حاجی از بازنگری معافیتهای مالیاتی خبر داد

2020-04-02
63 بازدید

حسینعلی حاجی­دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی عیارآنلاین درباره اصلاحات لایحه بودجه سال ۹۹، گفت: قرار بود در لایحه بودجه ۹۹ چند موضوع اساسی مورد بررسی قرار گیرد. موضوع اول تصمیم‌گیری صحیح درمورد افزایش قیمت سوخت بود که اعتراضاتی را به دنبال داشت. به اعتقاد بنده می‌شد به نحوه […]

حاجی-دلیگانی

حسینعلی حاجی­دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی عیارآنلاین درباره اصلاحات لایحه بودجه سال ۹۹، گفت: قرار بود در لایحه بودجه ۹۹ چند موضوع اساسی مورد بررسی قرار گیرد. موضوع اول تصمیم‌گیری صحیح درمورد افزایش قیمت سوخت بود که اعتراضاتی را به دنبال داشت. به اعتقاد بنده می‌شد به نحوه دیگر که فشار زیادی به مردم وارد نشود در مورد یارانه سوخت تصمیم گرفت.

وی ادامه داد: معیشت مردم، معافیت و فرارهای مالیاتی موضوعاتی دیگری بودند که قرار بود در زمان بررسی بودجه در صحن مجلس به آن‌ها پرداخته شود.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار به دستگاه­‌ها براساس عملکردشان بیان کرد: این موضوع در لایحه بودجه باید مورد تاکید قرار می‌گرفت که متاسفانه به آن پرداخته نشد. قرار بود دولت بررسی‌های کارشناسی را در این باره انجام دهد ولی چیزی به مجلس ارائه نشد.

نماینده مردم شاهین­‌شهر با اشاره به لزوم استفاده از تولید داخلی به دلیل محدودیت­‌های ارزی تصریح کرد: این اقدام صرفا نباید به خاطر مشکلات ارزی کشور باشد بلکه باید در جهت استفاده از ظرفیت­‌های داخلی صورت بگیرد تا وضعیت بهتری پیدا کنیم.

حاجی­‌دلیگانی در مورد ساماندهی معافیت­‌های مالیاتی نیز اظهار داشت: بحث معافیت‌­ها قطعا باید تجدیدنظر شود و ما بنا داریم این کار را در سال ۹۹ پیگیری کنیم.