روز نوشته ها – یکشنبه ۱۲/۸/۸۷

2008-11-03
204 بازدید

   پس از بازدید از وبلاگ ها که مقداری از وقت را بخود اختصاص داد تا به وقت اداری ، اداراتی که در استان با آن ها کار داشتم برسم با مهندس قاسمی معاون محیط انسانی مدیر کل حفاظت محیط زیست تماس گرفتم . آقای مهندس حساسیت خاصی روی مسئله محیط زیست دارند و معمولاً […]

 

 



پس از بازدید از وبلاگ ها که مقداری از وقت را بخود اختصاص داد تا به وقت اداری ، اداراتی که در استان با آن ها کار داشتم برسم با مهندس قاسمی معاون محیط انسانی مدیر کل حفاظت محیط زیست تماس گرفتم .


آقای مهندس حساسیت خاصی روی مسئله محیط زیست دارند و معمولاً روی خوشی به صنعت نشان نمی دهند . درخصوص کارخانه ی روغنی که در روزهای گذشته ذکرش گذشت و اینکه کارخانه با ظرفیت ۴۰۰۰ بشکه در روز و دیگر ویژگی ها که توضیح دادم در چه فاصله ای از مرکز جمعیتی مجاز به احداث است ، سوال کردم . مهندس که در عین حال دایره المعارف فاصله های مجاز صنایع با محیط های انسانی است برای این پروژه فاصله ی استاندارد را ۶ کیلومتر عنوان کردند .


-   با دفتر دکتر صالح تماس گرفتم . درخصوص طرح آمایش سرزمین استان . اطلاع داشتم که براساس قرارداد منعقده با دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی قرار بود طرح آمایش تحویل استان شده باشد تا در شورای برنامه ریزی و توسعه ی استان که به ریاست استاندار تشکیل می شود ، چهارچوب های کلی آمایش سرزمین تصویب شود . مهندس مهدی پور کارشناس آمایش استان از اینکه دانشگاه پیش گفته در تاریخ مقرر طرح را تحویل نداده است گلایه و  اظهار امیدواری کرد که طی دو ماه آینده طرح آمایش استان که در برگیرنده ی چهارچوب های کلی توسعه ی استان و شهرستان هاست در اختیار حوزه ی معاونت برنامه ریزی استاندار قرار گیرد . لازم به ذکر است که استان اصفهان فاقد طرح آمایش سرزمین است البته تلاش های جسته و گریخته ای انجام شده که از انسجام کافی برخوردار نیست و فقط برای خالی نبودن عریضه کافی است .


-   مجتمع های دامداری میمه و وزوان پیگیری شد از طریق منابع طبیعی و جهادکشاورزی شهرستان . مقرر شد فردا (۱۳/۸/۸۷ ) کارشناسان جهاد کشاورزی در این خصوص به بخشداری بیایند .


-   مهندس کریمیان از انعقاد قرارداد برای پوشش انهار قنات لوشاب و اعتبار برای لای روبی قنات لای بید هم خبر داد .


-   خبرنگار جمهوری اسلامی در مورد اصلاخ خبر ‹‹ پس از ۱۷ سال ›› تماس گرفت قرار شده بود عبارت ‹‹  اشتباه سازمان ثبت اسناد و املاک ›› اصلاح شود .


-   ایران زمین ‹‹ ضمینه روزنامه ایران است که معمولاً اخبار استان و میمه را نیز دارد و بعضی از روزها همراه روزنامه نیست. در همین رابطه با دفتر روزنامه ایران ، مسئول توزیع شهرستان ها تماس گرفتم . تأکید کردند حتماً موضوع را پیگیری خواهند کرد . شک نکنید که شهرها ‹‹ نان رسانه ای شدنشان را می خورند.››  


-   بازدیدی هم از محل احداث استخر داشتم . بعد از بازدید با سرمایه گذار تماس گرفتم که براساس برنامه زمان بندی باید سوله ها تخلیه شود . پس از پیگیری برای فردا ( ۱۳/۸/۸۷ ) قول تخلیه دادند .



-   مراجعاتی نظیر مشکل تأمین آب معدنکاران ، درخواست زمین برای دارنده ی جواز تأسیس کاشی دیواری ، کاشی سرامیکی کف و کاشی گرانیتی در میمه ، معرفی جویای کار به سعید کشت و … نیز در طول روز وجود داشت .


بعد از ظهر  را به گندم کاری اختصاص دادم . در میمه فصل کشت گندم است و باریدن باران هم باعث شده است این کار  با شتاب بیشتری انجام گیرد. بذر افشانی یک کار تخصصی است . همانقدر که افشاندن باریختن فرق می کند . لغت میمه ای این  اصطلاح بلیغ تر است. در گذشته مردم بذر افشانی  را با وضو انجام می دادند و آب را هم با ختم قرآن می گرفتند. در حالیکه مشغول  بذر افشانی بودم به این می اندیشیدم که هر کس گندم می کارد راستی می افشاند و به یک  بیت از شعر  سنگ مزار مرحوم قیصرخان گرانمایه :کدام  دانه فرو رفت در زمین که نرست  چرا به دانه ی انسانت این گمان باشد .