سخنان فرماندار در روز و آئین بزرگداشت حافظ

2019-10-13
145 بازدید

سخنان فرماندار در روز و آئین بزرگداشت حافظ به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان؛ اسفندیار تاجمیری فرماندار در برنامه بزرگداشت روز حافظ شاعر پرآوازه ایران زمین در نگارستان شهرداری شرکت کرد. در این مراسم که با همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شاهین شهر برگزار شد فرماندار شهرستان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان مراسم در […]

IMG_20191012_213035_873

سخنان فرماندار در روز و آئین بزرگداشت حافظ
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان؛ اسفندیار تاجمیری فرماندار در برنامه بزرگداشت روز حافظ شاعر پرآوازه ایران زمین در نگارستان شهرداری شرکت کرد.
در این مراسم که با همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شاهین شهر برگزار شد فرماندار شهرستان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان مراسم در سخنان کوتاهی به تجلیل از جایگاه و مقام شعری و ادبی حافظ پرداخت.
تاجمیری با اشاره به جایگاه شعر و ادبیات فارسی بعنوان یکی از عناصر اصلی فرهنگ و هنر کشور، از شعرا و ادیبان بویژه در دوره کلاسیک بعنوان مقوم و مبشر این عنصر فرهنگی و هویتی جامعه نام برد و اظهار داشت: حافظ ملقب به لسان الغیب یکی از بهترین و طراز اول های آسمان شعر و ادب کشور است.
وی بااشاره به اینکه اندیشه و نقش حافظ می بایست توسط اساتید و حافظ شناسان تبیین شود گفت: سخن از حافظ سخن از کرامت انسانی است و نگرش وی به انسان از منظر عشق است و این مهم رمز ماندگاری و محبوبیت ابدی حافظ در دلها و ذهن هاست.
فرماندار شهرستان با اشاره به دغدغه مندی و اصلاح گری حافظ در حوزه اجتماعی و ریاستیزی او گفت: ترسیم آسایش دو گیتی بر پایه مروت و مدارا یکی از اصول اداره بهتر جوامع و زیست مناسب انسانی و مدنی بشمار می رود.
وی همچنین بر وجود چند لایگی و تضاد و رازآلودگی شعر حافظ ناشی از شرایط خاص سیاسی و اجتماعی روزگار این شاعر و زهدفروشی آن ایام دانست و گفت: این خصیصه در عین فصاحت وبلاغت شعری فرصت بهره مندی مخاطبین شعر حافظ را متناسب با میزان درک آنان فراهم نموده است.
فرماندار شهرستان با ابراز خرسندی از تداوم حیات فرهنگی و شعری حافظ در جامعه و خانواده و حتی عرصه جهانی اظهار امیدواری کرد از سرمایه های فرهنگی و شعر حافظ در مسیر انسجام و اعتلای فرهنگی و توسعه فکری جامعه بویژه، جوانان و نوجوانان استفاده شود.