پدیده ی فرونشست زمین در دشت میمه

2020-04-29
79 بازدید

اصفهان-مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سالانه در استان اصفهان با میانگین ۳۰ سانتیمتر نشست سطح زمین گزارش شده است. منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به پدیده فرونشست زمین در استان اصفهان اظهار داشت: در اثر برداشت آب‌های زیرزمینی و خارج شدن آب از منافذ خاک، امکان متراکم شدن مواد […]

۳۳۹۳۳۹۲

اصفهان-مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سالانه در استان اصفهان با میانگین ۳۰ سانتیمتر نشست سطح زمین گزارش شده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به پدیده فرونشست زمین در استان اصفهان اظهار داشت: در اثر برداشت آب‌های زیرزمینی و خارج شدن آب از منافذ خاک، امکان متراکم شدن مواد تا عمق ۳۰۰ متر فراهم می‌شود.

وی با اعلام اینکه خشکسالی‌های چند دهه اخیر موجب تشدید پدیده فرونشست در کشور شده است، تصریح کرد: ۴۰۵ دشت در کشور دچار فرونشست زمین شده است و در استان اصفهان دشت‌های مهیار شمالی و جنوبی، کاشان، گلپایگان، میمه، برخوار، اردستان و فلاورجان درز شکاف‌هایی مشهود است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه پدیده فرونشست زمین شامل فروریزش یا نشست رو به پایین سطح زمین است، ابراز داشت: این پدیده در دشت‌های اصفهان پیامدهایی چون شکاف در زمین‌های کشاورزی، جاده‌ها، تخریب ساختمان را به دنبال داشته است.