باید دانست که علم در قرآن کریم وقتی علم است که انسان ملتزم به التزامات و اقتضاءات آن باشد و الا با جهل تفاوتی ندارد حتی اگر کسی متبحر در ترجمه وتفسیر قرآن و حدیث هم باشد. در قرآن هم به درمواردی به این معنا اشاره شده است . چنین شخصی به قول سعدی : […]
باید دانست که علم در قرآن کریم وقتی علم است که انسان ملتزم به التزامات و اقتضاءات آن باشد و الا با جهل تفاوتی ندارد حتی اگر کسی متبحر در ترجمه وتفسیر قرآن و حدیث هم باشد. در قرآن هم به درمواردی به این معنا اشاره شده است .
چنین شخصی به قول سعدی :
نه محقق بود نه دانشمند
چار پایی بر او کتابی چند
یا به قول مولوی
علم و حکمت خواند جهلش کم نشد
عالم و دانا شد و آدم نشد
گوش خر بفروش و دیگر گوش خر
کاین سخن را در نیابد گوش خر
که به آیه ی ۵ سوره ی جمعه ( مثل الذین حملوا التورات ثم لم یحملو ها. ….اشاره دارد .
بنا بر این قرآن را باید برای عمل کردن به دستورات آن یاد گرفت اگر چه اهل عمل هر چه بیشتر آن را بخواند، به نورانیت و صفای قلبش افزوده می شود . مثل دارو که آن را برای خوردن می خرند نه برای خریدن .
.اولین و مهمترین شرط اثر پذیری از قرآن و حدیث و مواعظ اخلاقی گناه نکردن و پرهیز از لقمه ی حرام است . برای همین در آغاز سوره ی بقره بعد از الم می فرمابد : ذالک الکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین یعنی این کتاب که شکی ( در حقانیت ) آن نیست، ( با این که برای همه ی مردم نازل شده اما) هدایت است برای متقین.
توضیح در مورد عکس مکه ی استاد ؛عکسهای مکه درست اولین سال بعد از کشتار حجاج بود و استاد به عنوان زبان دان بعد از قبول شدن در امتحان از طریق بعثه برای تبلیغ اسلام و پاسخ گویی به سوالات غیر ایرانی ها مشرف شده اند .
لطفا در خصوص دو نفر بیکار در کانون شهید دستغیب میمه فکری نمائید . مگر بررسی نکردید که یکی اضافه است و حقوقش حق الناس ….. از شما بعید است ..لطفا رسیدگی نمائید . ممنون