دستگیری دو گروه متخلف شکار در موته

2020-04-13
101 بازدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ به نقل از پایگاه خبری محیط زیست استان ، محیط بانان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته،   ۲ گروه متخلف شکار و صید شامل یک گروه ۲ نفره و یک نفره را شناسایی و دستگیر کردند. از این متخلفان یک قبضه سلاح قاچاق، یک دستگاه موتورسیکلت […]

۴۷۱۷۳۹۳_۲۱۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ به نقل از پایگاه خبری محیط زیست استان ، محیط بانان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته،   ۲ گروه متخلف شکار و صید شامل یک گروه ۲ نفره و یک نفره را شناسایی و دستگیر کردند.
از این متخلفان یک قبضه سلاح قاچاق، یک دستگاه موتورسیکلت و برخی از ادوات شکار کشف و ضبط شد و متهمان به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ خریداری ، نگهداری و حمل غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن محکومیت حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی تا سقف ۲۰ میلیون ریال را به همراه دارد.
پارک ملی پناهگاه حیات وحش موته به وسعت حدود ۲۰۵ هزار هکتار در شمال غربی استان، از وسیع ترین مناطق چهارگانه اصفهان در شهرستان های میمه، محلات و گلپایگان قراردارد.
پناهگاه حیات وحش موته زیستگاه انواع گیاهان بوته ای و درختچه ای به ویژه درمنه، گون، خارشتر، بادام کوهی، پسته کوهی و انجیروحشی است و در مجموع ۴۷۸ گونه گیاهی متعلق به ۲۴۰ جنس و ۵۳ خانواده در این منطقه شناسایی شده است.
در این منطقه ۲۵ گونه پستاندار، ۸۸ گونه پرنده، ۲۵ گونه خزنده و یک گونه دو زیست در پناهگاه حیات وحش موته شناسایی و ثبت شده و آهوی ایرانی شاخص جانوری در دشت موته است.