بهمن اورانی – تخیل گرایی مدیریت تبلیغاتی…

2016-04-28
46 بازدید

شاید این عادت رفته رفته به یک  خصوصیت ژنتیکی در ما مردم تبدیل شده که داشته ها ی خودمان را خیلی بیش از  آنچه واقعیت دارد به رخ دیگری می کشیم . اغراق کردن و یا دروغ گفتن در مقابل دیگران از میزان سرشار دارایی های مادی و معنوی و موفقیت های شخصی ،حتی اگر […]

photo_2016-04-05_14-52-30

شاید این عادت رفته رفته به یک  خصوصیت ژنتیکی در ما مردم تبدیل شده که داشته ها ی خودمان را خیلی بیش از  آنچه واقعیت دارد به رخ دیگری می کشیم .

اغراق کردن و یا دروغ گفتن در مقابل دیگران از میزان سرشار دارایی های مادی و معنوی و موفقیت های شخصی ،حتی اگر در درون حسرت ذره ای از آن را داشته باشیم ، یک رفتار عادی  شده است …

این  نوع تفکر به زندگی که برپایه ادعا های کذب استوار است تا زمانیکه در حوزه فردی عنوان می شود ممکن است کمتر خسارتی را متوجه دیگران کند ، اما وقتی  در ابعاد اجتماعی و گسترده و در حوزه مدیریت خرد وکلان کشور اشاعه پیدا کند بی گمان پیامدهای زیانباری خواهد داشت …

مدیریت تبلیغاتی هیچ تشابه و سنخیتی با مدیریت تحقیقی ، منطقی و عقلی ندارد ، این نوع مدیریت که در دهه ی اخیر به شدت رواج یافته همواره راز موفقیت خود را در ارائه آمار و اطلاعات غلو آمیز و بزرگ نمایی حداقل ها می داند …

مدیریت تبلیغاتی فاقد تخصص ، تفکر و برنامه است ، آنان هموار سوار بر موج احساسات مردم می شوند …

این دست مدیران بیش از هر چیز و در حد جنون علاقمند به دیده شدن هستند ، شاید بارزترین مدیریت های تبلیغاتی را در میان مدیران شهری بیابید ، در شرایطی که بسیاری از شهرهای ما فاقد امکانات استاندارد است ،اما سالهاست بسیاری شهرداران کشور مدعی هستند در دوران تصدی خود شهرشان منتخب نمونه کشوری شده است…

تخیل گرایی و ذهن پردازی زیر بنای مدیریت تبلیغاتی است و نقد ناپذیری و لاجرم عدم آگاهی از نقاط ضعف سازمانی از خصوصیات اجتناب ناپذیر این ایده است …

به نظر می رسد تنها راهکار حذف این نوع تفکر ، کم توجهی و نادیده انگاشتن آن از سوی مردم و نخبگان است …

خوب است اینبار نیز از خودمان شروع کنیم ، واقع بین باشیم ، کاستی های خودمان را بی پرده بپذیریم ، بزرگ نمایی نداشته باشیم و هرگز هیچ سخنی را بدون تفکر و دقت بر ابعاد عملی و واقعی آن نپذیریم ، تا این نیز عادت شود…