ایثار تکنسین اورژانس ۱۱۵ اصفهان، جان ۲ غریق را نجات داد

2020-02-12
157 بازدید

اصفهان – ایرنا – ایثار نیروی فوریت‌های پزشکی شهرستان شاهین‌شهر و میمه استان اصفهان، جان ۲ غریق را در یک استخر کشاورزی نجات داد. مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: ساعت ۱۶ و ۱۰ دقیقه امروز در تماس با اتاق فرمان ۱۱۵ شهرستان شاهین شهر و میمه، یک حادثه غرق‌شدگی در کیلومتر یک […]

۱۵۶۹۶۱۳۴۷

اصفهان – ایرنا – ایثار نیروی فوریت‌های پزشکی شهرستان شاهین‌شهر و میمه استان اصفهان، جان ۲ غریق را در یک استخر کشاورزی نجات داد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: ساعت ۱۶ و ۱۰ دقیقه امروز در تماس با اتاق فرمان ۱۱۵ شهرستان شاهین شهر و میمه، یک حادثه غرق‌شدگی در کیلومتر یک جاده قدیم نطنز، پشت یکِ گاوداری، گزارش که بلافاصله واحد امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی “مورچه خورت” به محل اعزام شد.
غفور راستین، سه‌شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: در این حادثه ۲ مرد ۳۰ ساله در یک استخر کشاورزی و پرورش ماهی و کشاورزی افتاده و در حال غرق شدن بودند.
وی فاصله آب تا لبه استخر را ۱۰ متر و با شیب عمودی و لغزنده توصیف و اضافه کرد: شرایط برای اجرای عملیات نجات دشوار بود و نیروهای آتش‌نشانی حاضر در محل که از شهرک صنعتی به محل اعزام شده بودند، هم بدلیل نداشتن تجهیزات کافی نمی‌توانستند این ۲ فرد را که دچار یخ‌زدگی شده بودند، نجات دهند.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: به همین دلیل یکی از تکنسین‌های اورژانس اعزام شده به محل به نام “کاوان زارعی” خارج از وظایف اصلی خود با بستن شیلنگ آب خودروی آتش‌نشانی حول کتف و قفسه سینه‌اش، برای نجات این ۲ نفر وارد استخر شد.
وی اظهار داشت: یکی از غرق‌شدگان توسط تخته پشتی بلند آمبولانس و دیگری بوسیله نردبان آتش‌نشانی و با کمک این تکنسین به بالای استخر منتقل شدند.

راستین خاطرنشان کرد: با توجه به سرمای شدید آب استخر، تکنسین فداکار اورژانس که با ازخودگذشتگی حدود۴۰ دقیقه برای نجات ۲ غریق داخل آب بود، دچار سرمازدگی اندام تحتانی و به‌دلیل استفاده‌اش از شیلنگ خودروی آتش نشانی برای پایین رفتن به داخل آب استخر دچار آسیب‌دیدگی کتف و قفسه سینه شد.
راستین بیان کرد: این تکنسین هم‌اکنون در بیمارستان تحت درمان قرار دارد.
کاوان زارعی و محمدرضا حق‌شناس، تکنسین‌های حاضر در این عملیات شجاعانه فوریت‌های پزشکی بودند.
کاوان زارعی ۲۵ ساله، ۶ ماه پیش ازدواج کرده است.

شهرستان شاهین‌ شهر و میمه در ۱۷ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.