شهید شبان،نخستین شهید شهر میمه

2020-02-11
80 بازدید

شهید مصطفی شبان ، تا ابد نامی درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه در اذهان مردم بخش میمه است . به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ مصطفی شبان اولین شهید شهر میمه در دوران مبارزه با طاغوت ستم شاهی و ساواک است که سال ۱۳۵۵ به علت مبارزه با رژیم شاهنشاهی دستگیر و زیر شکنجه ساواک […]

شهید-شبان

شهید مصطفی شبان ، تا ابد نامی درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه در اذهان مردم بخش میمه است .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ مصطفی شبان اولین شهید شهر میمه در دوران مبارزه با طاغوت ستم شاهی و ساواک است که سال ۱۳۵۵ به علت مبارزه با رژیم شاهنشاهی دستگیر و زیر شکنجه ساواک به شهادت رسید.
غلامعلی اسماعیلی ، هم رزم شهید مصطفی شبان با اشاره به روحیه مقاومت ، مبارزه و روشنگری آن شهید گفت : مصطفی شبان با شرکت در جلسات معنوی و قرآن در زمان خفقان رژیم شاهنشاهی که در شهر میمه برگزار می شد ، یکی از افرادی بود که در آن زمان سرکوب و وحشت ، روحیه حق طلبی داشت.

اسماعیلی افزود: شهید شبان عاشق اندیشه های امام خمینی (ره) بود و با همت عالی و اراده ای که داشت به دانشسرای اصفهان برای تحصیل در رشته معلمی رفت و در سال ۱۳۵۳ دستگیر و زیر شکنجه های دژخیمان ساواک شهید شد.
به گفته وی پیکر شهید شبان،نخستین شهید شهر میم هرگز به خانواده اش تحویل داده نشد.
شهید هوشنگ شبان برادر کوچکتر مصطفی نیز به تاسی از اندیشه های برادر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۰ روانه جبهه های حق علیه باطل شد و در عملیات چزابه به شهادت رسید و پیکرش نیز هرگز به میهن بازنگشت .
بخش میمه ۱۴۱ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .