حاجی : بودجه باید برای اصلاح به دولت برگردانده شود

2019-12-23
64 بازدید

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق و نماینده مردم شاهین شهر ومیمه وبرخواردر مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادکلان گروه اقتصادی خبرگزاری آنا گفت: عمده اشکالات بودجه در منابع درآمدی آن است. انتظار این بود که برخی منابع درآمدی واقعی و پایدارتر در بودجه آورده می‌شد، اما لحاظ نشده است؛ از جمله آن می‌توان به […]

۵c03c64121d07

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق و نماینده مردم شاهین شهر ومیمه وبرخواردر مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادکلان گروه اقتصادی خبرگزاری آنا گفت: عمده اشکالات بودجه در منابع درآمدی آن است. انتظار این بود که برخی منابع درآمدی واقعی و پایدارتر در بودجه آورده می‌شد، اما لحاظ نشده است؛ از جمله آن می‌توان به قرارنگرفتن درآمد حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی در بودجه عمومی اشاره کرد زیرا این درآمد می‌توانست جایگزین کسری فروش نفت شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برخی منابع درآمدی که نباید در بودجه لحاظ می‌شد، آورده شده است. به عنوان مثال موضوع فروش اموال منقول و غیرمنقول از منابع درآمدی بودجه عمومی است که دولت پیش‌بینی کرده تا از این محل نزدیک به ۵۰ هزارمیلیاردتومانی درآمد کسب کند. این موضوع در سال ۹۸ نیز وجود داشت، طبق بودجه ۹۸ باید ۴,۴هزارمیلیاردتومان اموال خود را بفروش می‌رساند اما تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرده است که نشان دهنده عدم تحقق این بند درآمدی از بودجه است.

این عضو کمیسیون تلفیق درباره فروش اموال و غیرمنقول افزود: منظور از فروش اموال دولت شامل خصوصی‌سازی و واگذاری‌ها و فروش املاک و ساختمان‌های مازاد دستگاه‌ها است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم بودجه باید به دولت برگشت داده شود و نقاط ضعف آن تکمیل، تصحیح و کاستی‌های آن برطرف یا کمتر شود.