کرونا (ویروس بدون مرز) مرز بندی وداشتن حد ومرز از ابتدایی ترین مشخصات برای تعیین مساحت وجغرافیای کشورها وتعیین مناطق وقاره ها می باشد وبدیهی است که عبور از مرزهرکشور یا منطقه نیازمندطی مراحل قانونی وداشتن مجوزهای لازم وسازکارهای خاص خود مانند داشتن گذر نامه یا دعوتنامه خاص می باشد.اما در این میان واژه هایی […]
کرونا (ویروس بدون مرز)
مرز بندی وداشتن حد ومرز از ابتدایی ترین مشخصات برای تعیین مساحت وجغرافیای کشورها وتعیین مناطق وقاره ها می باشد وبدیهی است که عبور از مرزهرکشور یا منطقه نیازمندطی مراحل قانونی وداشتن مجوزهای لازم وسازکارهای خاص خود مانند داشتن گذر نامه یا دعوتنامه خاص می باشد.اما در این میان واژه هایی مانند پزشکان بدون مرزیا امدادگران بین المللی وجود داردکه فراتر ازمرزهای جغرافیایی فعالیت میکنند ومحدودبه کشوریا منطقه خاص نمی باشند اماهمین نهادهانیز برای ورودبه نقاط خاص نیاز به مجوز دارند. اما ویروس کرونا همانند غول وحشی مرزهای آبی – خاکی وهوایی را درنوردید ودرمدت کوتاهی بیش از۱۹۰کشوروچندین قاره رامبتلا ونام ویروس بدون مرز بخود گرفت.این پدیده شوم همانند منشا خودکه می گویند ازخفاش بوده مخفیانه حمله می کندوسلامت انسانها راتهدید می نماید.لذامقابله بااین پدیده نیازمند عزم واراده جدی وهمکاری سازمانهای مردم نهاد وانجمن های بشردوستانه وحمایت جامعه جهانی می باشد.بنابراین تنها راه نجات ورهایی ازشراین ویروس منحوس ریشه کنی ومحوآن درتمام نقاط جهان می باشدکه آنهم جز با عزم واراده جهانی ممکن نیست لذا دنیا باید قبول کند نیازمند وحدت وتصمیمات همسو می باشدتا یکسان بودن انسانها وعدم برتری رنگ ونژاد ومقام وثروت ثابت وباورکنند (بنی آدم اعضای یکدیگرند………….
والسلام
زمانی گندمانی
امام جمعه شلمزار
دزدی به لباس واعظ دین
زد خانه ی مردمان مسکین
روزی مچ دزدشان گرفتند
کَت بسته به کوچه ها برفتند
عمامّه به سر یکی چنان شمع
دور و بر او جماعتی جمع
جمعی شده در مزاح و لبخند
چون شیخ زمانه گشته در بند!
مردم نگران و در شگفتی
هر کس سخنی از او بگفتی
پس حرمت و آبروی اسلام
می شد که از او رَوَد سرانجام
با خنده پلیس آن مناطق
گفتش به خطیب شهر و ناطق:
« ای حضرت مسـتـطابِ عالی!
هم درسِ تو گشته دزدِ قالی! »
آن شیخ بزرگوار و آگاه
آمد به کنار دزد گمراه
عمامه و آن عبا گرفتش
پس با همه مردمان بگفتش:
« این بچه اگر در این حوالی
از مال شما ربوده قالی،
از حوزه ربوده مال ما را
عمّامه و سندل و عبا را
اول زده او لباسِ آئین
بعداً زده خانه ی مساکین»….
پس منحرفی اگر بدیدی
یا قصّه ی دزدی اش شنیدی،
او را نکُنَش به حوزه تعمیم
کن ماهیتش به حوزه ترسیم
تا رخت و عبا از او بگیرند
تا بلکه تمامشان بمیرند
گرگی که تنش لباس میش است
بیگانه بُوَد که شکل خویش است
در باطن حیله گر بُوَد راز
پس چشم بصیرتی نما باز
تا نور خلوص و رنگ تکنیک
در صحنه شود همیشه تفکیک
پس حیله ی حیله گر نما فاش
رسوا بنما نهاد کلاش…..
http://tt-ej.ir/post/599
http://www.imam-khomeini.ir/fa/n144162/نگرانی_های_امام_خمینی_درباره_روحانیت