✅ برداشت ۹/۵ کیلوگرم زعفران خشک در گلستان میمه

2021-11-22
826 بازدید

✅ برداشت ۹/۵ کیلوگرم زعفران خشک در گلستان میمه 🔸با پایان گرفتن فصل برداشت زعفران در بخش میمه که از مناطق سردسیری استان اصفهان محسوب می گردد مقدار ۹/۵ کیلوگرم زعفران خشک از سطح دو هکتاری کشت زعفران در گلستان میمه برداشت گردید . 🔸گرایش کشاورزان میمه ای به کشت زعفران در سالهای گذشته به […]

✅ برداشت ۹/۵ کیلوگرم زعفران خشک در گلستان میمه

🔸با پایان گرفتن فصل برداشت زعفران در بخش میمه که از مناطق سردسیری استان اصفهان محسوب می گردد مقدار ۹/۵ کیلوگرم زعفران خشک از سطح دو هکتاری کشت زعفران در گلستان میمه برداشت گردید .
🔸گرایش کشاورزان میمه ای به کشت زعفران در سالهای گذشته به دلایل مصرف کمِ آب ، نیاز آبی در پاییز و زمستان که معمولا دیگر محصولات کشاورزی نیاز کمتری به آب دارند و درآمد زایی مناسب ، بیشتر شده است و پیش بینی می شود روند رو به رشد کاشت زعفران در نقاط مختلف بخش میمه در سالهای آینده نیز ادامه داشته باشد .
🔸در حالیکه استان اصفهان پس از استانهای خراسان شمالی ، جنوبی و رضوی رتبه ی چهارم تولید زعفران در کشور را به خود اختصاص داده است ، حمایت تسهیلاتی از زعفران کاران به دلیل هزینه های بالای کاشت زعفران ، نقش موثری در افزایش سطح زیر کشت این محصول خواهد داشت .
🔸زمینهای شرکت تعاونی گلستان بعنوان بزرگترین تعاونی تولید روستایی استان اصفهان به مساحت ۱۳۳ هکتار زیر کشت گل محمدی ، زعفران و … در شمال شهر میمه و کیلومتر ۴ جاده ی تهران واقع گردیده است .