میانگین بارش‌های اصفهان به ۱۸۵ میلی متر رسید

2020-04-11
60 بازدید

میانگین بارش‌های اصفهان به ۱۸۵ میلی متر رسید حمیدرضا خورشیدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل که ۲۶۲ میلی متر بود، ۷۷ میلی متر کاهش را نشان می‌دهد. وی با بیان اینکه میانگین حسابی بارندگی متوسط یک سال زراعی کامل استان ۲۰۲ میلی متر است ادامه […]

۱۵۷۰۶۷۱۴۰

میانگین بارش‌های اصفهان به ۱۸۵ میلی متر رسید

حمیدرضا خورشیدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل که ۲۶۲ میلی متر بود، ۷۷ میلی متر کاهش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه میانگین حسابی بارندگی متوسط یک سال زراعی کامل استان ۲۰۲ میلی متر است ادامه داد: میانگین حسابی بارندگی در سال جاری استان، تاکنون نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی بیشترین میزان بارش با ۵۶۴ میلی متر مربوط به شهرستان فریدونشهر و کمترین میزان با ۴۲.۳ میلی متر مربوط به خوروبیابانک است.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان بیان کرد: میزان بارش در اصفهان در بازه زمانی مورد نظر ۹۰.۹ میلی‌متر گزارش شده است.

وی همچنین بیان کرد: بیشترین بارندگی ۲۴ ساعت گذشته این منطقه در سمیرم با ۱۹.۳ میلی متر ثبت شد.

خورشیدی خاطرنشان کرد : بیشترین بارش‌ها پس از سمیرم در فریدون‌شهر با ۱۶.۳ میلی متر، نطنز با ۱۲.۹ میلی‌متر، گلپایگان با ۹.۷ میلی‌متر، کاشان با ۹.۴ میلی‌متر، خوانسار با ۸.۶ میلی‌متر، میمه با ۶.۷ میلی‌متر، کبوترآباد با چهار میلی‌متر و زرین شهر با ۳.۹ میلی‌متر ثبت شده است.

وی همچنین میزان بارش ثبت شده در اصفهان  را ۳.۴ میلی‌متر اعلام و بیان کرد:بارش از شهرهای داران، اردستان، مبارکه،  نجف آباد، شهرضا، خور و بیابانک و فرودگاه شهید بهشتی هم گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان تا روز یکشنبه (فردا)  است و در این مدت افزایش ابر گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید در بیشتر مناطق استان پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: بارش‌های رگباری برای امروز شنبه و بویژه در بعدازظهر و شب در بیشتر مناطق و باشدت بیشتر در غرب، جنوب وشمال شرق پیش بینی می‌شود و در مناطق شرقی و نیمه جنوبی استان احتمال طوفان لحظه‌ای و بارش تگرگ در مناطق مستعد وجود دارد.

خورشیدی با اشاره به اینکه کمینه دمای هوای بیشتر نقاط این استان در ۲۴ ساعت آینده ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت، افزود: دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرمترین ساعات روز گذشته به ۲۱ درجه سانتی گراد و در خنک‌ترین ساعت به ۱۱ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی گرمترین نقطه استان در ۲۴ ساعت آینده را خوروبیابانک با ۲۵ درجه سانتی گراد و سردترین نقطه را بوئین و میاندشت با چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان برای شهر اصفهان در روز یکشنبه(فردا)، هوای قسمتی ابری گاهی افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید و برای روز دوشنبه، هوای قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی کرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان دارای ۲۳ ایستگاه سینوپتیک، ۱۴ ایستگاه اقلیم شناسی و ۱۴۴ ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.