضعیف شود، سنگری بزرگ است. این سنگر بزرگ را به هیچ عنوان نمیشود خالی کرد.
استفادهای که ما از حجّ میکنیم، شاید ده الی بیست درصد، برحسب سالها و شرایط مختلف و حجّاج مختلف، به حجّ اسلام نزدیک باشد. باید تلاش کرد که هشتاد تا نود درصد از دست رفته را به جایش برگردانیم، اما با ترک حجّ، گمان نمیکنم این کار میسّر شود.
کتاب حج از دیدگاه قرآن