روز نوشته ها ۱۲/۷/۸۷

2008-10-03
285 بازدید

روز نوشته ها     ۱۲/۷/۸۷ در اولین جمعه بعد از ماه مبارک رمضان توفیق حضور در دعای ندبه را به هفته ی بعد موکول کردم بیشتر وقت را از بامداد جمعه صرف بررسی پرونده ی زمین های ۸/۴ هکتاری ونداده کردم و مطالعه ی سوابق زمین مسجدالزهراء . مصوبه ی اصلاحی هیئت وزیران مشکل را حل […]

روز نوشته ها     ۱۲/۷/۸۷

در اولین جمعه بعد از ماه مبارک رمضان توفیق حضور در دعای ندبه را به هفته ی بعد موکول کردم بیشتر وقت را از بامداد جمعه صرف بررسی پرونده ی زمین های ۸/۴ هکتاری ونداده کردم و مطالعه ی سوابق زمین مسجدالزهراء . مصوبه ی اصلاحی هیئت وزیران مشکل را حل کرده است . در روستاهایی که طرح هادی ندارند تعیین محدوده راه با بنیاد مسکن است . زیبنده نیست که مسئولین راه و ترابری این مصوبه را ندانند این مهمترین مصوبه ای است که با آن سر و کار دارند یا باید داشته باشند . سینه ی مدیران بویژه در سطوح اجرایی تر باید دایره المعارف قوانین و مقررات و آیین نامه ها باشد .


-  آمار بازدیدکنندگان از سایت در مهر ماه کاهش محسوسی داشته است شاید بازشدن دانشگاه ها و مدارس یکی از دلایل آن باشد و جا نیفتادن دانش آموزان و دانشجویان که سواد دیجیتال را باید بیشتر در حوزه های دانش آموزی و دانشجویی جستجو کرد . دلایل دیگری هم می تواند داشته باشد که منتظر اظهار نظر بازدیدکنندگان محترم هستیم .


-  نماز جمعه در وزوان اقامه می شود . خطیب جمعه در خطبه ی اول به فضیلت نماز شب می پردازند آداب اقامه ی آن را شرح می دهد و تصریح می کند که براساس روایات شرافت مومن به نماز شب خواندن است حجه الاسلام تقوی در خطبه ی دوم مناسبت ها را ذکر می کند: ۱۴ مهر روز دندانپزشکی . ۱۷ مهر روز جهانی کودک و ۱۸ مهر ماه روز جهانی پست .


در مورد روز جهانی کودک بیشتر می گوید حق هم همین است و می گوید : بعد از جنگ دوم جهانی تعدادی از کودکان به سازمان ملل نامه می نویسند و خواستار تأمین جانی کودکان که در اثر گسترش سلاح های کشتار جمعی آسیب پذیرتر هستند می شوند و سازمان ملل هم در سال ۱۹۴۶ صندوقی را تأسیس می کند که متأسفانه تا بحال قدمی برای تأمین کودکان بر نداشته اند و در هفته۲۵۰ هزار کودک در اثر سوء تغذیه و سوء استفاده جنسی از بین می روند . امام جمعه میمه در ادامه گفت : هیچ مکتبی به اندازه اسلام در مورد کودک از نامگذاری تا تربیت ارزش قائل نشده است .


-  شهرآورد بزرگ پایتخت بسیاری از مسائل را تحت تأثیر قرار داده است کری خوان های حرفه ای قبل و بعد از نماز جمعه که امروز در وزوان اقامه می شد هم دست بردار نیستند . فضاهای مختلف شهری سرخابی شده است . نگارنده از زوایای گوناگون به این شور و نشاط و هیجان احترام می گذارد .


امتیازات هم در پایان دربی تقسیم شد این شصت و پنجمین دربی بود که طی ۴۰ سال گذشته انجام شده است یکصد هزار نفر در استادیوم و میلیون ها بیننده در ایران و سایر نقاط جهان نظاره گر این شهرآورد حساس که از نظر دایره ی تأثیر بیست و دومین شهر آورد بزرگ دنیا محسوب می گردد شدند .


-  یکی از سیاست های دولت نهم که با نامه ی وزیر محترم کشور ، مدیر کل امور اجتماعی و انتخابات استانداری و فرماندار محترم ارسال گردیده است سیاست مسجد محوری دولت نهم است . مسجدالزهراء (س) ونداده هم که توسط حاج آقا خالقیان خیر مسجد ساز احداث می شود در راستای همین سیاست است تجهیز کارگاه پیمانکار مسجد امروز هم مورد بازدید قرار گرفت و انتظار می رود دستگاه های مختلف همکاری لازم را داشته باشند .