یارانه نقدی باید صد هزار تومان باشد نه ۴۵ هزار تومان

2020-02-02
81 بازدید

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره به مصوبه این کمیسیون برای افزایش یارانه نقدی در سال آینده گفت: در کمیسیون تلفیق یک پیشنهادی شد که با توجه به اینکه جامعه هدف یارانه نقدی و کمک معیشتی دولت تقریبا یکی است ولی تعداد […]

۵c03c64121d07

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره به مصوبه این کمیسیون برای افزایش یارانه نقدی در سال آینده گفت: در کمیسیون تلفیق یک پیشنهادی شد که با توجه به اینکه جامعه هدف یارانه نقدی و کمک معیشتی دولت تقریبا یکی است ولی تعداد گیرندگان کمک معیشت دولت، کمتر هستند، این ۲ منطق بر هم شوند و همه کسانی که یارانه دریافت می کنند یارانه کمک معیشتی هم دریافت کنند.

وی افزود: در این پیشنهاد آمده بود که یارانه نقدی و کمک معیشتی به هر نفر ۷۲ هزار تومان باشد و به مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی ۲۰ درصد اضافه تر پرداخت شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ تصریح کرد: البته به نظر اینجانب باید به هر نفر حداقل ۱۰۰ هزار تومان بابت یارانه نقدی و کمک معیشتی هر ماه پرداخت شود.

حاجی دلیگانی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه ها گفت: طبق این قانون باید ۵۰ درصد از درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی به مردم داده شود.

وی با اشاره به تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۹۹ تصریح کرد: طبق این تصره دولت در سال آینده حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل های انرژی درآمد خواهد داشت. البته بخشی از این درآمد از صادرات انرژِی تامین می شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ با بیان اینکه طبق قانون دولت باید نصف این درآمد را بین مردم توزیع کند، تاکید کرد: با یارانه و کمک معیشتی ۷۲ هزار تومانی، دولت تنها ۷۰ هزار میلیارد تومان را به مردم می دهد و درواقع حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمدی که باید به مردم داده شود، از مردم مخفی می ماند.