روز نوشته ها – سه شنبه ۱۴/۸/۸۷

2008-11-05
214 بازدید

  حالا که دارم می نویسم به نیمه پاییز رسیده ایم. وزیر کشور سابق در استیضاح ، شعری از قیصر امین پور خواند با این مطلع : سراپا اگر زرد و پژمرده ایم              ولی دل به پاییز نسپرده ایم . بیژن نو باوه خبر نگار شیمیایی شده ی ، جانبازخوش صدا و سیمای صدا و […]

 



حالا که دارم می نویسم به نیمه پاییز رسیده ایم. وزیر کشور سابق در استیضاح ، شعری از قیصر امین پور خواند با این مطلع :


سراپا اگر زرد و پژمرده ایم              ولی دل به پاییز نسپرده ایم .


بیژن نو باوه خبر نگار شیمیایی شده ی ، جانبازخوش صدا و سیمای صدا و سیمای دیروز و نماینده امروز مردم تهران هم با شعر جواب داد . شعر نو باوه لایه های پنهان زیادی داشت . آخرین بیت این بود : فردا که بر من و تو وزد باد مهرگان آنگه شود پدید که از ما دو مرد کیست . شعر کدو و چنار . شعری که ثابت می کند :


نه هر که به قامت مهتر به قیمت بهتر .


– با شهرداری برای عرض مسیل هایی که تصرف شده است مکاتبه شد . باید با اینگونه موارد برخورد قانونی  بدون ملاحظات محلی صورت گیرد.


– با فرماندار در مورد پالایشگاه روغن تماس گرفتم . دقت های لازم را در مورد سرمایه گذاری دارد . نگران آن است که مصالح مردم وجه المصالحه ی سود جویی ها قرار گیرد. رزومه ی نفرات کلیدی شرکت و مختصات طرح و مجوزهای گرفته شده را در خواست کرد و موارد خواسته شد از دیروز روی میزکار بخشدار قرار گرفت .


– جلسه ای در دفتر معاونت فرماندار در مورد انبوه سازی الغدیر معروف به جباری ها برگزار شد . مقرر شد یک کمیته ی  ۳ نفره نسبت به حل موضوع اقدام نمایند . من هم در جلسه از اینکه به تعدد وکرات کلاه سرمان می رود گفتم و گفتم که اگرکلاه ها یک شکل و اندازه بودند بیش از یک بار اجازه نمی دادیم بر سرمان بگذارند ولی هر بار کلاه جدیدی را طراحی می کنند .


 - دکتر امین پور و مهندس کیهان فر رئیس و معاون سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان را هم ملاقات کردیم . بر دعوت ایشان  به میمه تاکید شد . آمادگی آمدن همان موقع را داشتند ولی بدلیل زمان کمی که از روز کاری مانده بود و بخش میمه هم ظرفیت های زیادی را در حوزه کاری ایشان دارد آمدن ایشان به دو هفته ی آینده موکول شد .



– در راه بر گشتن از فرمانداری که با رئیس شورای شهر و آقای احمد جو در جلسه شرکت کرده بودیم از محل احداث استخر بازدید هم شد .


– عملیات احداث ۷۰۰ متر زیر بنای ساختمان دادگاه هم با خاکبرداری آغاز شد . شهرداری در همه ی  اینگونه امور  بار اصلی بخش را به دوش می گیرد .



– پیشرفت کار سنگفرش گلزار شهداء هم خوب است و خانواده های معظم شهداء هم از کار شهرداری راضی به نظر می رسند .



– شورای شهرهم دعوتی برای مذاکره پیرامون پروژه ی سیمان داشت . فرصت حضور در جلسه را پیدا نکردم و معتقدم  با توجه به اینکه مدیران پروژه بدون اطلاع و هماهنگی قبلی اقدام به تعطیلی کار نموده اند و جمعیتی  از مردم هم به دلایل مختلف که ذکر آن در جای دیگری خواهد آمد ، به تدریج با پروژه مخالف شده اند ، اصرار بر ماندن سیمان هم ، محلی از اعراب ندارد . ما با اعتقاد به سیاست های کلان نظام که با تأیید و اشاره ی مقام مقام معظم رهبری  به تصویب می رسد ،  


سرمایه گذاری را ، جهاد مقدس و به تبعیت از رهبر فرزانه ثواب آن سرمایه گذاری را که منجر به ایجاد اشتغال شود از  ده عمره بیشتر می دانیم.


 ولی  :


از قضا آیینه ی چینی شکست                                خوب شد اسباب خود بینی شکست


نکات و نقاط امیدوار کننده در شهر و بخش آنقدر زیادند که جایی برای نگرانی وجودندارد .