سالِ ترسالی در کاشان ، اردستان و میمه

2020-01-19
62 بازدید

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: از ابتدای سال زراعی کاشان ۶۳٫۳ میلیمتر بارندگی داشتیم که نسبت به مشابه سال گذشته ۶۰ درصد و نسبت به دراز مدت بیش از ۴۷ درصد افزایش داشته است. به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، عباس ارغوانی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و پاسخ به حوادث شهرستان کاشان افزود: شرایط ترسالی در […]

images
رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: از ابتدای سال زراعی کاشان ۶۳٫۳ میلیمتر بارندگی داشتیم که نسبت به مشابه سال گذشته ۶۰ درصد و نسبت به دراز مدت بیش از ۴۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، عباس ارغوانی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و پاسخ به حوادث شهرستان کاشان افزود: شرایط ترسالی در شمال و غرب استان اصفهان شامل کاشان، اردستان و میمه را داریم ولی در این استان در مجموع در استان با ۳۱ درصد کاهش بارندگی به نسبت سال گذشته و ۴.۳ درصد به نسبت بلند مدت روبه‌رو بوده ایم.

وی یادآور شد:در مهرماه امسال بارش موثر و زیر نرمالی در کاشان داشته ایم اما در آبان ماه بارش ها با رشد ۳۰۰ درصدی ، در آذر ماه هم پایین تر از نرمال و در دی ماه تا حدودی نرمال و بالاتر از نرمال ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها دمای هوا روزهای پایانی بهمن‌ماه بین چهار تا هشت درجه کاهش پیدا می کند، تصریح کرد: از هفته دوم بهمن ماه تا پایان ماه با کاهش سامانه فعالیت های جوی و  بارش های کمتر از از حد نرمال مواجه خواهیم بود.

رئیس اداره هواشناسی کاشان وجود تغییر اقلیم در منطقه کاشان ابراز داشت: خوشبختانه بارش ها بیشتر به صورت برف بوده اما اگر دما افزایش پیدا کند، میزان ذوب برف افزایش پیدا کرده و احتمال بروز سیلاب متصور است و بر همین اساس باید تمهیدات لازم در رابطه با این موضوع پیش بینی شود.

ارغوانی خاطرنشان کرد: در راستای ارائه آموزش ها ویژه مخاطرات جوی بیش از ۱۰۰ دیسکاشن هواشناسی توسط اداره هواشناسی کاشان تنظیم و منتشر شده است که نقش موثری در پیشگیری از حوادث دارد.

همچنین در این نشست محمد فرجی رئیس اداره راهداری کاشان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۱۳ بارندگی در سال جاری به وقع پیوسته است که بر این اساس ۶۰۰ تن شن و نمک برای باز ماندن جاده ها توسط ۱۳ دستگاه توسط این اداره انجام شده است.

محمد فرجی افزود: عوامل راهداری برای باز ماندن بیش از یک هزار کیلومتر جاده کاشان به دلیل بارش ها حتی در منفی ۱۳ درجه مشغول به خدمت بوده اند.