حاجی : قرار است از رئیس بخواهم وزیر صمت را به مجلس دعوت کند

2020-05-10
69 بازدید

حاجی : قرار است از رئیس بخواهم وزیر صمت را به مجلس دعوت کند حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بنده قرار است از رییس مجلس درخواست کنم وزیر صنعت، معدن و تجارت را به مجلس دعوت کند تا در صحن علنی، علت افزایش قیمت خودرو به این شکل […]

۵c03c64121d07

حاجی : قرار است از رئیس بخواهم وزیر صمت را به مجلس دعوت کند

حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بنده قرار است از رییس مجلس درخواست کنم وزیر صنعت، معدن و تجارت را به مجلس دعوت کند تا در صحن علنی، علت افزایش قیمت خودرو به این شکل را توضیح دهد؛ البته طی روزهای گذشته تذکرات لازم نیز به وزیر داده شده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش‌تر نیز به وزیر صمت در رابطه با نحوه قیمت‌گذاری، ثبت نام و تامین خودرو تذکر داده‌ایم که این شیوه در شأن کشور ما نیست و باید آن را اصلاح کنند؛ خصوصا در شرایطی که قیمت خودرو به پارامتری برای افزایش قیمت سایر کالاها تبدیل شده است.

وی در ارتباط با علل افزایش قیمت خودرو اظهار داشت: علاوه بر ضعف‌های مدیریتی در تولید و توزیع خودرو، هجوم نقدینگی نیز به این افزایش قیمت‌ها دامن زده‌است؛ البته وزیر صمت در این مورد باید پاسخگو باشد.

حاجی‌دلیگانی درباره واگذاری سهام خودروسازی‌ها به مردم در قالب سهام عدالت عنوان کرد: این دست اقدامات تاثیری بر روی حل مشکلات کیفیت و قیمت خودرو ندارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در خصوص ورود نهادهای نظامی به بخش خودروسازی نیز تصریح کرد: هیچ گونه منع قانونی برای فعالیت نهادهای نظامی و بخش خصوصی در این صنعت وجود ندارد و در شرایط فعلی، حضور آن‌ها می‌تواند به شکستن انحصار خودرو کمک کند.