پیرغلام اهل بیت، میهمان همیشگی قلب مردم بخش میمه

2020-09-16
138 بازدید

پیرغلام اهل بیت، میهمان همیشگی قلب مردم بخش میمه مردم میمه نوای محرمی را با صدای حاج احمد ذاکران می شناسند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ وی از کودکی نزد استادان بزرگی هم، چون ملا علی معینیان و عبدالوهاب شهیدی تعزیه خوانی و موسیقی آموخت و در ۱۲ سالگی، نقش طفلان مسلم را در تعزیه […]

۵۳۳۳۹۳۴_۶۳۹

پیرغلام اهل بیت، میهمان همیشگی قلب مردم بخش میمه

مردم میمه نوای محرمی را با صدای حاج احمد ذاکران می شناسند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ وی از کودکی نزد استادان بزرگی هم، چون ملا علی معینیان و عبدالوهاب شهیدی تعزیه خوانی و موسیقی آموخت و در ۱۲ سالگی، نقش طفلان مسلم را در تعزیه ایفا کرد.

پس از چندی، صدا و مداحی‌های حاج احمد ذاکران چنان در قلب مردم نفوذ کرد که بعدها، برخی از مردم میمه، محرم را با نام و صدای او به یاد می‌آوردند.

از خصوصیات اخلاقی وی می‌توان به تواضع در برابر مردم، دست به خیر بودن در زمینه ساخت بنا‌های مذهبی، کمک به نیازمندان و سالمندان و عاشق و خادم خاندان پیامبر بودن اشاره کرد.

از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی وی می‌توان به ریاست کانون مداحان شهرستان شاهین شهر و میمه، عضویت فعال در سازمان عتبات عالیات، مجمع خیران، آیین‌های تعزیه خوانی و روضه خوانی در آیین‌های ترحیم و عزا بدون دریافت هیچگونه هزینه اشاره کرد.

از جمله مداحی‌های مشهور وی می‌توان از «شاهزاده اکبر»، «تو علمدار منی» و شعرعربی سعدی «بلغ العلی بکماله کشف الدجی بجماله» یاد کرد.

حاج احمد ذاکران، پیرغلام، مداح و تعزیه خوان اهل بیت پارسال در ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.