خط و نشانی که عضو هیئت رئیسه ی مجلس برای دولت کشید

2020-06-07
89 بازدید

خط و نشانی که عضو هیئت رئیسه ی مجلس برای دولت کشید حسنیعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس  در مورد تعامل مجلس یازدهم با دولت دوازدهم گفت: دولت مسئول اجرای قانون است و باید مطابق قانون به وظیفه اش عمل کند، مجلس هم  در هر موردی که دولت مطابق قانون عمل نکند قطعا برخورد خواهد کرد. […]

۱۳۹۵۰۲۰۷۱۶۵۲۱۱۳۰۸۷۵۸۵۶۳۴

خط و نشانی که عضو هیئت رئیسه ی مجلس برای دولت کشید

حسنیعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس  در مورد تعامل مجلس یازدهم با دولت دوازدهم گفت: دولت مسئول اجرای قانون است و باید مطابق قانون به وظیفه اش عمل کند، مجلس هم  در هر موردی که دولت مطابق قانون عمل نکند قطعا برخورد خواهد کرد.

نماینده ی میمه و شاهین شهر در مجلس در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد: یکی از مقاطع بسیار مهم و حساس مرداد ماه است که برابر ماده ۲۳۸ آئین نامه  داخلی مجلس، دولت باید گزارش عملکردش را به مجلس ارائه دهد و مجدد نمره قبولی یا ردی از مجلس بگیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: اگر دولت به وظایفش طبق تشخیص مجلس عمل نکرده باشد ما نیز ازابزارهای نظارتی نظیر سوال، استیضاح و تذکر استفاده می کنیم و دراین رابطه رودربایستی نیز نخواهیم داشت.

نماینده اصول‌گرای مجلس بیان کرد: امیدواریم دولت همکاری شفافی با مجلس یازدهم در بحث اجرای قانون داشته باشد و مهمترین خواسته‌مان از دولت و رئیس جمهور نیز اجرای قانون در همه بخش ها است. درخواست داریم دولت  مواد ۲۹ و ۱۲  قانون برنامه ششم توسعه  را اجرای  کند. در حال حاضر بسیاری از مواد قانون برنامه ششم توسعه اجرایی نشده اند و بارها ما به دولت در این رابطه تذکر داده ایم اما  اقدامی صورت نگرفته است .

نماینده شاهین شهر در مجلس  خاطر نشان کرد: دولت باید خط قرمزهای مجلس که همان اجرای قانون و شفاف سازی  دراین زمینه  است را اجرایی کند و درغیر این صورت مجلس از ابزارهای نظارتی اش استفاده می کند.