طرح حاجی برای تاسیس شبکه ی تلویزیونی خانه ی ملت

2020-09-23
137 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نماینده شاهین شهر و میمه طرح قانونی را تهیه و تقدیم هیئت رییسه مجلس کرده است که در صورت تصویب نهایی شبکه تلویزیونی خانه ملت برای پخش مذاکرات علنی مجلس شورای اسلامی تاسیس می شود. این طرح دارای چهار ماده است که در ماده یک آن صدا و سیمای جمهوری […]

IMG16341130

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نماینده شاهین شهر و میمه طرح قانونی را تهیه و تقدیم هیئت رییسه مجلس کرده است که در صورت تصویب نهایی شبکه تلویزیونی خانه ملت برای پخش مذاکرات علنی مجلس شورای اسلامی تاسیس می شود.

این طرح دارای چهار ماده است که در ماده یک آن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف می شود حداکثر تا سه ماه پس از تصویب این قانون با تاسیس شبکه تلویزیونی خانه ملت مذاکرات علنی مجلس را به صورت مستقیم پخش کند و پخش هر جلسه علنی مجلس باید ظرف ۲۴ ساعت یک بار تکرار شود.

طبق ماده ۲ طرح فوق شبکه تلویزیونی خانه ملت موظف است جلسات رسمی کمیسیون ها و هیئت رییسه مجلس را حداقل یک بار و حداکثر ظرف مدت سه روز از زمان برگزاری جلسه پخش کنند.

بر اساس ماده ۳، شبکه تلویزیونی خانه ملت موظف است حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از اعلام وصول با افراد ذیل به مدت اعلام شده مصاحبه به صورت زنده در استودیو یا زنده صوتی و یا صوتی تصویری از راه دور برگزار کند.

الف- امضاکننده اول طرح های قانونی و تحقیق و تفحص به مدت ۱۵ دقیقه

ب- امضاکننده اول سوال از رییس جمهور به مدت پنج دقیقه

ج – امضاکننده اول، دوم و سوم سوال از رییس جمهور هر یک ۱۵ دقیقه

د – امضاکننده اول تذکر به رییس جمهور و وزرا به مدت سه دقیقه

همچنین طبق ماده ۴ این طرح هزینه های تاسیس و اداره شبکه موضوع این قانون از محل درآمد تبلیغات در آن شبکه تامین می شود.