حاجی : وجود احزاب ریشه دار را مفید می دانم

2019-12-18
55 بازدید

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به نبود احزاب ریشه‌دار در کشور اشاره کرد و گفت: در کشور حزب وجود ندارد و بیشتر شاهد شکل‌گیری ائتلاف‌ها هستیم.  وی در ادامه افزود: احزاب ریشه‌داری که فعالیت مستمری داشته باشند و یا اینکه حساب و کتاب دست آنها باشد وجود ندارد، بلکه بیشتر کارهای انتخاباتی و […]

۱۳۹۵۰۲۰۷۱۶۵۲۱۱۳۰۸۷۵۸۵۶۳۴

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به نبود احزاب ریشه‌دار در کشور اشاره کرد و گفت: در کشور حزب وجود ندارد و بیشتر شاهد شکل‌گیری ائتلاف‌ها هستیم.

 وی در ادامه افزود: احزاب ریشه‌داری که فعالیت مستمری داشته باشند و یا اینکه حساب و کتاب دست آنها باشد وجود ندارد، بلکه بیشتر کارهای انتخاباتی و … دست ائتلاف‌ها می‌افتد.

ائتلاف‌ها در مقطع انتخابات شکل می‌گیرند

نماینده مردم میمه و شاهین شهر به شکل‌گیری مقطعی ائتلاف‌ها در کشور اشاره و اظهار کرد: متاسفانه ائتلاف‌ها هم در یک مقطع زمانی خاص که بیشتر به ایام انتخابات نزدیک می‌شوند شکل می‌گیرند و در مقطعی هم فروکش می‌کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به تاثیر احزاب در پاسخگو کردن مسئولان اشاره و تصریح کرد: احزاب می‌توانند وعده‌هایی را که مسئولان در جریان انتخابات گوناگون به مردم داده‌اند، پیگیری کنند و قطعا آن مسئول هم خود را آماده پاسخگویی به احزاب می‌کند.

دلیگانی در ادامه افزود: اگر احزاب براساس آنچه که عموم مردم می‌خواهند گام بردارند آن را مفید می‌دانم و بایستی با یک ساختار منسجم شکل بگیرند، مشروط به اینکه ضد خود عمل نکنند.

وی به ریخت و پاش‌های انتخاباتی اشاره کرد و گفت: در قانون اصلاح انتخابات چنین مسئله‌ای که از ورود افراد ثروتمند به مجلس ممانعت کند مطرح بود، اما متاسفانه قربانی حزبی و استانی شدن انتخابات شد که اگر به تصویب می‌رسید راهگشا می‌بود./