بسیاری از مطالبات در حوزه نمایندگان نیست/ پیامک‌های مردم را برای مسئولان مربوطه می‌فرستم

2020-10-16
280 بازدید

  حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مسائل بسیار زیاد و جزئی از طریق مردم به نمایندگان منتقل می‌شود، گفت: روزانه بالغ بر ۲۵۰ پیامک با این ویژگی به من می‌رسد که تمامشان را با کپی کردن […]

 

image_2020_8_30-7_14_11_671_wbH

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مسائل بسیار زیاد و جزئی از طریق مردم به نمایندگان منتقل می‌شود، گفت: روزانه بالغ بر ۲۵۰ پیامک با این ویژگی به من می‌رسد که تمامشان را با کپی کردن شماره فرستنده برای مسئولان مرتبط می‌فرستم. برای همین موضوع، شاید بیش از ۱۰۰ گروه‌ پیامکی در گوشی‌ام ایجاد کرده‌ام.

او ادامه داد: برای پاسخگویی به مطالبات، شماره مدیر مربوط را همراه با نحوه آگاه‌سازی مسئولان در پاسخ به فرستنده پیامک، ارسال می‌کنم  تا مطلع شوند مسئول رسیدگی به امورشان چه کسی است. البته امور شخصی خارج از حوزه انتخابیه را پیگیری نمی‌کنم.

حاجی دلیگانی اظهار کرد: اموری مانند جابه‌جایی یک پایه برق در روستا یا شهر، رسیدگی به چراغ روشنایی که در روال عادی به آن رسیدگی نکرده‌اند، عدم پذیرش درست بیمار در بیمارستان، اعطای مجوز‌های گاوداری و دامداری، قطعی آب شرب و غیره جزو خواسته‌هایی است که در واقع در حوزه کاری نماینده مجلس  نیست. البته این خواسته‌ها ناشی از برخی کارشکنی‌های ادارات یا تنگنا‌های اقتصادی است که دلیل آن هم نظارت نادرست بر بازار به شمار می‌رود.

نماینده شاهین شهر و میمه با یادآوری اینکه رسیدگی به این امور جزئی وقت‌گیر خواهد بود، گفت: اشکال اساسی چندان در ساختار سیاسی نیست، بلکه در انگیزه مدیرانی است که برخی دلسوزی کامل را ندارند و فقط دارای فکر اداری هستند؛ آنها از اینکه شماره تماسشان به دست یک شهروند بیفتد، نگران و ناراحت هستند.

او با بیان اینکه البته افراد با انگیزه و نقدپذیر هم وجود دارد، گفت: برای اصلاح این موضوع باید کار شفاف سازی و امر به معروف و نهی از منکر رخ دهد که طی آن، سامانه‌ای به وجود بیاید تا با انتشار مطالبات، پیگیری شوند. به این صورت پس از مدتی حجم نگرانی و خواسته‌ها کاهش خواهد یافت.