حاجی دلیگانی: از مواضع اخیر رئیس جمهور استقبال می کنیم نماینده مردم شاهین شهر و میمه اصفهان در مجلس شورای اسلامی با استقبال از سخنان اخیر رئیس جمهور و مواضع قاطع وی درخصوص مسائل داخلی و امریکا گفت: نکات بسیار خوبی را اشاره کردند از جمله اینکه نباید در مقابل زورگویی های امریکا کوتاه بیاییم […]
حاجی دلیگانی: از مواضع اخیر رئیس جمهور استقبال می کنیم
نماینده مردم شاهین شهر و میمه اصفهان در مجلس شورای اسلامی با استقبال از سخنان اخیر رئیس جمهور و مواضع قاطع وی درخصوص مسائل داخلی و امریکا گفت: نکات بسیار خوبی را اشاره کردند از جمله اینکه نباید در مقابل زورگویی های امریکا کوتاه بیاییم و باید عزت ملت ایران حفظ شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما، افزود: رئیس جمهور باید برنامه خود را در خصوص مواضعشان عملیاتی کنند و با توجه به اینکه بدنه کارشناسی در اختیار قوه مجریه است باید در دولت تهیه شود و اگر نیاز به قانون داشته باشد می توانند در قالب لایحه دوفوریتی یا سه فوریتی برای قانونی شدن به مجلس ارائه کنند.
حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه شاید این موارد نیازی به قانون نداشته باشد و رئیس جمهور می تواند از اختیارات خود استفاده کند گفت: انتظار ما از رئیس جمهور این است که مردم در عمل، اقدامات صورت گرفته را ببینند و احساس کنند که وضع اقتصادی تغییر کرده است.
نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی همچنین داشتن وحدت بین گروه های مختلف سیاسی و مقامات کشور را یک ضرورت برای موفقیت در اجرای طرح ها و عبور از وضع فعلی کشور دانست و گفت: باید مردم را درک کرد و همیار آنان در مشکلات بود.
وی افزود: وظیفه داریم حول ولایت با وحدت و یکپارچگی به حل مشکلات مردم برسیم و به وظیفه خود در قبال آنان عمل کنیم.
برابر دنیا خویشتن دار و برابر آخرت دلباخته باشید. آن کس را که تقوا بلند مرتبت کرد خوار نشمارید، و آن را که دنیا عزیزش کرد گرامی ندارید. برق درخشنده دنیا شما را خیره نکند، و سخن ستاینده دنیا را نشنوید. به دعوت کننده دنیا پاسخ ندهید، و از تابش دنیا روشنایی نخواهید، و فریفته کالاهای گران قدر دنیا نگردید.
همانا برق دنیای حرام بی فروغ است، و سخنش دروغ، و اموالش به غارت رفتنی، و کالاهای آن تاراج شدنی است.
آگاه باشید! دنیای حرام چونان عشوه گر هرزه ای است که تسلیم نشود، و مرکب سرکشی است که فرمان نبرد، دروغگویی خیانتکار، ناسپاس حق نشناس، دشمنی حیله گر، پشت کننده ای سرگردان، حالاتش متزلزل، عزّتش خواری، جدّش بازی و شوخی، و بلندی آن سقوط است.
خانه جنگ و غارتگری، تبهکاری و هلاکت، و سر منزل نا آرامی است، جایگاه دیدار کردن ها و جدایی هاست. راه های آن حیرت زا، گریزگاهایش ناپیدا، و خواسته هایش نومید کننده و زیانبار است، پناهگاه های آن، انسان را تسلیم مرگ می کند، و از خانه های خود بیرون می راند، و چاره اندیشی های آن ناتوان کننده است.
متن حدیث:
کُونُوا عَنِ الدُّنْیَا نُزَّاهاً وَ إِلَی الْآخِرَهِ وُلَّاهاً وَ لَا تَضَعُوا مَنْ رَفَعَتْهُ التَّقْوَی وَ لَا تَرْفَعُوا مَنْ رَفَعَتْهُ الدُّنْیَا وَ لَا تَشِیمُوا بَارِقَهَا وَ لَا تَسْمَعُوا نَاطِقَهَا وَ لَا تُجِیبُوا نَاعِقَهَا وَ لَا تَسْتَضِیئُوا بِإِشْرَاقِهَا وَ لَا تُفْتَنُوا بِأَعْلَاقِهَا فَإِنَّ بَرْقَهَا خَالِبٌ وَ نُطْقَهَا کَاذِبٌ وَ أَمْوَالَهَا مَحْرُوبَهٌ وَ أَعْلَاقَهَا مَسْلُوبَهٌ أَلَا وَ هِیَ الْمُتَصَدِّیَهُ الْعَنُونُ وَ الْجَامِحَهُ الْحَرُونُ وَ الْمَائِنَهُ الْخَئُونُ وَ الْجَحُودُ الْکَنُودُ وَ الْعَنُودُ الصَّدُودُ وَ الْحَیُودُ الْمَیُودُ حَالُهَا انْتِقَالٌ وَ وَطْأَتُهَا زِلْزَالٌ وَ عِزُّهَا ذُلٌّ وَ جِدُّهَا هَزْلٌ وَ عُلْوُهَا سُفْلٌ دَارُ حَرَبٍ وَ سَلَبٍ وَ نَهْبٍ وَ عَطَبٍ أَهْلُهَا عَلَی سَاقٍ وَ سِیَاقٍ وَ لَحَاقٍ وَ فِرَاقٍ قَدْ تَحَیَّرَتْ مَذَاهِبُهَا وَ أَعْجَزَتْ مَهَارِبُهَا وَ خَابَتْ مَطَالِبُهَا فَأَسْلَمَتْهُمُ الْمَعَاقِلُ وَ لَفَظَتْهُمُ الْمَنَازِلُ وَ أَعْیَتْهُمُ الْمَحَاوِلُ فَمِنْ نَاجٍ مَعْقُورٍ وَ لَحْمٍ مَجْزُورٍ وَ شِلْوٍ مَذْبُوحٍ وَ دَمٍ مَسْفُوحٍ وَ عَاضٍّ عَلَی یَدَیْهِ وَ صَافِقٍ بِکَفَّیْهِ وَ مُرْتَفِقٍ بِخَدَّیْهِ وَ زَارٍ عَلَی رَأْیِهِ وَ رَاجِعٍ عَنْ عَزْمِهِ وَ قَدْ أَدْبَرَتِ الْحِیلَهُ وَ أَقْبَلَتِ الْغِیلَهُ وَ لَاتَ حِینَ مَنَاصٍ هَیْهَاتَ هَیْهَاتَ قَدْ فَاتَ مَا فَاتَ وَ ذَهَبَ مَا ذَهَبَ وَ مَضَتِ الدُّنْیَا لِحَالِ بَالِهَا فَما بَکَتْ عَلَیْهِمُ السَّماءُ وَ الْأَرْضُ وَ ما کانُوا مُنْظَرِینَ.
«نهج البلاغه، خطبه ۱۹۱»
دنیا محل گذر باشد وانسانها انگارسوار برقطار هستند وروزی ویا ساعتی از ان خارج میشوند هرکسی درساعتی ویا ایستگاهی پیاده میشود پس هرکسی با عملش وکارمثبتش سنجیده میشود واگر کاری خوبی داشته باشد نمره ای دارد ونمره هرکسی با هم فرق دارد ومعمولاکمتر کسی هست که نمره صفر داشته باشد وبیشتر نمرات زیر صفر میباشد چون شیطان قسم یاد کرده که انسانهارا گمراه میکند وهرکسی را باطناب ویاریسمان و بزرگان را رابا زنجیر به طرف خود میکشدپس باید مراقب بود که چند روزی که مسافر این دنیا هستیم حق کسی را پایمال نکنیم وحق الناسی نداشته باشیم چون حتی تمامی حرکاتی که داشته ایم هم ثبت وظبط میگردد چه رسد به نیتهامان وصحبتها واعمال خوب وبدمان وهیچ گونه رابطی ویا پارتی نخواهد بود بعضیها ازادمها برای این چندروز دراین قطار درحرکت دست به هرجنایتی میزند که چند لحظهای خوش باشند پس بهتر است به انچه میخوریم ومیپوشیم رعایت کنیم و دقت داشته باشیم وحلال وحرام خدا را انجام دهیمکه این دنیای زود گذر به قول فرمایش امیر مومنان خلافتش به اب دهان بزی نمی ارزد پس ما چرا انقدر به این ومیزنینم تا پستی بدست بیاوریم واز ان پست بنفع خویشان از بیت المال استفاده ببریم اگر هرکسی به حق خودش قانع باشد همه مشکل حل است وانچه خدا خواسته را انجام داده ÷س چرا بعضیهمان انقدر حرص وطمع داریم اگر دنیایی هم داشته باشیم باز احساس کم داشتن داریم اگر میبنیم همه درگیر مال دنیا هستیم واخر باید بگذریم وبرویم چرا انقدر گرانی وسختی را به خودمیدهیم وحاضریم تن به هرچه خواست شیطان به ان بدهیم اگر ماشین وخانه مال این دنیاست چرا باید این قیمتها باشد که یک جوان بخواهد اول زندگیش داشته باشد باید به فکر اون دنیا باشد تا این دنیا چون اگر سالها کار کند دیگر نمی تواند خانه ای تهیه کند پس باید توقعات را کم کنیم واگر لباسی داریم همان را تمیز نگه داریم واگر هم پاره باشد انرا وصله کنیم وبپوشیم وجای عار وننگ نداشته باشیم همانند حضرت علی وزیر بار بیگانگان نباشیم واز کارهای خودمان لذت ببریم نه ا زماشنهای لوکسی خارجی که سراز ملیاردها پول ودلارکه انقدر حرص بخوریم تا بمیریم هرکسی هرچه دارد برای خودش باشد پیشرفت خوب است نه تاانجای که مسیر الهی را گم کرده وبه اصحاب شیطان بپیوندیم واین دنیاوان دنیا را ازدست بدهیم به امید ظهور حضرت مهدی ناجی انسانیت از سرای جاهلیت