کشاورزی بخش میمه دارای پیشینه‌ای شاخص در سطح استان و حتی بین المللی

2019-10-06
61 بازدید

فرماندار : کشاورزی بخش میمه دارای پیشینه‌ای شاخص در سطح استان و حتی بین المللی “برخلاف تصور عموم که شاهین‌شهر و میمه را شهرستانی با توانایی و قابلیت کشاورزی نمی‌دانند، اما شهرهای گز برخوار، گرگاب و بخش میمه دارای پیشینه‌ای شاخص در مهارت کشاورزی در سطح استان و حتی بین المللی هستند و این سبب […]

۸۷۲۵۸۰۴۶۹_۶۱۴۵۹۳

فرماندار : کشاورزی بخش میمه دارای پیشینه‌ای شاخص در سطح استان و حتی بین المللی

“برخلاف تصور عموم که شاهین‌شهر و میمه را شهرستانی با توانایی و قابلیت کشاورزی نمی‌دانند، اما شهرهای گز برخوار، گرگاب و بخش میمه دارای پیشینه‌ای شاخص در مهارت کشاورزی در سطح استان و حتی بین المللی هستند و این سبب شده که شهرستان رتبه‌های استانی در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامپروری کسب کند.”

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر گفت: اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان برای تغییر الگوی کشت و ایجاد، توسعه و رونق “کشت‌گلخانه‌ای” از اقدامات دولت برای ترویج، ترغیب و رونق در کشاورزی است.

به گزارش ایسنا، اسفندیار تاجمیری امروز (شنبه) در کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان با اشاره به هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: مسئولان نهادهای اجرایی و دولتی در شرایط کنونی، وظیفه تامین امنیت و منافع عمومی در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، نظامی، سیاسی را برعهده دارند.

وی بر خودکفایی کشاورزی در بخش اقتصادی تاکید کرد و افزود: توسعه و خودکفایی کشاورزی در راستای سیاست‌گذاری های صحیح مطابق با الگوهای اقلیمی ممکن می‌شود.

تاجمیری تغییر الگوی کشت را از اولویت‌های توسعه و خودکفایی در کشاورزی دانست و اظهار کرد: دولت در شرایط کنونی از لحاظ اقتصادی و تحریم‌های متفاوت با چالش‌های متعددی روبرو است، اما در راستای تغییر الگوی کشت با تسریع و تسهیل کردن شرایط اعطای تسهیلات در تلاش است، کشاورزان را به این امر تشویق و ترغیب کند.
وی محدودیت منابع آبی را از بزرگترین مشکلات کشاورزان دانست و ادامه داد: اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان برای تغییر در الگوی کشت و ایجاد، توسعه و رونق “کشت‌گلخانه‌ای” از اقدامات دولت برای ترویج، ترغیب و رونق در کشاورزی است.
فرماندار شاهین شهر کشت‌های جایگزین را، اقدامی اصولی برای بیشترین بهره‌برداری از کمترین منابع دانست و افزود: باید فرهنگ‌سازی لازم در راستای آشنایی شرکت تعاونی‌ها و کشاورزان منطقه با تضمین‌ها و فرصت‌های کشت محصولات جایگزین هم‌چون “کشت کلزا” انجام شود.
وی با اشاره به سبک زندگی شهروندان و آمار ۹۴ درصدی رونق شهرنشینی در شهرستان افزود: برخلاف تصور عموم که شاهین‌شهر و میمه را شهرستانی با توانایی و قابلیت کشاورزی نمی‌دانند، اما شهرهای گز برخوار، گرگاب و بخش میمه دارای پیشینه‌ای شاخص در مهارت کشاورزی در سطح استان و حتی بین المللی هستند و این سبب شده که شهرستان رتبه‌های استانی در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامپروری کسب کند.
تاجمیری تصریح کرد: شهرستان شاهین‌شهر و میمه در تولید لبنیات و شیر، گوشت‌مرغ، تخم‌مرغ و گوشت‌قرمز به ترتیب رتبه‌های دوم، سوم، پنجم و هشتم را در استان داراست.
فرماندار شاهین شهر تجمیع و تخصیص بارش‌های فصلی و سالانه برای کشاورزی را در حوزه آبخیزداری اداره منابع طبیعی دانست و افزود: در حوزه آبخیزداری در شهرستان نیازمند ارزیابی مجدد در حوزه منابع طبیعی هستیم.
تاجمیری بر ارزش خاک قابل کشت تاکید کرد و ادامه داد: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی با توجه به محدودیت‌های اقلیمی و منابع آبی در صورتی قابل توجیه است که منجر به تولیدات پربازده در بازه زمانی کم باشد در غیر این‌صورت حتی اختصاص انشعابات آب، گاز و برق مغایر با اصل خودکفایی اقتصادی است.