عکس اختصاصی صبح میمه و پیش بینی لاک پشتی بودن پروژه در سال ۸۸ مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران از برگزاری مناقصه تأمین ناوگان قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان خبر داد و گفت: زیمنس از شانسهای جدی برای تأمین ناوگان قطار پرسرعت در ایران خواهد بود. محسن پورسیدآقایی با اشاره به لغو تحریمهای ظالمانه علیه کشورمان٬ […]
عکس اختصاصی صبح میمه و پیش بینی لاک پشتی بودن پروژه در سال ۸۸
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران از برگزاری مناقصه تأمین ناوگان قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان خبر داد و گفت: زیمنس از شانسهای جدی برای تأمین ناوگان قطار پرسرعت در ایران خواهد بود.
محسن پورسیدآقایی با اشاره به لغو تحریمهای ظالمانه علیه کشورمان٬ گفت: قطعا برداشته شدن این تحریمها بر حمل و نقل ریلی کشور تأثیر خواهد داشت چراکه این صنعت نیازمند سرمایهگذاریهای گستردهای است.
وی با یادآوری اینکه در بخش زیرساخت حمل و نقل ریلی دولت متولی سرمایهگذاری است و بخش خصوصی در این بخش سرمایهگذاری نمیکند٬ افزود: اولین ویژگی برداشته شدن تحریمها افزایش توان سرمایهگذاری دولت در بخشهای مختلف به ویژه در بخش زیرساخت حمل و نقل ریلی است.
پورسیدآقایی اضافه کرد: علاوه بر این کشورهای خارجی آمادگی فاینانس پروژههای ایران را با تعهد دولت مبنی بر بازپرداخت وام دارند به همین دلیل مذاکرات گستردهای برای شروع فاینانس پروژهها پیش از برداشته شدن تحریمها از سوی طرفهای خارجی صورت گرفته است تا به محض برداشته شدن رسمی تحریمها فعالیتهای بیشتری در کشور در زمینه حمل و نقل ریلی صورت گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور رئیس جمهور چین در ایران٬ افزود: با توجه به اعلام آمادگی طرف مقابل امیدواریم چند پروژه ریلی در این سفر به امضای طرفین برسد و رفع تحریمها اثر خود را به تدریج بر حمل و نقل ریلی کشور نشان دهد.
وی درباره پروژه راهاندازی قطار سریعالسیر در مسیر تهران-اصفهان به پایگاه خبری وزارت راه گفت: مشکل تأمین فاینانس این پروژه ماه گذشته حل و السیهای این پروژه عملیاتی شد و طبق زمانبندی طرح٬ ظرف ۴۰ ماه آینده از پروژه قطار سریعالسیر تهران-اصفهان بهرهبرداری میشود.
پورسیدآقایی ادامه داد: برای تأمین ناوگان قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان مناقصهای بر اساس مشخصات فنی که مشاوره خارجی به ما خواهد داد٬ برگزار میکنیم که در آن مناقصه شرکتهای مختلفی از جمله زیمنس حضور دارند و بسته به شرایط قیمتی، از میان تمام شرکتکنندگان در مناقصه٬ یکی برگزیده می شود. زیمنس از شانسهای جدی برای تأمین ناوگان قطار پرسرعت در ایران خواهد بود.
مدیرعامل شرکت راهآهن یادآور شد: همچنین برای پروژه برقیسازی مسیر گرمسار-اینچهبرون با روسها قراردادی منعقد شده است که ما منتظر رفع مسائل تأمین منابع مالی از طرف روسیه و توافق وزارت دارایی و بانک مرکزی دو کشور برای آغاز عملیات اجرایی هستیم.
چه دل خوشی داری کی زنده است تا ۴۰ ماه دیگه که سوار قطار سریع السیر بشه
جو گیر؟؟؟؟ تهران-قم -اصفهان
اصفهان میمه تهران ؟ خیلی مضحک بود . بعدش زیاد خودتونو تحویل نگیرید جناب شیبانی که پیش بینی درستی کردید . یک خردسال هم میدونه که تمام پروژه ها در ایران لاک پشتیه . پس از غیب خبر ندادید .
زیاد زوق زده نشید چون توی شهر ما ایستگاه مخصوص پیاده و سوار شدن مسافر نداره و ایستگاه اضطراری ظاهرا پیش بینی شده و ما باید در ایستگاه اصفهان سوار بشیم بریم تهران بنابر این با محاسبه یک ساعت و نیم رفت به اصفهان و نیم ساعت تا راه آن وبا احتساب یک ساعت که باید زودتر در راه آن حضور داشته باشیم و دو ساعت تا تهران جمعا ۵ ساعت حداقل تا تهران زمان می برد بنابر این اگر از میمه تا تهران با پیکان هم بریم هم در وقت صرفه جویی کردیم و هم اختیارمان دست خودمان است
——————–
با سلام اول آنکه
تا توانی دلی بدست آور و از خوشحال شدن مردم و کاربران ناراحت نباشید . دوم آنکه شهردار محترم میمه امروز هم از جلسات متعددی که با شهرداران شهرهای مرتبط برای محل ایستگاه که مورد اختلاف شهرهای مجاور است داشته اند می گفتند و تاکنون سه جلسه ی هم اندیشی و مطالعاتی در این مورد داشته اند . سوم آنکه مدیرعامل شرکت راه آهن همواره از اینکه در میمه هم ایستگاه دارد گفته اند و بدیهی است که تاکید ایشان بیش از شما که مجهول الهویه هستید می تواند مورد استناد قرار گیرد .
شما هم که معلوم الهویه هستید خیلی حرف هایتان مستند نیستا!
—————-
با سلام این مزیت را دارد که مردم می فهمند نباید به حرفهای دیگرمان گوش کنند .
با تلاشهای فراوان حاج اقا حسینی قطار به میمه امد پس بدانید و اگاه باشید و یقین داشته اید و خواهید داشت که حق به حقدار میرسه و افتتاحیه قیچی در دست نماینده حسینی خواهد بود
توفضا ب سر میبریا؟؟؟؟؟تهران- قم- اصفهان……میمه کجا اوردی
سلام
این قطار یه روزی خوب بود که اکثر همشهری ها وسیله نداشتن و برای تردد به میمه با مشکل مواجه بودند الان الحمدالله اکثرا وسیله دارند تعدد اتوبوس های بین شهری هم بقدری زیاده که کسی توی جاده نمی مونه از بعد دیگه هم که فقط شعاره یعنی اینکه میگن قطار اگه از میمه بگذره باعث رونق میشه من این رو قبول ندارم،جاده ترانزیتی از وسط میمه میگذره و هیچ تغییری ایجاد نشده چه برسه به قطار سریع السیر درضمن تغییر رو جاده و ریل ایجاد نمی کنه تفکر مدیریتی ایجاد میکنه لذا اگه میمه پایتخت ایران هم بشه و همچنان تفکر سنتی در اون غالب باشه هیچ تغییری حاصل نمیشه
آقای دانش پژوه سلام ، از شما خیلی بعید بود که چنین کامنتی را بگذارید ؟ یکی از شروط پیشرفت کشور ایجاد راههای مواصلاتی است ، امروزه جاده های ریلی در توسعه کشورها حرف اول را میزنند ، در بحث قطار سریع السیر تهران به اصفهان باید خدمتتان عرض کنم ، که امروزه فرهنگ مردم به جایی رسیده که بیشتر دوست دارند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند ، گرم شدن بیش از حد زمین ، آلودگی هوا ِ شهرهای بزرگ ، ترافیک بیش از حد ، مقرون یه صرفه نبودن استفاده از وسایل نقلیه شخصی ، ناامن بودن در سفرهای جاده ای ، تنها دلایل پیش پا افتاده ای است که مردم را به استفاده از قطارهای ریلی ترغیب میکند ، در ثانی امکان این که در طول روز چندین قطار این مسیر را طی کنند وجود دارد ، میتوان با هماهنگی و همت مسئولین کار را به جایی رساند که میمه هم ایستگاه داشته باشد و برای مثال در طول روز در ساعتی مشخص ، یک قطار در میمه توقف کند ، قطار دیگری در دلیجان و قطار دیگری نیز در شاهین شهر ، با این اوصاف هم تمام شهرها دارای ایستگاه خواهند شد و هم این که سریع السیر بودن قطار نیز زیر سوال نخواهد رفت ، از شما انتظار داشتم بیشتر به فکر پیشرفت میمه باشید ، تا این که بخواهید ناامیدانه سخن بگویید.
جناب ایراندوست عزیز، عرض ادب و احترام، بنده کاملا با فرمایش شما موافقم، نظر بنده حاوی دو بخش بود، بخش اول برداشت عامیانه گذر قطار از این مسیره که در محاورات مردم زیاد به گوش می خورد که اگه قطار بیاد چقدر رفت و آمد راحت میشه، بخش دوم هم بعد مدیریتی این جریانه، اما به جای اینکه تفسیری ارائه بدم از اینکه از لحاظ استراتژی و شهرسازی این طرح چه مزایایی داره، نظرم رو به صورت کلی عرض کردم، تمام فرمایش شما صحیح ولی منوط به اینکه مدیریت اندیشه حاکم باشه، خرد جمعی رو بر خرد فردی ترجیح دادن و…
———————
با سلام و تشکر از اینکه دیدگاههای خود را به منظور تبادل آرا در سایت ارائه می فرمایید . قبل از برادر عزیزم آقای ایراندوست می خواستم تعجب خود را از مخالفت با مبحث قطار و ایستگاه توسط شما که واقعا با تلاشهای شورای شهر و نماینده ی وقت تغییر مسیر داده و از مسیر کاشان به میمه آمده است ابراز کنم . حاکمیت اندیشه و ترجیح خرد جمعی بر خرد فردی منافاتی با استقرار ایستگاه قطار در میمه ندارد .
سلام و ارادت، ما در حوزه فرهنگ مقوله ای داریم تحت عنوان تاخر فرهنگی یا عقب ماندگی فرهنگی و این جریان وقتی اتفاق می افته که تکنولوژی وارد جامعه میشه ولی فرهنگ استفاده از اون وارد نمیشه، مثل تکنولوژی موبایل و استفاده از شبکه های اجتماعی، ابزار و وسیله اش توی جامعه نهادینه شده ولی فرهنگ استفاده از اون جا نیفتاده و هر از چندگاهی از گوشه و کنار جامعه اخباری از رسوایی های شبکه های مجازی به گوش میرسه، یا یه مقدار به عقب برگردیم، اتومبیل، وارد جامعه سنتی ما شد ولی هیچ وقت فرهنگ صحیح استفاده از این وسیله بومی نشد، اگر بنده عرض کردم حاکمیت اندیشه و ترجیح خرد جمعی بر خرد فردی اولی است به همین دلیل بود که اول ببینیم قطار قراره بیاد چه اتفاقی بیفته؟ قراره چه تغییری در سطح کلان جامعه میمه اتفاق بیفته؟ قطار قراره برای ما چه کنه و ما برای قطار چه کنیم (منظورم از قطار، کلیت طرحه)
وگرنه هر عقل سلیمی قبول داره که یکی از ابزارهای پیشرفت جامعه تعدد راه های ارتباطی بین شهرهای اطرافه و خوشبختانه میمه در مسیر یکی از شاه راه های مواصلاتی ایران قرار گرفته اما آیا تونستیم از این نعمت خوب استفاده کنیم غیر از فروختن ماست و کشک؟
عده ای از دوستان به بنده گاها خرده می گیرن که توی تمام نظراتت مدیریت شهری رو نقد می کنی و زیر سئوال می بری، من هم بارها عرض کردم اگر مدیریت شهری انتقاد پذیر نبود هیچگاه نقد نمی کردم، هدف ارتقاء و تعالی فرهنگ شهرمونه و هرکس هرکاری از دستش بر میاد نباید دریغ کنه، یکی مثل من حرف میزنه یکی مثل دیگر عزیزان عمل می کنه
خداوند توفیق وجزای خیر عنایت کنه
بازهم یکسال گذشت و اقای مدیر عامل وعده دادنش رو شروع کرد حالا ۴۰ماه دیگه ببینیداگه قطاری ازاینجا رد شد بعدم میانباز میگن۴ ماه دیگه اماده است
سلام فکر کنم
ابداع شعار
راه اندازی قطار و تعبیه ایستگاه بتونه شعار خوب انتخاباتی باشه ؟؟؟
اخبار شاهین شهر و میمه را از وب زیر دنبال کنید…
http://meymeh.rozblog.com/
با سلام . مهندس غضنفری فر ماندار سابق . حاج اقا حسینی نماینده سابق و ….در زمان بخشداری اقای حسینی فرمودند اگر ما باشیم ایستگاه در میمه احداث میشود . علی ایحال اقای غضنفری شده اقای بصیری و اقای حسینی هم میشه اقای حسینی حالا میبینید / سپاس
به جون ارش کیمیاسنگ هم میشه ازاده سنگ
اگر مردم میمه و وزوان همینطور به دعوا های بیهوده و پوچ خود ادامه بدند مطمئن باشید خبری از ایستگاه در این منطقه نخواهد بود . همه میدانند اگر ایستگاه در ونداده هم باشد بهتر از این است که اصلا نباشد . در ثانی اگر در آینده مردم بخش بگذارند حتی یک قطار بدون اینکه ایستگاههی در این منطقه باشد از ریل عبور کند جفا کرده اند . قطار از اراضی ما بگذرد ولی توقف نکند ؟
اصفهان میمه تهران؟؟؟؟؟؟؟عجب!!!!!شیبانی جوووون خداییش چه فکری کردی؟؟؟؟؟فک کنم تو خواب این پستو گذاشتی.زیاد خودتو اذیت نکن از پا میفتیا!!!!خواهشا نظرمنو بزار یه خورده بخندیم ههههههههههههههه
——————–
سلام به شما یا به نظرتان ؟
شیبانی جان میگم میخوای برجامم به اسم خودت و میمه تموم کن . هیچ ایرادی نداره ها تعارف نکنی . به این تیتر : نهایتا با تلاش های شبانه روزی توافق نامه هسته ای به امضای شیبانی رسید و در کنگره میمه تصویب شد . این هضمش راحت تره
اصلا باید ایستگاه قطار را درشهروزوان بزنند که نه و نداده باشد ونه میمه ودعواهم راه نیندازند
اصلا نه میمه ونه وزوان ونه ونداده ایستگاه باید رباط ترک باشه
قطارسریع السیر و ایستگاه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخحتخ
چه خوب واضح است تندروها و ناسیونالیستهای شهر جنوبی از همین حالا به دنبال دورخیز کردن برای دعوای ایستگاه قطار باید در شهر ما باشد یا اسم شهر ما اول در بلندگو گفته شود و…..
نهایتا ایستگاه قطار به مورچه خورت برده شود بر سر دعواهای همیشگی جناح ناسیونالیست گرای دومین شهر منطقه
همین کامنتهای بالا نشان می دهد چگونه تیشه به ریشه کل منطقه بزنند و اساسا هیچ احترامی به حاکمیت کل منطقه و مرکزیت میمه و نام بخش میمه نمی گذارند
به پست خوشگل و قشنگ و خوش خیالت شیبانی جوون.بازم مطلب بزار که اسباب خندمون جورشه.انقد مشغله داریم که هیچ جا جز سایت تو نمیشه یه دل سیر خندید.ههههههههههههههععععه
اگر یه دوره دیگه آقای حاجی بره مجلس جون همه راحت میشه دیگه نه قطاری خواهد بود و نه شهرستانی
بنده خدا دو سال تلاش کرده نام پلیس راه اصفهان تهران رو به شاهین شهر کاشان تغییر بده
سلام
به نظرم اگر این قطار قرار باشه توی ایستگاه میمه توقف کنه باید شاهین شهر مورچه خورت ونداده وزوان دلیجان سلفچگان قم رباط کریم و……..هم توقف کنه. بنابر این فکر نمیکنم اونوقت دیکه بشه گفت قطار سریع السیر…
ضمن اینکه ما هم آرزو داریم همچین اتفاقی توی منطقه مون بیافته که برای کل منطقه خوبه. ولی بعید میدونم.
اگر هم قرار باشه ایسگاهی در طول مسیر زده بشه به نظر میرسه فقط قم و شاید در کنارش دلیجان باشه.تمام.