نمایندگان فعلی با شفافیت آراء نمایندگان بعدی موافقند

2020-04-19
70 بازدید

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم میمه و  شاهین شهر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان و تفاوت آن با طرح‌ قبلی اظهار کرد: طرح قبلی به کمیسیون شوراها و سپس آیین نامه  ارجاع  شد و در نهایت حدود دو سال و نیم در این کمیسیون‌ها […]

photo_2020-04-12_19-05-181

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم میمه و  شاهین شهر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان و تفاوت آن با طرح‌ قبلی اظهار کرد: طرح قبلی به کمیسیون شوراها و سپس آیین نامه  ارجاع  شد و در نهایت حدود دو سال و نیم در این کمیسیون‌ها خاک خورد و گزارش آن به صحن مجلس نیامد.

او افزود: ما با توجه به تجربه‌ای که به دست آوردیم تصمیم گرفتیم که در پایان مجلس دهم طرح شفافیت آرای نمایندگان را به تصویب برسانیم، چرا که در این زمان نمایندگان استقبال خوبی از طرح مذکور خواهند کرد و در نتیجه مخفی کاری در آرا به پایان می‌رسد.

حاجی دلیگانی بیان کرد: یکبار سه طرح که برای شفافیت آرا وجود داشت  به صورت تحریف شده به صحن آمد و در صورت تصویب هم اثری نداشت و بنده نیز رأی مخالف به آن دادم.

او درباره شائبه‌برانگیز بودن انگیزه نمایندگان درصورت تصویب طرح شفاف سازی آرا گفت: اصل کار درست است و باعث پویایی مجلس و کشور می‌شود و این مسائل نباید مورد توجه قرار گیرد.