گلستان‌ میمه، فرصتی برای اشتغال و درآمد زایی

2021-06-02
432 بازدید

🔹با همدلی اعضای یک تعاونی 🔹گلستان‌ میمه، فرصتی برای اشتغال و درآمد زایی 🔹در نخستین فصلِ سومین ماه سال، کشاورزان میمه ای همچنان در گلستان میمه مشغول برداشت گل محمدی هستند. 🔹به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: در گلستان میمه یکصد […]

🔹با همدلی اعضای یک تعاونی

🔹گلستان‌ میمه، فرصتی برای اشتغال و درآمد زایی
🔹در نخستین فصلِ سومین ماه سال، کشاورزان میمه ای همچنان در گلستان میمه مشغول برداشت گل محمدی هستند.

🔹به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: در گلستان میمه یکصد هکتار باغ گل محمدی وجود دارد که حدود ۷۷ هکتار از این باغ‌ها به مرحله باروری و تولید محصول رسیده اند.
🔹مصطفی عباسی پیش بینی کرد: ۲۰۰ تن گل محمدی از گلستان‌های میمه برداشت شود.

🔹رییس هیئت مدیره گلستان میمه هم با اشاره به همدلی و همکاری اعضای این تعاونی هنگام برداشت محصول گل محمدی گفت: این شرکت سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را با هزار و ۵۰۰ عضو آغاز کرد و سال بعد با کاشت ۱۲ هزار درختچه گل محمدی و پیاده‌سازی سیستم آبیاری نوین توانست طرح یکپارچه سازی اراضی کشاورزی را به مرحله اجرا برساند.

🔹اسدالله گرانمایه اضافه کرد: در گلستان میمه، کارگاه گلابگیری نیز راه اندازی شده و بخشی از محصول گل در این کارگاه فراوری و مازاد آن روانه بازار می‌شود.

🔹مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری طرح گیاهان دارویی کشور نیز با اشاره به اینکه گلستان میمه یکی از شرکت تعاونی‌های برتر کشور است گفت: طبق تفاهم انعقاد شده بین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه، صندوق کار آفرینی امید و بسیج سازندگی حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش کاشت و برداشت گیاهان دارویی اختصاص داده و تاکنون ۲۰ درصدآن پرداخت شده است.

🔹حسین زینلی افزود: با جذب اعتبارات دولتی تلاش می‌شود کارخانه فرآوری در سال آینده برای گلستان میمه راه اندازی و احداث شود.

🔹به گفته بیژن جهان پناه، مدیر کل توسعه و آموزش تعاونی‌های کشور ۲۵ درصد از زمین‌های کشاورزی در کل کشور را شرکت‌های تعاونی اداره می‌کنند و سازمان تعاون روستایی کشور بیش از ۷ هزار شرکت تعاونی و ۸ میلیون نفر عضو که سرپرست خانوار هستند دارد.