شهرستانهای نطنز ، گلپایگان و میمه در صدر سنگ استان

2020-07-19
116 بازدید

” سنگ مرمر میمه “ شهرستانهای نطنز ، گلپایگان و میمه در صدر سنگ استان محمد بابایی رئیس اتحادیه صنعت سنگ استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارداشت:اصلی‌ترین علت زنگ زدگی چرخ تولید بسیاری از واحد‌های صنعت سنگ استان اصفهان افزایش ۶۰ درصدی قیمت مواد […]

۰۰۷-۱۱-۱۰۲۴x768

” سنگ مرمر میمه “

شهرستانهای نطنز ، گلپایگان و میمه در صدر سنگ استان

محمد بابایی رئیس اتحادیه صنعت سنگ استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارداشت:اصلی‌ترین علت زنگ زدگی چرخ تولید بسیاری از واحد‌های صنعت سنگ استان اصفهان افزایش ۶۰ درصدی قیمت مواد اولیه به نسبت سال گذشته است.

او افزود: از طرفی افزایش و عدم جلوگیری از خام فروشی سنگ باعث شده تا در زمینه درآمد زایی این صنعت هم دچار مشکلات بسیاری شویم.

رئیس اتحادیه صنعت سنگ استان اصفهان گفت: از آنجایی که استان اصفهان تولید کننده انواع سنگ‌های گران بها از جمله گرانیت، تراورتن، چینی و مرمریت است قاعدتا جلوگیری از خام فروشی این سنگ‌ها می‌تواند علاوه بر رونق بخشی از اقتصادجامعه به عنوان دومین صنعت پر درآمد کشور محسوب شود.

بابایی ادامه داد:از طرفی صنعت سنگ استان اصفهان به عنوان دومین صنعت اشتغال زا در کشور است به طوری که در حال حاضر در ۲ هزار واحد تولید سنگ استان میانگین هر واحد تولیدی ۲۵ نفر مشغول فعالیت هستند.بیشتر بخوانید

استان اصفهان از بزرگ ترین تولید کنندگان سنگ های تزئینی کشور است

او اضافه کرد: در حال حاضر این میزان درآمد ارزی حاصل از صادرات سنگ در استان اصفهان سالانه ۱۰۰ میلیون دلار است و کشور‌های ترکیه، هند، روسیه و عراق بیشترین خریداران سنگ استان اصفهان هستند.

رئیس اتحادیه صنعت سنگ استان اصفهان یادآور شد: استان اصفهان با تولید ۵ میلیون تن سنگ خام در سال، ۳۵۰ معدن سنگ تزئینی دارد که هزاران نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت مشغول کار هستند.

بابایی گفت: شهرستان نطنز با داشتن بیش از یک میلیارد ذخایر و تولید ۵۰۰ تن سنگ گرانیت در سال به عنوان نخستین شهرستان دارای سنگ گرانیت در کشور شناخته می‌شود.

او تاکید کرد: بعد از شهرستان نطنز به ترتیب شهرستان‌های گلپایگان و میمه دارای بیشترین ذخایر سنگ در استان اصفهان هستند