استان اصفهان میزبان مهمانان احتمالی نوروز نخواهد بود

2020-03-12
64 بازدید

استان اصفهان میزبان مهمانان احتمالی نوروز نخواهد بود اصفهان – رئیس ستاد سفر استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان میزبان مهمانان احتمالی نوروز نخواهد بود، گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه تردد شبکه باری در محورهای استان اصفهان ممنوع است. حجت الله غلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین […]

۲۳۶۲۸۶۰

استان اصفهان میزبان مهمانان احتمالی نوروز نخواهد بود

اصفهان – رئیس ستاد سفر استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان میزبان مهمانان احتمالی نوروز نخواهد بود، گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه تردد شبکه باری در محورهای استان اصفهان ممنوع است.

حجت الله غلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین مصوبات نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: تیم های مجهز و غربالگری ویژه تشخیص کرونا در ورودی های استان مستقر و رفت و آمدها را کنترل می کند.

وی افزود: این تیمهای غربالگری متشکل از بهداشت و درمان، هلال احمر، راهداری، میراث فرهنگی و گردشگری و با همکاری شهرداریهای نزدیک به ایستگاه ها در محل پلیس راه های مبادی ورودی به اصفهان و در۶ نقطه به طور متمرکز در شهرستان های شاهین شهر، سگزی، فولادشهر، مبارکه، نجف آباد و دامنه ضمن انجام غربالگری از افراد، هدایت و راهنمایی های خودروها را برای عبور از کمربندی های اصفهان برعهده دارند.

شرمنده ایم؛ میزبان شما در نوروز نیستیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ادامه داد: این تیم ها تا ۲۵ اسفندماه علاوه بر کنترل دقیق افراد و تست راننده و همراهان اقدامات توصیه ای و پیشگیرانه را انجام می دهند و با نصب بنرهایی با شعارهای «باتوجه به شیوع ویروس کرونا شرمنده ایم که میزبان شما در نوروز نیستیم» و «اصفهان مقصد خوبی برای سفرهای نوروزی نیست» و «هیچ گونه خدمات سفر در استان اصفهان ارائه نمی شود؛ پس به اصفهان سفر نکنید» نصب می شود تا به صورت بازدارنده از سفر به اصفهان خودداری شود.

وی با اشاره به انتشار آگهی هایی در برخی از شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای فضای مجازی در جذب مسافر گفت: سازمانهای نظارتی پذیرش غیرقانونی مسافر نوروزی از طریق خانه های اجاره ای در فضای مجازی را رصد و برخورد قضایی انجام می شود چراکه براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اسکان از این طریق و همچنین در قالب کمپ ها، مهمانپذیرها، مامورسراها و مسافرخانه ها ممنوع است.

تردد شبکه باری در محورهای استان اصفهان ممنوع است

غلامی با اشاره به اینکه همچون سنوات گذشته از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه تردد شبکه باری در محورهای استان اصفهان ممنوع است، تصریح کرد: به جز حمل بارهای خوراکی و فراورده های نفتی تردد کامیونها بر سطح جاده های استان اصفهان ممنوع است.

وی با اعلام اینکه رستورانها و فست فودها فقط به صورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند، اضافه کرد: برای کنترل شیوع بیماری کرونا با هماهنگی ستاد اقامه نماز تمامی مساجد اصفهان تعطیل است؛ تاسیسات گردشگری و موزه ها و هر مکانی که امکان تجمع افراد را فراهم می کند تعطیل خواهد بود.

رئیس ستاد سفر استان اصفهان با اشاره به تصمیم گیری برای واحدهای کسب و کار که متضرر خواهد شد، بیان داشت: مصوبات برای جبران ضررو زیان اقتصادی این واحدها در سطح ملی اتخاذ می شود اما تاکنون تسهیلات مناسبی اعم از پرداخت عوارض، بیمه، مالیات هماهنگی شده که با تاخیر دو الی سه ماه همراه باشد که این تسهیلات تا آخر اردیبهشت ماه ارائه می شود.