اگر احمدی‌نژاد بود، اجازه نمی‌داد کسی در کارش دخالت کند

2020-05-11
73 بازدید

اگر آقای احمدی‌نژاد بود، اجازه نمی‌داد کسی در کارش دخالت کند علی مطهری مصاحبه ای با روزنامه شرق داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است: *تحمل‌نکردن مخالف و خارج‌کردن او از دایره انقلاب و کوچک‌کردن این دایره، روشی بوده که متأسفانه به کار رفته و انقلاب را هم در معرض خطر قرار […]

download

اگر آقای احمدی‌نژاد بود، اجازه نمی‌داد کسی در کارش دخالت کند

علی مطهری مصاحبه ای با روزنامه شرق داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:
*تحمل‌نکردن مخالف و خارج‌کردن او از دایره انقلاب و کوچک‌کردن این دایره، روشی بوده که متأسفانه به کار رفته و انقلاب را هم در معرض خطر قرار داده است.

*سیاست ورود نیروهای نظامی در جایی که شرکت‌های خصوصی قادر به اجرا نیستند، می‌تواند سیاست خوبی باشد و باعث شود تا از توان آنها استفاده شود؛ ولی اینکه آنها پروژه‌ها را بین شرکت‌های مختلف تقسیم کنند، به نظرم مشکل ایجاد می‌کند و خطرناک است؛ چون آنها را از هدف اصلی‌ خود باز‌می‌دارد.

*اگر من جای آقای لاریجانی بودم، قبول نمی‌کردم که در شورای هماهنگی اقتصادی سران تصمیماتی بگیرند که مجلس باید بگیرد. از آن‌طرف مجلس نباید در کار اجرائی دخالت کند. اصلا آقای روحانی چرا باید این شورا را قبول کند و از اختیارات خود بکاهد؟ اگر آقای احمدی‌نژاد بود، اجازه نمی‌داد کسی در کارش دخالت کند. همین‌طور باید از حق مجلس دفاع کنند و نپذیرند. در قضیه گرانی بنزین چه اتفاقی افتاد؟ حق مجلس ضایع شد.

*از چند ماه قبل در فکر تأسیس حزب صدای ملت بودیم و شاید همان را ادامه دهیم. درواقع بخشی از کار انجام شده و احتمالا کار را جلو ببریم. به طور فردی هم هرجا احساس کنم که باید اظهارنظر کنم، این کار را انجام می‌دهم. فرقی ندارد که نماینده باشم یا نه. قبل از نمایندگی هم در جایی که لازم می‌دیدم اظهارنظر و مصاحبه می‌کردم یا مقاله می‌نوشتم. کار جمعی هم ممکن است به شکل حزبی ادامه  پیدا کند.