منتخبین شورای شهر باید پاسخگوی رای دهندگان باشند .

2017-06-22
117 بازدید

منتخبین شورای شهر باید پاسخگوی رای دهندگان باشند . احمدرضا ایراندوست : بیست و نهم اردیبهشت ما قطعا برای مردم ایران روز خاصی بود و به عنوان یکی از روزهای ماندگار در تاریخ ایران ثبت خواهد شد ، ایران کشوری است که به طور میانگین ، از ابتدای انقلاب تاکنون هر دو سال یک انتخابات […]

photo_2015-10-26_21-17-25

منتخبین شورای شهر باید پاسخگوی رای دهندگان باشند .
احمدرضا ایراندوست : بیست و نهم اردیبهشت ما قطعا برای مردم ایران روز خاصی بود و به عنوان یکی از روزهای ماندگار در تاریخ ایران ثبت خواهد شد ، ایران کشوری است که به طور میانگین ، از ابتدای انقلاب تاکنون هر دو سال یک انتخابات برگزار کرده است ، بیست و نهم اردیبهشت ماه سال جاری ، مردم با حضوری پرشور به پای صندوقهای رای رفته تا دوازدهمین رئیس جمهور خود را به همراه اعضای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا انتخاب نمایند . انتخابات بر خلاف تبلیغات دشمنان ایران اسلامی در کمال آرامش و با امنیتی مثال زدنی برگزار گردید و آقای دکتر روحانی برای چهار سال دوم ریاست جمهوری توسط مردم انتخاب گردیدند تا انشاالله از نیمه دوم مرداد ماه به صورت رسمی کار خودشان را با دولت جدید شروع کنند ، برای مردم شهرها و روستاهای سراسر ایران ، انتخابات شوراها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بود ، در خیلی از شهرها همچون تهران اصلاح طلبان با قاطعیت پیروز انتخابات شده و توانستند برای مدت چهار سال مدیریت این کلان شهر را با شیوه ای دیگر بر عهده بگیرند.
در شهر ما نیز انتخابات همچون سایر نقاط کشور از شور و هیجانی برخوردار بود ، تعداد افرادی که برای نامزدی عضویت در شورای شهر میمه ثبت نام کرده بودند ، هیجده نفر بودند ، در همان ابتدا خانم احسان دوست انصراف داده و کار با هفده تن از همشهریانمان دنبال شد ، در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی آقای خسرو مقصودی که سابقه چند دوره عضویت شورای شهر را بر عهده داشتند ، از کاندیداتوری انصراف داده و در قالب بیانیه ای تلگرامی علت انصراف خود را باز نمودن راه بر جوانان عنوان کردند ، آقای بهمن مسافری نیز در میانه راه انصراف داده و انتخابات شورای شهر میمه با پانزده نفر از نامزدهای انتخاباتی کار خود را ادامه داد ، از آنجا که شیوه های اطلاع رسانی و تبلیغاتی با پیشرفت روز افزون تکنولوژی ، نسبت به سالهای نه چندان دور تغییرات زیادی داشته ، همشهریان ما نیز تا حدودی از این روش تبعیت کرده و سوالات خودشان را از کاندیداها از طریق فضای مجازی و خصوصا تلگرام پیگیری میکردند ، برخی از کاندیداها نیز با نشان دادن سر سختی و به هیچ انگاشتن دنیای مجازی سعی شان بر این بود که به نوعی با این معجزه هزاره سوم مخالفت نمایند ، اما کم کم متوجه شدند که باید به روز بود ، باید آپدیت بود ، باید به علم روز مجهز گردید ، باید فضای مجازی را شناخت ، باید فنون استفاده از تلگرام را آموخت ، به ناچار به صورت دست و پا شکسته و به قول همشهریانمان نبدلونه وارد دنیای مجازی شدند که بگویند ما نیز هستیم ، اما این آمدن به هیچ وجه مورد قبول قشر جوان و پرسشگر نبود ، برخی ها با کمک این و آن کامنتی را در فضای مجازی منتشر کرده و عطای ادامه کار را به لقایش بخشیدند ، نیامدند ببینند بازخورد کامنتشان چه بود ؟ چه تعداد لایک گرفته و چه تعداد مخالفت کرده اند ، بارها و بارها نوشتیم که بیایید ائتلاف کنید ، برنامه بدهید ، طرح بدهید ، اما هر چه گفتیم و نوشتیم کمتر گوش شنوایی پیدا شد ، هر کس کسب رای خودش را تضمینی میدانست و با خود فکر میکرد که اگر با فلان کس ائتلاف کنم چه بسا از میزان رای تضمین شده ام کاسته گردد ، آن برخی ها هم که مخالف فضای مجازی بودند با سمپاشی سعی داشتند ، فضای مجازی را رقیب انتخاباتی خود پنداشته و جبهه گیری کرده و به بقیه کاندیداها هم سفارش میکردند که به فضای مجازی و خصوصا تلگرام ورود نکنید ، اما همین افراد در ایام تبلیغات انتخاباتی دست به دامان تلگرام شده و با ایجاد گروه و کانالهایی تحت عناوین هواداران و یا حامیان فلان کس به صورت جدی تلگرامی شدند ، هر چند میدانم که خودشان در تنظیم کامنتها و مدیریت گروه و کانال هیچ دخالتی نداشته و توسط فرزندان و فک و فامیل اداره میشد .
ائتلاف انجام نگرفت ، اما شعارها شنیده شد ، کامنتها خوانده شد ، قول ها و وعده هایی که داده شد ، منتشر گردید، آنچه بیش از همه در این شعارها بولد شده بود ، مشاوره گرفتن و مشورت پذیری و حضور در فضای مجازی بود .
انتخابات برگزار گردید و بر خلاف خیلی از پیش بینی ها ، نام پنج نفر از همشهریانمان از صندوق بیرون آمد ، آقایان احمدرضا بیک حسن و حاج مرتضی اسفندی که سابقه کار در شورای میمه را داشته و آقایان مهندس جمالی ، مصطفی صانعیان و مسعود مقصودی که برای بار اول وارد شورای شهر گردیدند.آنچه من را وادار به نوشتن این مطلب کرد ، شعارهایی بود که منتخبین از ماه ها قبل از انتخابات در فضاهای مجازی و واقعی به گوش مردم میرساندند، امروزه وقتی سری به کانالها و گروه های تلگرامی میزنیم ، روزی نیست که منتخبین شورای پنجم تهران اخباری را به مردم نداده باشند ، اخباری که باید به مردم داده شود ، مردمی که تا روز قبل از انتخابات ولی نعمت بوده و به ناگاه بعد از انتخابات در شهر ما به فراموشی سپرده شدند .
از بین پنج نفر منتخب شورای شهر ، حاج مرتضی کم و بیش و به صورت نصفه و نیمه در فضای مجازی حضور داشتند ، اما هیچ گاه مخاطبین را از اطلاعات خودشان سیراب نساخته و با روش قطره چکانی سعی داشتند که بگویند هستند ، آقای بیک حسن از ابتدا مخالف اینترنت و فضای مجازی بوده و کما کان نیز بر همین افکار خود پا فشاری میکنند ، حضورشان نیز در دنیای مجازی به مانند تعزیه خوان غریبه ها و سینما سیارهایی بود که در سالهای دور هر از گاهی به میمه می آمد و بعد از نمایشی مقطعی میرفت ، در ارتباط با آقای صانعیان باید بگویم که ایشان از ابتدا تا کنون نبوده اند و الان هم نیستند ، گرچه این شیوه به هیچ وجه خوب نیست و باید خودشان را مجهز به علم روز کنند .
اما سخن اصلی من در ارتباط با آقایان مهندس جمالی و آقای مقصودی است که به عنوان نماینده قشر جوان وارد شورای شهر گردیدند .شما ها چرا ؟ شما چرا زبان در کام گرفته اید ؟ شما چرا در فضای مجازی حضور ندارید ؟ شما که همیشه صحبت از حضور در فضای مجازی میکردید ، کجا هستید ؟ نکند کمال همنشین در شما اثر کرده ؟ نکند شما نیز دنباله روی راه کسانی شده اید که فضای مجازی را قبول ندارند ؟ نکند شما را به نوعی مجاب کرده اند که در این فضا نباشید ؟ جواب هر چه باشد ، برای مخاطبین فراوان عرصه مجازی قابل قبول نیست ، نکند که رفته اید راه رفتن دیگران را بیاموزید ، راه رفتن خودتان را نیز فراموش کرده اید ؟ چرا هیچ خبری از شما نیست ؟ نکند مردم را نامحرم میدانید ؟ نکند فکر میکنید دیگر با مردم کاری ندارید ؟ امیدوارم که این چیزها نباشد و همچون دوران قبل از انتخابات مشتاق حضور در فضای مجازی هستید ، سعی کنید آنها را به علم روز مجهز کنید ، سرمشق را از کسی بگیرید که همیشه حاضر به یراق باشد ، از پنهان کاری بپرهیزید ، رای همین مردم باعث شده شما وارد شورای شهر گردید ، اگر همچنان پایبند قول و قرارها و وعده و عیدهایتان به مردم هستید ، ما هم در گروه های تلگرامی حمایتتان میکنیم ، اما خدا کنه که برداشت من و ما اشتباه باشه و شما راهتان را جدا کرده باشید ، یک مدیر و یک مسئول و خصوصا کسی که با رای و اقبال مردم به پستی گمارده شده ، مدیون تمام آرای ماخوذه است و نسبت به همه مردم باید پاسخگو باشد ، خلاصه باید در ویترین شیشه ای باشد که مردم همیشه او را ببینند .تا مطلبی دیگر ایام به کامتان .پیشاپیش عید فطر بر همگان مبارکباد.