ضرب الاجل ۱۰ روزه به شهرداری ها برای ایمن سازی در مقابل سیل

2019-10-31
57 بازدید

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شاهین شهر ومیمه ،جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان با حضور فرماندار شهرستان، مدیر کل مدیریت بحران استان، مدیران و مسوولین نهاد های اجرایی وخدمات رسان در محل فرمانداری برگزار شد. اسفندیار تاجمیری فرماندار در این جلسه ضمن خوش آمد گویی وتبریک حلول ماه ربیع […]

۹۸۰۰۰۸۰۰۸۱

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شاهین شهر ومیمه ،جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان با حضور فرماندار شهرستان، مدیر کل مدیریت بحران استان، مدیران و مسوولین نهاد های اجرایی وخدمات رسان در محل فرمانداری برگزار شد.

اسفندیار تاجمیری فرماندار در این جلسه ضمن خوش آمد گویی وتبریک حلول ماه ربیع الاول، با اشاره به وسعت زیاد سرزمینی و جمعیت بالای شهرستان به برخی از مواردی که در صورت عدم مدیریت و برنامه ریزی صحیح مثل بزرگراهها،آزاد راه ها،صنایع مختلف و حساس در حوزه انرژی،شهرک های صنعتی بزرگ وکوچک،ساخت وسازهای در حریم و بستر مسیل ها و رودخانه های فصلی،ساخت و ساز های بر روی قنوات،فرسودگی فاضلاب های شهری ، وسعت بالای اراضی کشاورزی،تعداد بالای صنایع در حوزه دام وطیور و دیگر مواردی که هر کدام به تنهایی می تواند به چالشی جدی در حوزه بحران تبدیل شوند اشاره نمود.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان با تاکید بر جدیت و هوشیاری و پاسخگو بودن مدیران در حوزه بحران و آمادگی کامل آنان با تشکیل به موقع و منظم جلسات کارگروههای فرعی و سناریو نویسی مداوم و برگزاری مانورهای دوره ای جهت بالا بردن آمادگی و شناسایی نقاط قوت وضعف نهاد ها در حوزه پیشگیری و مقابله با بحران تاکید نمود.

۹۸۰۰۰۸۰۰۸۲

در ادامه این جلسه مدیر کل مدیریت بحران استان با تاکید بر لزوم اشرافیت کامل مدیران و اعضای ستاد بر قانون جدید مدیریت بحران کشور مصوب مجلس شورای اسلامی که توسط ریاست محترم جمهور به کلیه دستگاهها ابلاغ شده حضور شخص مدیران ادارات در جلسات ستاد را بر اساس قانون ابلاغی الزامی و همچنین عدم اجرای مصوبات ستاد را موجب پیگرد قانونی دانست.

وی در ادامه با برشمردن تعدادی از مواد قانون مدیریت بحران کشور خواستار شناسایی مخاطرات محیطی توسط مدیران بحران ادارات شهرستان شد.

شیشه فروش همچنین وزارت نیرو و دستگاههای وابسته را بر اساس قانون جدید مسئول پیگیری ،ایجاد ساز و کار های لازم جهت کنترل آبهای سطحی (سیلاب)و پیشگیری از وقوع خشکسالی بیان کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استان در ادامه از شهرداران خواست با همکاری امور منابع آب و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نسبت به تهیه و اجرای طرح اضطراری آسیب شناسی و ترمیم سیل بند های موجود در جهت پیشگیری و کنترل سیل و ایمن سازی مراکز جمعیتی ظرف مدت زمان ده روز آینده اقدام نمایند.